Nagyhalak a médiapiacon

Nagyhalak a médiapiacon
A magyarországi top100 médiavállalat méretarányos éves nettó árbevétele.

Árbevétel koncentráció a médiavállalatok piacán (reklám, terjesztési és egyéb együtt)

 

  • A Whitereport Financial friss Opten-adatok alapján gyűjtött 2021-es tényadatai szerint a top100 médiavállalat árbevételi toplistáját a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik 47-49 milliárd Ft közötti éves nettó árbevétellel. A top3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top100-ban (a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek összessége alapján).
  • A top100 médiavállalat bevételének 79%-át a tévétársaságok és a printlapkiadók jelentik (44% és 35%). Az elsősorban reklámbevételre épülő szegmensek kisebbek: a köztér 11%, az online tartalomszolgáltatók 8%, a rádiók 2% árbevételrészesedéssel rendelkeznek a top100-on belül (a teljes 1000 médiacégen belül ez több).
  • A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva - ahol a két piacvezető cégcsoport képviseli az árbevételek háromnegyedét a top100-as tévés árbevételeken belül - minden más médiatípusban az első szereplő dominál. 2021-ben a top100-on belül: a printkiadóknál a Mediaworks árbevétel részesedése 47%, annak ellenére, hogy a top100 médiavállalatnak több mint harmada lapkiadó. 47%-kal a Publimont vezeti a köztéri reklámcégek piacát, és „csupán” 37%-ot visz a New Wave, aki a legnagyobb az online téren, valamint 34%-ot a Hold Rádió Kft. a rádiópiacon.

 

Mit jelent ez?

 

  • Az egyes médiatípusok teljesítményére rányomja bélyegét, hogy a szektorvezető cég hogyan teljesít.
  • A szektorvezető „nagyhalak” és a top100 végén található kis médiacégek közt nagyon nagy a szórás árbevételükben, pénzügyi teljesítményükben. A top100 médiavállalat nagy része (95%-a) kkv.

Érdeklik a részletek? Rendelje meg a Whitereport Financial & Ad Updage top100 médiacég, top30 sales house és top30 médiaügynökség adatait július 31-ig tavalyi áron!

Ábraszeletek: a magyarországi top100 médiavállalat méretarányos éves nettó árbevétele, 2021. Forrás: Whitereport Financial, júl 7. Éves nettó árbevétel: hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek; regionális központok belföldi árbevétellel. Online platformok és mozi nélkül.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!