Továbbra is az RTL Magyarország a főműsoridős piacvezető 2021-ben

Továbbra is az RTL Magyarország a főműsoridős piacvezető 2021-ben
Az év első hat hónapjában 122 estét nyert az RTL Klub. Az RTL Híradó mindkét célcsoportban a vezető hírműsor. A Film+ a legnézettebb kábelcsatorna főműsoridőben.

2021 első félévében az RTL Klub továbbra is piacvezető a 18-49-es korcsoportban a főműsoridő tekintetében. A csatorna főműsoridős összesített közönségaránya 12,9 SHR%, míg versenytársa 10,8%-ot ért el. Az idei első félévben a 181 napból az RTL Klub 122 alkalommal (67%) bizonyult a legnézettebb adónak a fő célcsoportban (TV2: 43, M4: 16).

Csoportszinten is az RTL Magyarország végzett az első helyen főműsoridőben, a fő kereskedelmi célcsoportban. A 18-49-es korcsoport első féléves adatainak összesítéséből az látszik: az RTL Magyarország nyolc csatornájának együttes főműsoridős nézettsége 24,4 SHR% volt, míg a versenytárs 14 adóból álló portfóliója itt 23,2 SHR%-ot ért el.

Az év első hat hónapjában az RTL Híradót választották legtöbben a 18-49 éves korosztályból és a teljes lakosságból a 18 órakor kezdődő hírműsorok közül. Az RTL Híradó az idei első félében, a fő célcsoportban 16,7%-os közönségarányt ért el, míg 4+-ban 20,9%-os SHR-rel végzett az első helyen.

Ami a napi bontást illeti: az idei első félévben az RTL Híradó 141 alkalommal nyert az esti – 18 órakor kezdődő – híradójával (ez a megnyert esték számát százalékosan kifejezve 73% az RTL Klub javára).

A teljes lakosságot vizsgálva is megkérdőjelezhetetlen az RTL Híradó előnye, hiszen a megnyert napok száma alapján 70 százalékkal vezeti az esti hírműsorok nézettségi versenyét (az RTL Híradó 127 napon, míg a konkurens mindössze 54 napon bizonyult nézettebbnek esti – 18 órakor kezdődő – híradójával).

Ami a 26. heti nézettséget illeti: Az RTL Klub minden este nézettebb volt fő versenytársánál, és a meccsnapok kivételével minden estét nyert is a fő célcsoportban. A Mestercukrász – az édesszájú Konyhafőnök című, hétfőn debütált vadonatúj gasztroreality minden este jobbnak bizonyult a TV2 azonos idősávban futó programjainál. Az elmúlt hét legnézettebb programja is – a sport programokat leszámítva – a műsor csütörtök esti adása volt, amely 18-49-ben 15,9 SHR%-rel futott.

Remekelt a Film+ is: vasárnapi, 7,3%-os főműsoridős közönségarányával (Shazam!, Törésvonal című filmek) nemcsak a hét, hanem az elmúlt 6 hónap legnézettebb kábelcsatornája lett főműsoridőben: az idei évben 7% fölötti közönségarányt 19 és 23 óra között a Film+-on kívül más kábelcsatorna még nem tudott elérni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!