Mobile-First, Tartalommarketing, Spammerek

Mobile-First, Tartalommarketing, Spammerek
A 2014-es esztendő rengeteg változást hozott az online marketing világában, különösen igaz ez a keresőoptimalizálásra (SEO) és a tartalommarketingre. De mi várható idén?

A Klikkmánia idén 3 előadással is erősíti az Mobile Hungary konferencia előadói gárdáját, mint a Keresőmarketing nap főtámogatója. Előadásaik március 4-én a SEM/SEO szekcióban hallgathatók meg.

Varga Zoltán a Mobile-first=Mobile-SEO-first témakörben tart előadást. Asztalos Levente és Bali László pedig a Top SEO trendek 2015 és a Mobilizálódó PPC című témát járják körül.

 

Milyen irányba megy tovább a keresőoptimalizálás? A SEO és a tartalommarketing 2015-ben már nem lehet egy vállalat különálló, rejtett tevékenysége. A SEO és tartalommarketing mára a vállalat stratégiai tevékenységének fontos alappilléreként képzelhető csak el.

Varga Zoltán a Klikkmánia ügyvezetője szerint 2014-ben egyértelművé vált, hogy a Google által adott türelmi idő lejárt. Ha idén tovább hazardírozunk a Google által kiadott irányelvek figyelmen kívül hagyásával, akkor a következmények súlyosak lehetnek.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy 2015-ben a SEO egyre inkább technikai „sporttá” válik, míg a keresési helyezéseket elsősorban a tartalommarketing fogja meghatározni. A SEO legfontosabb feladatai (kulcsszó kutatás, meta tag-ek, index kérdések, stb.,) gyakorlatilag a tartalommarketinget fogják támogatni, és a hangsúly már egyre inkább az utóbbira helyeződik át. Azon cégek, amelyek elvégzik ugyan a szükséges SEO beállításokat, de a tartalomgyártásra nem fókuszálnak megfelelően, gyakorlatilag bukásra vannak ítélve.

Ugyanez várhat azokra az oldalakra is, melyek nem fordítanak megfelelő figyelmet weboldaluk eszközökre történő optimalizálására, vagyis azok a felületek, amelyek nem reszponzívak, vagy nem megfelelően optimalizáltak mobil- és tablet készülékekre, ne számítsanak sok jóra. Ezt az irányt erősítik azok a trendek is, melyeket 2014-ben a Google fejlesztésein tapasztalhattunk. Ezek rávilágítottak arra, hogy a cég egyre inkább figyelembe veszi és támogatja ezen eszközöket is, gondoljunk csak az új mobil eszközök elemzésére alkalmas felületre a Webmaster rendszerében.

Mobile First

Napjainkban az egyik legdinamikusabban változó és fejlődő marketing csatorna a Google kereső találati listája, más néven a SERP (Search Engine Result Page). Ha ezt összeházasítjuk napjaink egyik leggyorsabban növekvő reklámhirdetési piacával, a mobillal (okostelefonok, tabletek), akkor egy olyan marketing eszközt kapunk a kezünkbe, amelynek figyelmen kívül hagyása digitális öngyilkosság lenne 2015-ben.

Mint ismeretes a keresőoptimalizálás önmagában sem egzakt marketing tudomány, ami hatványozottan igaz a mobil SEO-ra. Évek óta tart a vita, hogy a hagyományos SEO létezik-e még, van-e létjogosultsága az egyre látványosabb és hatékonyabb keresőhirdetések (PPC) mellett? Milyen megtérüléssel lehet számolni a SEO és milyennel a PPC esetében? A válasz pedig megtalálható minden online érdekelt vállalkozás saját webanalitika riportjában, legyen szó egy fogászati turizmussal foglalkozó vállalkozásról vagy egy e-kereskedőről. Ehhez érdemes még megnézni a mobil eszközökről érkező látogatói forgalom arányát, ami sok esetben már 50 százalék feletti, és már tudjuk is minden kérdésre a választ.

Mobil SEO trend

Miután a mértékadónak és trend teremtőnek számító amerikai piacon 2015-re 400 milliárd dollárra prognosztizálják a m-commerce üzletág nagyságát, ami ráadásul 3 év alatt nőtt, 3 szorosára, elég egyértelműnek tűnik, hogy hazánkban is mi várható. Mind e közben sorra jelennek meg a Google által publikált kutatások eredményei, melyek sorra alátámasztják a mobilizálódást a keresési szokások oldaláról is. Arról nem is beszélve, hogy a világ túloldalán, Kínában, Japánban már javában zajlik a mobil forradalom, sőt már ki is alakultak harcterek, amiről nem szeretne lemaradni a Google sem, így a Mobile-first fókusz tovább erősödésére számíthatunk.

Ugyanakkor hiába van ma már akár házon belül saját SEO szakértőnk, webfejlesztőnk, ha nem követik nyomon a keresők mobil algoritmus változásait, sok esetben heti szinten, akkor szinte esélytelen a megfelelő úton maradni. Hogy mást ne említsünk, 2014-ben már a mobil SEO-ból nőttek ki olyan újabb, önálló szaktudást igénylő SEO területek, mint például az ASO (App Store Optimization), mely az okostelefon alkalmazások optimalizálásával foglalkozik az alkamazásboltok keresőmotorjának szemszögéből.

Már a Spammerek is SEO-t használnak

Ebben az évben egyértelműen várható a SEO szerepének negatív erősödése is. A SEO ebben a szerepben korábban nem jelent meg, de az új trendek azt mutatják, hogy egyre több esetben a spammerek is eszközt látnak a SEO-ban. 

Azt tudtuk eddig is, hogy a megfelelő linkprofil és az oldalunkra mutató, lehető legkevesebb káros link a SEO stratégia egyik igen fontos eleme, de most úgy tűnik, hogy a rossz linkek még kártékonyabbak lesznek, mint valaha. A spam célú linkek ugyanakkor nem csak egy hibás stratégia vagy a rossz linképítés eredményei lehetnek: ilyen linkekkel támadni is lehet, hiszen megfelelő számú, kártékony hivatkozással akár el is tüntethetünk az online világból egy weboldalt. Nyilván tisztában vannak ennek veszélyeivel a Google szakemberei is, így 2015-ben fontos feladatuk lesz a szándékosan elhelyezett, ártó szándékú linkek kiszűrésének megoldása.

Az tény, hogy a SEO és a tartalommarketing 2015-ben már nem lehet egy vállalat különálló, rejtett tevékenysége. Akik élnek a lehetőséggel és kihasználják a bennük rejlő potenciálokat, úgy az eredményük a versenytársak online beelőzése lehet, míg ugyanennek téves alkalmazása akár cégük teljes pusztulását is okozhatja. A SEO és tartalommarketing mára a vállalat stratégiai tevékenységének fontos alappilléreként képzelhető csak el.

 

Varga Zoltán

Klikkmánia, ügyvezető

. Már 2007-ben a főiskolai évek alatt saját startup vállalkozásba kezdett Bidonline.hu néven, melynek keretében egy fordított aukciós portált üzemeltetett. Az indulást követő egy hónapon belül közel 50.000 regisztrált felhasználója lett.

Időközben elhelyezkedett a Klikkmániánál, mint tanácsadó és kampánykezelő, majd hamar szakmai vezető és társtulajdonos lett. Az irányítása alatt sikerült az ügynökséget, mint prémium keresőmarketing és performance marketing ügynökség pozícionálni. 2014-ben megnyitották az ügynökség londoni irodáját is CLICK2DIGITAL néven, amin keresztül a nemzetközi ügyfeleket szolgálják ki.


Turcsán Tamás Péter

Újságíró, innovációs és startup vállalkozás tanácsadó, kommunikációs szakértő, blogger, társadalmi innovátor.



Címkék: Interjú