″Pályázat jövendő megmondóknak” - Mondd meg Te, milyen jövőt szeretnél a szakmádban és Te mit teszel érte?

″Pályázat jövendő megmondóknak” - Mondd meg Te, milyen jövőt szeretnél a szakmádban és Te mit teszel érte?
A 2020-as Internet Hungary konferencia “Előadói pályázatot” hirdet 35 év alatti fiatal szakembereknek számára. A pályázat tárgya és témája: Fiatalok a jövő média-, marketing- és kommunikációs világáról a fenntartható gazdaság és a szép élet reményében.

Maximum 3 oldal terjedelmű anyagot várunk, amely egy 15 perces előadás formájában bemutatható a konferencián.

Jelentkezz 2020. szeptember 11-ig, és oszd meg több ezer emberrel a gondolataidat!
(a kiírás PDf formátumban)
A pályázat írásához inspirációnak ajánljuk:


Sorsunk egyik pillanatról a másikra változik: kihívások, szakmai elvárások – semmi sem állandó. Megoldások jelennek meg, aztán ugyanilyen gyorsan el is tűnnek. Folyamatosan új helyzetek elé állít minket az élet; a verseny csak nő, és félő, hogy lemaradunk. Éppen emiatt érdemes megállni egy kicsit, és a gyorsuló világban előre tekinteni: mit hozhat a jövő? Hol tart majd a média-kommunikációs és marketing szakma 5-6-10 év, vagy még több idő múlva? Mire kell készülnünk? 

A pályázó a jelenleg létező marketing- kommunikációs struktúrában képzeli el a jövőjét vagy olyan szakmát lát maga előtt, ami jelenleg nem is létezik?

Olyan fiatal szakemberek, vagy éppen csak a szakma felé kacsingató diákok jelentkezését várjuk, akik feltették már maguknak a kérdést: „Milyen piacon és körülmények között fogok dolgozni a jövőben?” Olyan jövendöléseket várunk, amelyek bemutatják, 

- Hogyan juthat el egy márka, egy hirdető a jövőben a célcsoportjához?

- Milyen eszközöket kell használnia, hogy hatékonyan elérje és elkötelezze potenciális vásárlóit?

- Lesz-e még szükség szakemberekre, vagy mindent a rendszerek és az automatizáció fog uralni? 

- Mi lesz az én jövőképességem? 

Egyre kevésbé elég, ha valaki kreatív, vagy éppen analitikus gondolkodású. Úgy tűnik, hogy a jövőben minden területre egyenlően szükség lehet. Ráadásul, ahogy eddig a márka és a termék volt a középpontban, mára a fogyasztó került oda, őt kell megfognunk. 

- Vajon tovább változik ez a jövőben? Eltűnnek a márkák, és marad „csak” a termék? Vagy mélyül a fogyasztók irányába a verseny, és nemcsak figyelmük, de a hozzájuk kapcsolódó adat lesz a jövő aranya? 

- Mi lesz a példaképekkel? Kiket lesz érdemes majd követni? 

- Mennyire vesszük komolyan a fenntarthatóság követelményeit munkánk során? Hogyan maradhat fenn egy szakma, ha közben az élet nem válik fenntarthatóvá? Vagy éppen hogyan lehet hatással a szakma a fenntarthatóságra?

Kíváncsiak vagyunk a te véleményedre!

- Mit gondoltok ti, akiknek hamarosan szembe kell néznetek az egyre erősebb versennyel, a folyamatosan változó körülményekkel és a fenntarthatóság kérdésével. Mi lehet a megoldás, ha van egyáltalán?

- Milyen platformok, milyen rendszerek jöhetnek még? 

A leadott pályázati anyagnak a következő szakmai és formai követelményeknek kell megfelelnie:

- A pályázónak meg kell határoznia, hogy várakozásai, a márkakommunikációra vagy az értékesítés fókuszú performancia marketingre vonatkoznak-e.

- A pályázatból egyértelműen ki kell derüljön, hogy milyen időtávra tekint előre.

- A fókusz megtartása végett ne bocsátkozzon 3-5 újdonságnál többe a pályázó.

- Meglátásai vonatkozhatnak a teljes piacra, vagy akár annak egy speciális szegmensére is (pl. e-kereskedelem, FMCG stb.), azonban ennek egyértelműen ki kell derülnie az anyagból.

- A pályázat elsődleges piaca Magyarország, így elsősorban olyan trendekre lennénk kíváncsiak, amelyek a pályázó szerint a magyar piacra vonatkoznak. Kitekintés jelleggel megjelenhet a nemzetközi piac is.

- Térjen ki a pályázat a feltételezések alapjaira: milyen gondolatiság mentén jósol változásokat vagy újdonságokat?

A pályázat terjedelme maximum 3 A/4-es oldal, azaz max 5500 bruttó karakter (megjegyzés: Viszonyításképpen a cikk 6712).

A pályázatban a szerző nem plagizálhat, minden átvett gondolatát és gondolkodási irányát forrásmegjelöléssel köteles ellátni. 

Ajánlott, de nem kötelező figyelembe venni a klímaváltozás és fenntarthatóság egyre szorító követelményeit.

Az értékelés szempontjai:

Mennyire tartalmaz egyedi és új gondolatokat a pályázati anyag. (1-10)

Mennyire egyértelmű a jóslatok mögötti gondolkodási logika. (1-10)

– Szakmai megalapozottsága van, érződik benne, hogy a pályázó jártas az általa kidolgozott területben. (1-10)

Érvrendszer megalapozottsága (1-10) – Ha a jövőbe tekintesz, akkor semmiben sem lehetsz egészen biztos. Ezt tudjuk. De gondold végig, hogy az érveidet alátámasztják e számok, trendek, vagy csak egy megérzésről, véleményről írsz.

– Gyakorlatiasság (1-10) – A víziódnak és a megvalósíthatóságnak létezik-e közös metszete? Ha nem, akkor az valószínűleg közelebb áll egy teóriához, és nem valószínű, hogy bárki tudja hasznosítani.

Újszerűség (1-10) – A világon több millió ember gondolkodik egyidőben; így kicsi az esélye az egyedülálló gondolatoknak. De ha lehet, akkor törekedj rá, hogy egyedi gondolatot vagy újszerűen felhasznált korábbi megoldást mutass be.

Fenntartható gazdaság (1-10) – Ma már ha lehet, ne csináljunk olyan üzletet, ami nem összeegyeztethető a bolygónk elvárásával. Ezt vedd figyelembe és mutasd meg a környezettudatosságát a koncepciódnak. 

– Üzleti haszon lehetősége (1-10) – Ha egy ötlet értéket teremt, akkor az értékesebb, könnyebben eladható, mintha folyamatosan veszteséges lenne. Fogalmazd meg, hogy mitől válik ötleted üzletté.


– Mennyire érződik a személyes elkötelezettség a pályázatból (1-10)

– A pályázat megfelel a tartalmi és formai követelményeknek.

Az értékelés menete:

- Két lépcsős szakmai elbírálás 2020. szeptember 11. és szeptember 18. között.

- Az anyagokat kérjük ide leadni: jovendomondo@internethungary.com

Minden eges befogadott pályaműről 24 órán belül visszaigazolást küldünk.

Tárgyba kérjük beírni: Internet Hungary/jövendőmondó


A leadott pályázati anyagokat szeptember 20-ig értékeli a 11 tagú szakmai zsűri.

Az első fordulón túljutó pályázók szeptember 21-25. között online szakmai beszélgetésen vesznek részt a zsűri tagjaival. 

A szakmai beszélgetések alapján szeptember 26-án 5 nyertes pályázót hirdetünk.

Az 5 nyertes pályázó meghívást és előadási lehetőséget kap a 2020. október 6-7-én megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencián. (A konferenciával kapcsolatos cikk itt: klikk.

Nyeremények:

- Előadás lehetősége az Internet Hungary konferencián

- 2 nagy interjú a digitalhungary.hu hasábjain

- Beszélgetés a Reboot Hungary keretein belül, vagy “A Holtidő médiája” podcaston. 

A Zsűri tagjai:
– Bánki Attila (Vermis)
– Juhász Péter Tibor (Vodafone)
– Káli György (SD4FGoo)
– Kiss Ágota (HD Group)
– Kolozsi István (FPS)
– Kun Miklós (MediaCom)
– Mondovics Péter (MasterCard)
– Rédey Iván (Datawebs és kereskedelmi szakértő)
– Steigervald Krisztián (Emocionális marketing - Generáció kutató)
– Szabó Edit (Kider App)
– Szomolányi Márk (Auchan)
– Vernyik Imre (Media Compass)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!