Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat. Vajon tényleg gyökeresen átalakul a munkaerőigény a szoftverpiacon? Milyen projekteknél célszerű low-code platformokkal dolgozni és mikor érdemes inkább kerülni? A Stylers Group csokorba gyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat a témában.
Kihirdették a KPMG 15. éve futó Felelős Társadalomért Programjának nyerteseit, akik pro bono tanácsadást, valamint a korábbi években meghirdetett támogatást megtriplázva, 3-3 millió forintos működésre fordítható pénzügyi segítséget és informatikai eszközöket kapnak. A pályázattal a KPMG az egészségügy, az oktatás, a sokszínűség, a környezeti fenntarthatóság területén működő közhasznú szervezetek fenntartható, hatékony és átlátható működéséhez ad támogatást. A három nyertes mindegyike a gyermekeket helyezi tevékenysége központjába.
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Újrahasznosított kávézaccból készített utcai cipőt a Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a kávékapszulák szelektív gyűjtésének és újrahasznosításának fontosságára. A limitált kiadású cipőkollekciót a zéró hulladékkibocsátás és az ökodizájn alapelvei, illetve a francia stílus inspirálták. A Nespresso a Hublot, a Caran d´Ache, a Vélosophy és a Pannonhalmi Főapátság után újabb ikonikus kollaborációval mutatja be, hogyan kelhetnek új életre az újrahasznosított Nespresso kávékapszulák.
Takarítóból vált kriptomilliárdossá Joe Bitter, aki egy új közösségi platformot is létrehozott, ami a közösségi vásárláson alapul. Bitter most olyan lehetőséget kínál platformján, aminek köszönhetően már 10 dollárral megnyílik a közösségi vásárlás lehetősége, és ennyi elég is a Bitcoin megvásárlásához.
Rekordszámú hallgatót ért el a nagy sikerű Hungarian Startup University Program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen: az innovációs program negyedik évadának első félévét közel 290 hallgató fejezte be. Jelenleg az őszi félévben benyújtott legjobb startup-ötletek továbbfejlesztésén dolgoznak a csapatok.
A digitalizáció lehetőségeit ki kell használni a reklámok hatékonyságának növelésében, de igazán jó márkát nem az online hirdetésekkel, hanem kreatív és bátor ötletekre épülő megoldásokkal lehet építeni Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója szerint.
Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és a Mammut Bevásárlóközpont további partnerekkel együttműködésben adománygyűjtő kampányt hirdet április 4. és 30. között, mellyel a menstruációs szegénységben élő nők segítését tűzi célul. Emellett kerekasztal-beszélgetések, workshopok és kiállítások várják az érdeklődőket a nőket érintő innovációk, a női wellbeing, az „övön aluli” testrészek és a sokszor tabunak számító menstruáció témáiban.
Már szinte mindenki hallott vagy ismeri a kriptovaluták királyát, a Bitcoint, amit digitális aranynak is szoktak hívni. Sokan azzal is tisztába vannak, hogy 4 évente „felezés” van, ami április 20-án esedékes. A 73.000 dolláros rekordárfolyam sokakat elrémiszt, amire megoldást hoz egy szakértő piaci újitása.
Különlegesen jó minőségű felvételeket tesz közzé a SEN.COM nevű startup vállalat, ami nagyfelbontású kamerákkal 4K-ban közvetíti a Föld eseményeit egy műholdon keresztül.