Mozgásban a reklámpiac: Mire és mennyit költöttek a hirdetők 2014-ben? De mi várható 2015-ben?

Mozgásban a reklámpiac: Mire és mennyit költöttek a hirdetők 2014-ben? De mi várható 2015-ben?
A Magyar Reklámszövetség az Evolution konferencia keretében ismerteti a 2014-es reklámköltések számait

2015. január 20., Budapest - A hazai média, reklám- és kommunikációs ipart meghatározó trendekről hull le a lepel 2014. március 3-án, az Evolution internetes és közösségi média konferencia keretében. A Magyar Reklámszövetség a rendezvényen ismerteti a szakmával és a nagyközönséggel, hogy 2014-ben mennyit és milyen csatornákon költöttek el a hirdetők a hazai piacon.

A Magyar Reklámszövetség fennállása óta először szakít korábbi hagyományival és nem kizárólag az előző év reklámköltési adatait ismerteti, hanem egy egész napos rendezvény keretében, a szakma jeles képviselőivel közösen vizsgálja meg az eredmények hátterét és vetíti előre a 2015-ös év lehetőségeit, várható piaci mozgásait.

A digitális média és üzletfejlesztés területére fókuszáló Evolution konferencia egy egész napos szekciót szentel annak megvitatására, hogy a reklámköltések fényében merre tart a közösségi, online, elektronikus és a nyomtatott média. Választ kaphatunk többek között arra, hogy mely területeket részesítik előnyben a hirdetők, hová jut egyre több vagy éppen kevesebb pénzt, illetve ezek fényében mely területekre érdemes nagyobb, illetve kevesebb hangsúlyt fektetni a közeljövőben hirdetőként, média- vagy ügynökség tulajdonosként.

„A Magyar Reklámszövetség, mint a kommunikációs iparág és a hazai reklámszakma egyik legfontosabb legnagyobb ernyőszervezete kifejezetten fontosnak tartja, hogy a piac egységesen értelmezze a reklámköltések mögött megbújó tartalmat, trendeket. Sok változás, sok behatás érte a reklámszakmát az utóbbi időben, amelyek jelentősen változtattak a korábban kialakított jövőképen. Célunk, hogy a szakma képviselőivel közösen elemezzük ki és vonjunk le következtetéseket, melyek kiváló alapot szolgáltathatnak a jövő tervezésénél” - mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

Robbanásszerűen fejlődik a hazai online, közösségi média és mobilpiac

A Media Hungary és Internet Hungary kistestvéreként, 2011 óta megrendezésre kerülő Evolution () és az ezzel szorosan összefüggő Mobile Hungary konferenciákat 2015. március 3-4-én rendezik meg Budapesten. Az első napon az Evolution a közösségi- és online média legfrissebb trendjeit szedi ízekre számos gyakorlati esettanulmány bemutatásával és azt vizsgálja, hogy milyen stratégiával, eszközökkel érhetünk el üzleti eredményeket a digitális térben.

A második napon megrendezésre kerülő Mobile Hungary fókuszában a mobilpiac áll. Megtudhatjuk többek között, hogy mi vár ránk a különböző smart technológiák, az M2M (gépek közötti kommunikáció), és az IoT (dolgok internete) rohamos fejlődésének következtében. A rendezvény továbbá mélységében tárgyalja a mobilpiac és e-kereskedelem meghatározó folyamatait is.

###

Evolution/Mobile Hungary:

A 2015. március 3-4-én megrendezésre kerülő ún. „workshop konferencia”elsősorban esettanulmányokon és gyakorlati példákon keresztül építkezve igyekszik elemezni a piaci helyzetképet és a várható trendeket. A konferencia gyakorlatias szemlélettel mutatja be a digitális eszközök széleskörű használati lehetőségeit a kommunikációs és médiaszakma különböző szegmenseiben. A szervezők célja, hogy az előadások a lehető legkevésbé elméletiek, hanem sokkal inkább esettanulmányokat ismertető prezentációk legyenek, melyek keretében jó és rossz példák kerülnek bemutatásra.

A konferencián a szervezők 7-800 látogatóra számítanak, köztük a hirdetői-megrendelői oldal képviselőire, az ügynökségek, a különböző médiumok és a sales house-ok munkatársaira egyaránt.