Keresett szöveg: "Hantosi Bálint"

Hantosi Bálint

Hantosi Bálint

­­­­

Kétszámjegyű a nominális növekedés, de reálértéken mégis csökkent a kommunikációs iparág forgalma

A 2023. évi MRSZ Médiatorta 351,1 Mrd Ft, az MRSZ Kommunikációs torta 648,9 Mrd Ft volt. A kimagasló infláció továbbra is rányomta a bélyegét az iparág teljesítményére, vagyis nominálisan ugyan nőtt mindkét torta, de reálértéken még mindig apadás mutatkozik. A médiatorta 6,6%-kal, a kommunikációs torta 5 %-kal csökkent tavaly. Ezen belül a hazai média, azaz a tévé, a magyar digitális kiadványok, a sajtó, a közterület, a rádió és a mozi esetében még borongósabb a kép: reálértéken 7,2 százalékponttal maradnak el a 2022-es szinttől, 17,7%-kal a 2019-estől. A kommunikációs tortaszeletek, vagyis a média és gyártási költség melletti számok kissé jobban festenek, „csak” 3,1%-os csökkenést mutatnak reálértéken.

Hogyan működhet az automatizált hallgatottságmérés?

A mérési technika folyamatosan fejlődik és változik, de a rég bevett módszereket rendkívül nehéz felülírni – emelte ki Hantosi Bálint, a Scores Group cégcsoport ügyvezetője a Nagy Rádiós Napon tartott előadásában. A cégcsoport ma már minden területen végez piackutatásokat, jelenleg pedig egy hazai műszeres, multimédiás kutatási panel felállításán dolgoznak, ami néhány éven belül kerülhet bevezetésre.

A fogyasztó köré kellene felépíteni a tökéletes médiamérést

A médiák köré épültek a mérési rendszereink, ami nehézkessé teszi a fogyasztók és szokásaik követését a médiafelületek között. Az Internet Hungary-n elhangzott „Zöldmezős mérések” című fórum összefoglalója.

Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista

Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: Az idén is az infláció, a forintárfolyam és az energiaárak alakulása a legmeghatározóbb trend. A szakma prognózisa: a 2023-as médiatortában a lokális digitális szegmens meg fogja közelíteni a tévés szeletet.

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai

Bár tavaly nominális értéken enyhén növekedtek, reálértéken 10,8%-kal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4%-kal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések.

Nemzetközi szinten is kimagaslóan sokan hallgatnak rádiót Magyarországon

Konferencián mutatkozott be a MiértRádió? Egyesület - ilyen volt az első Nagy Rádiós Nap.

Jobb médiaméréssel sikeresebb lehet a globálisokkal szembeni küzdelem

A régiós országok mindegyike a magyar piac előtt jár a médiamérések minőségében és a cross-media mérésben, ezért érdemes tőlük tanulni – derült ki az Internet Hungary konferencia októberi fórumbeszélgetésén.

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2021-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai

Az MRSZ legfontosabb megállapításai a 2021-es média- és kommunikációs költés számokról.

Gulyás János újabb 3 évre a Magyar Reklámszövetség elnöke

A 2022-2024-es időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő Bizottságot választott a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tisztújító közgyűlése.

1/3