A MADAZ alapítói Libor Anita újságíró és Pentelényi-Kovács Tímea producer, akik ugyan régóta ismerték egymást barátilag, de a podcastrajongás vezetett a közös vállalkozásukig. A MADAZ nevében is utal arra, hogy a cég mögött anyák állnak. “Mindketten nemrég lettünk édesanyák, és egy olyan ponthoz érkezett az életünk, amikor hirtelen élesen elváltak egymástól a fontos és nem fontos dolgok. A podcast a fontos listánkra került, mindketten azt vettük észre, hogy egyre több podcastot hallgatunk, és megszületett bennünk az igény, hogy csináljunk olyan műsorokat, amik nekünk és rólunk szólnak” - mesélnek az alapításról.
Libor korábban az Indexnél és a Nők Lapjánál dolgozott és indított olyan podcastokat mint a Kultrovat, az Anyámtől örököltem Orvos-Tóth Noémival vagy a Gyöngyélet Palya Beával. Pentelényi-Kovács a Forbesnál volt eseményüzletág-vezető, majd a BETONE Studionál produkciós vezető és dolgozott olyan műsorokon mint a Felforgatók, az Egyszerlent és To-Do list.
A MADAZ első saját produkciója a Magyar Építőművészek Szövetségével együttműködésben készült Auditórium, melynek központi témája az újrahasznosítás az építészetben. A műsorvezető Zubreczki Dávid, aki másfél évtizede foglalkozik építészeti témákkal a Cinknél, az Indexnél majd a Telexnél. Nemrégiben jelent meg első saját könyve, az Auditórium pedig az első podcastműsora. Az műsorban Zoboki Gáborral beszélget elsőként, aki az Operaház műemléki felújításáról mesél, arról, hogy miként lehet a 21. század igényeire formálni egy 19. századi reprezentatív épületet, megőrizve annak értékeit is.
Az Auditórium podcastot itt lehet meghallgatni.
Emellett még két műsorterv áll kilövésre készen: az Anyaszült podcastban az anyává válás meztelen valóságát dolgozták fel Jakab Juli író-színésznő és a Mamakör terápiás csoport közreműködésével. Jakab Juli is nemrégiben lett édesanya, a műsorban elhangzó írásaiban saját és mások élményéből táplálkozva dolgozza fel az anyaság egy-egy meghatározó élményét, amit utána a Mamakör pszichológus szakértői, Roszik Linda, Takácsy Márta és Köhler Kata vitatnak meg.
“Podcastrobbanásban élünk, rengeteg tartalom készül, jelenleg mintegy kétmillió műsor található a lejátszókban, itthon is hetente indulnak az új show-k, mi mégis azt éreztük, hogy hiányzik a piacról egy igazán őszinte műsor az anyaságról, amiben nem a külvilágnak szóló trendi dolgokkal foglalkozunk, hanem azzal az összetett lelki dologgal, ami életünk egyik legnagyobb fordulópontjáról és megrázkódtatásáról szól. Jakab Juli egyenes és humoros stílusban ír arról, hogy milyen gondolatok cikáznak az ember fejében, miközben egy műanyag spatulára pisil, vagy mi minden fut le egy nő agyában, amikor úgy vallanak neki szerelmet: “el tudom képzelni, hogy te leszel a gyerekeim anyja” - mesélnek a gyártók a műsor koncepciójáról.
Az Anyaszült podcastot itt lehet meghallgatni.
A Nyisd már ki! című boros műsort Megyeri Sára vezeti, boros körökben a Késői szüret című Radiócafés műsorát nem kell bemutatni. A Nyisd már ki! koncepciója egyedi: a podcasthallgatást és a borkostolást köti össze: az élmény mellé tudást is ad a borfogyasztóknak. Az adásokban megismerhetjük a borfogyasztás alapjait, hogy milyen kütyükre van szükség, és melyekre nincs egyáltalán, és a végén, a műsor címével egybehangzóan ki is nyitnak pár üveg bort egy-egy borász társaságában.
A Nyisd már kit! itt lehet meghallgatni.
Noha organikusan alakult úgy, hogy fenti műsorok szinte teljes alkotói csapata nőkből áll, a MADAZ podcast felvállaltan szeretne a jövőben nőket érintő témákkal, gender kérdésekkel foglalkozni.
A MADAZ üzletpolitikája a podcastgyártók piacán rendhagyónak mondható: nem csak megrendelésre dolgoznak, a hirdető igényeit kiszolgálva, hanem a kész műsortervekhez keresnek finanszírozót. “A filmes-tévés világban bevett gyakorlat a pilotgyártás: amikor elkészül maga a kreatív tartalom, és ehhez keresnek finanszírozót. Ebben a státuszban van az Anyaszült és a Nyisd már ki! is: két-két epizódot legyártottunk, ezek meghallgathatók a honlapunkon, és finanszírozó esetén a teljes évad gyártásra készen áll”. - magyarázza Pentelényi-Kovács az üzletpolitika alapjait. “Azt gondoljuk, hogy így olyan műsorok készülhetnek, melyek valódi minőséget képviselnek, megvan a szakmai hitelük és a közönségük is, akik a hirdetők számára értékesek lehetnek. Ez egy win-win szituáció mindenkinek, aki minőségi tartalmakat szeretne hallgatni, gyártani és képviselni.”
Az alapítók azt látják, hogy az angolszász piacok trendjei hozzánk is kezdenek begyűrűzni: folyamatosan nő az audiokontent fogyasztás és a hirdetők is kezdik felfedezni a formátumban rejlő lehetőségeket. "Nagyon messze vagyunk, attól hogy milliárdos nagyságrendű piacról beszéljünk, mint az Egyesült Államokban, de már önmagában az óriási dolog, hogy egyáltalán beszélhetünk hazai podcast médiapiacról. Azt viszont egyértelműen kijelenthetjük, hogy a podcast műfaj itthon abszolút szexi" Ezek alapján bíznak benne, hogy vállalkozásuk nagyon hamar rentábilissá válhat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!