Gulyás János, az újabb ciklusra megválasztott MRSZ elnök kiemelte: ”Hálás vagyok a Reklámszövetség tagságának az ismételten megszavazott bizalomért és gratulálok a Magyar Reklámszövetség hétfőn megválasztott elnökségi- és felügyelő bizottság tagjainak, akikkel az elkövetkezendő három évben együtt folytathatjuk a reklámszakma érdekképviseletéért tett erőfeszítéseinket. Kiemelten köszönetet mondok tagjainknak, hiszen aki tehette a válságos 2020-2021-es évek ellenére kitartóan velünk maradt, együttműködött és segítette munkánkat pl. adatok szolgáltatásával, konzultációkkal, azért, hogy az iparági szereplőkkel összefogva közösen segítsük egymást információkkal, tapasztalatokkal, best practice-kel. Ki szeretném emelni a tásszövetségeket, kutató-, tanácsadó-, szakmai konferenciákat szervező tagjainkat, partnereinket, akik ebben az időszakban még szorosabb összefogásban dolgoztak velünk közösen a szakma támogatásáért.”
Az elmúlt 3 évet a reklámadó felfüggesztése és a COVID-krízis jellemezte
Az MRSZ elnöke az elmúlt időszak (2019-2021) beszámolójában kifejtette: „Amikor először, 2018. december 14-én megválasztottak a szövetség vezetőjének, szabályozás, adó ügyekben forrongó évek voltak a szövetség és a teljes szakma háta mögött. Örülök, hogy a korábbi évek megfeszített munkája részben beérett – aminek elnökségi és ügyvezetőségi tagként korábban is aktív részese voltam -, hiszen 2019-ben felfüggesztették a reklámipari ’sarcot’ (0% lett az adókulcs.) és a Kormány aktívan bevont bennünket a kreatívipari stratégia megalkotásába.
Ugyanakkor egy nemvárt világválsággal kellett szembesülnünk 2020-ban, így hirtelen mindannyiunk számára ismert szóvá vált a COVID-krízis, ami gyökeresen átalakította tágabb értelemben mindannyiunk életét és a kommunikációs iparág működésében is jelentős nehézségeket és változásokat hozott. A koronavírus eltérő módon, de minden iparági szereplőt érintett és kihívás elé állította a szakmát. (A megújult MRSZ Média- és Kommunikációs torták 2020-as számai szerint egy kivétellel minden szegmens 2,9%-80% közötti visszaesést könyvelhetett el). Az MRSZ érdekképviseletének fókusza ezért 2020-ban a válság következményeinek enyhítésére irányult, számos eredménnyel segítve a legnehezebb helyzetben lévő szegmenseket (pl. A média tartalmak előállítói, közzétevői is bekerültek az időlegesen közteher-csökkentettek körébe; a közterületi reklámozók 2020.09.15-ig esedékesen befizetendő féléves építményadó megfizetésére vonatkozó kötelezettséget törölték.) Emellett a kommunikációs iparágat a helyzetértékeléshez és tervezéshez segítséget nyújtó adatokkal, kutatásokkal (MRSZ Barométer) segítettük. Sajnos számos tervezett programunk a vírushelyzet miatt 2020-2021-ben háttérbe szorult, amelyek megvalósítása még várat magára (pl. MRSZ Zöld Bolygó Program).
Jelentős kihívások várnak a reklámiparra az elkövetkezendő 3 évben is
Gulyás János, az MRSZ elnöke a jövőre nézve hozzátette: „A következő 3 év is jelentős kihívások elé állít bennünket, hiszen látható, hogy a vírus velünk marad hosszútávon; ezenkívül 2022-ben választások elé nézünk és számos, most ideiglenesen ’csendes’ szabályozási kérdéssel is foglalkoznunk kell (pl. Reklámadó 2022. dec. 31-ig van felfüggesztve; óriásplakátok elbontásának kitolt határideje 2023. dec. 31.). A vírushelyzet okozta iparági kihívások mellett az ’alap’ problémákkal is foglalkoznunk kell: az idén elkészült a ’Globális platformok hatása a magyar kommunikációs iparra’ tanulmány, ami sok mindenre rávilágított. Ez utóbbi kapcsán a jövőben szakmai párbeszédet szorgalmazunk, ami segíthet abban, hogy a hazai szereplők megtalálják a válaszokat a globális platformok előretörése által jelentett kihívásokra. Összegezve 2022-2024 között: egyértelműen a reklámadó kérdése; a közterületi szabályozás egyik határidős sarokpontja; az online globális vs. hazai platformok közötti érdekegyeztetés; a televíziós piac helyzete, az adatkezelés/adatbiztonság/adatönrendelkezés kérdése, valamint az önszabályozás/reklámetika fejlesztése és a COVID-helyzet miatt további előre nem tervezhető rendkívüli szabályozások várnak ránk.”
A Magyar Reklámszövetség megválasztott elnöksége:
Gulyás János (Wavemaker Hungary Kft.) elnök
Megbízó szektor:
- Baráth Péter – egyéni tag
- Beke Zsuzsa - Richter Gedeon Nyrt.
- Juhász Péter Tibor - Vodafone Magyarország Zrt.
- Mérő Ádám - Coca-Cola Magyarország Kft.
- Pantl Péter - Mol Nyrt.
- Szabó Béla - Magyar Telekom Nyrt.
Média szektor:
- Bíró Pál - Google Information Technology Services Limited (Hungary)
- Guttengéber Csaba – Atmedia Kft.
- Hivatal Péter – egyéni tag
- Kardos Gábor - Magyar Jeti Zrt.
- Kovács Tibor - Ringier Axel Springer Magyarország Kft.
- Vidus Gabriella - M-RTL Televízió Zrt.
Szolgáltató szektor:
- Incze Kinga – White Media Kft.
- Liptay Gabriella - KPMG Hungária Kft.
- Mező László - MediaCom Magyarország Kft.
- Novák Péter - Dentsu Hungary Kft.
- Pőcze Balázs - Mito Creative Zrt.
- Urbán Zsolt - 1080p Solution Kft.
Tagozati választott képviselők:
- Dr. Fecske Zoltán - Publimont Kft. (OOH Tagozat képviseletében)
- Dr. Nemes Ákos - Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda (Jogi Tagozat képviseletében)
- Samu Tímea - JcDecaux Hungary Zrt. (OOH Tagozat képviseletében)
Elnökség további tagozati képviselői :
- Hantosi Bálint - Outdoor Media Audit Kft. (OOH Tagozat elnöke)
- Sopov István, Sales Contact Kft. (IAB Hungary elnöke)
Az MRSZ Felügyelő Bizottságának megválasztott tagjai :
- Dr. Megyer Örs - Tiszteletbeli Örökös Tag
- Mezriczky László - Ispiro Consulting Kft.
- Somlói Zsolt - Mindshare Médiaügynökség Kft.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!