Mire számít az Atmedia az őszi időszakban?

Mire számít az Atmedia az őszi időszakban?
Az Atmedia multimédiás kereskedőházként folyamatosan figyeli a különböző médiatípusokban zajló tendenciákat, gőzerővel készülnek az őszre.

A nyári időszak ismét felfokozott munkatempóban telik a cégnél, mert gőzerővel készülünk az őszre! Multimédiás kereskedőházként folyamatosan figyeljük a különböző médiatípusokban zajló tendenciákat, de ez a világjárvány miatt különösen fontossá vált. Megítélésünk szerint az online és rádiós területen szinte rutinból menedzselhetők a Covid19 okozta változások, ellenben a televízióra, mint általában, most is különös figyelmet kell fordítanunk - olvashatjuk Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatójának szavait a kreatív.hu-n.

Az utóbbi időben érkeztek hozzánk olyan megkeresések, hogy a vírushelyzet kapcsán becsüljük meg jobban a költéseket, azaz a hirdetők kedvezőbb árakat és feltételeket szeretnének őszre. Úgy érzékeljük, hogy ebben szerepe lehet az auditoroknak is, noha ez a megközelítés nem egyeztethető össze az év hátralévő részében várható piaci folyamatokkal.

A korlátozások alatt a hirdetési piac valóban érdekes változásokkal volt teli. Ha összehasonlítjuk a március 16-tól május 17-ig tartó időszakot az előző év azonos időszakával, a 18-59-es legfontosabb kereskedelmi célcsoportot vizsgálva akkor sok érdekességet látunk, amikből kiválasztottuk a legmeghatározóbbakat:

- 16 százalékkal nőtt az egy főre eső napi tévénézési idő, és 3 százalékkal megnőtt a napi reach. Ugyanakkor háromnegyedére csökkent a hirdetők száma, és ezt követve csökkent a kereskedelmi másodpercmennyiség is.

- Ennek eredményeként 13 százalékkal visszaesett a ratingszállítás, 20 százalékkal csökkent az átlagos blokkhossz, így 23 százalékkal nőtt a 4PIB és 20 százalékkal a 6PIB aránya, emellett 26 százalékkal lett kevesebb a nulla nézettségű szpotok száma.*

Összefoglalva a veszélyhelyzet hatásait azt látjuk, hogy növekedett a nézettség, csökkent a reklámzaj, javult a minőség. Különösen jól jártak azok, akiknek módjában állt ebben az időszakban hirdetni.

A korlátozások alatti néhány hétben a keresleti piac egy rövid időre kínálati piaccá változott, mert a vészhelyzetre reagálva sajnos sok tavaszi és nyári kampány az év utolsó 4 hónapjára, a szeptember – decemberi időszakra tolódott. A teljes cikk itt olvasható.

(fotó: kreativ.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!