Kamera Hungária Online Tartalom Fesztivál! bemutatjuk döntőseinket! IV. rész Podcast

Kamera Hungária Online Tartalom Fesztivál! bemutatjuk döntőseinket! IV. rész Podcast
Tizenegy év kihagyás után felfrissítve újraindítottuk a legendás Kamera Hungária Műsorfesztivált. Ezúttal a digitális tartalmaké volt a főszerep, az elmúlt egy év legjobb audio és audiovizuális tartalmait kerestük az online térből. Mindegyik döntőstől ugyanazt a kérdéseket tettük fel.

Concorde Podcast.

Tóth-Czere Péter, Showcast Media
Nevezett epizód: Strandbüfé infláció

Mivel tűnik ki a hazai mezőnyből a Concorde Podcast? Miben tudott újat mutatni?
A címadó „Strandbüfé infláció” kifejezés egy kollégánk – mindenki számára abszolút közérthető - metaforája egy rendkívül bonyolult jelenségre, melyet a műsor folyamán boncolgatunk, megmutatva annak összetett gazdasági, társadalmi, pszichológiai és spirituális oldalát. Az egész adás tele van meghökkentő történetekkel és vicces idézetekkel, ugyanakkor tudatosan kerüljük az erőltetett vicceskedést. Véleményünk szerint ez a stílus nem jellemző egyetlen magyar gazdasági podcastra sem.

Milyen céllal indult a podcast, illetve hogy sikerült ezeket megvalósítani?
Strandbüfé infláció című epizódunkban egy ismert jelenségen keresztül szerettük volna bevonzani hallgatóinkat, hogy végiggondolják azokat a komplex gazdasági és társadalmi változásokat, melyek jelenleg a világban zajlanak. Szerettük volna, hogy hallgatóink elgondolkodjanak műsorunkon, vigyék el magukkal üzeneteinket és beszélgessenek róla. A visszajelzések alapján elértük a kívánt hatást, mivel egyre többen kezdik referenciaként használni a strandbüfé infláció kifejezést.



Mi a legemlékezetesebb, legérdekesebb történet, ami a sorozat készítéséhez kapcsolódik?
Az április 22-ei adásban Rácz András történészt az orosz-ukrán háborúval kapcsolatban az ukrán mezőgazdaság helyzetéről kérdeztük. Elmondta, hogy a visszavonuló orosz seregek elaknásították a termőföldeket, volt olyan gazda, aki traktorjával együtt robbant fel. Mesélt arról is, hogy a hátrahagyott házak mosógépeinek mosószer adagolóiba is kézigránátot rejtenek, melyek a kihúzás pillanatában élesednek, majd felrobbannak. 71 adás után először fordult elő, hogy meg kellett állítanunk a beszélgetést. Elfogytak a szavaink.

EPIC STORIES.


Dojcsák Dániel, ShiwaForce Zrt.
Nevezett epizód
: Érték és veszteség: Mit transzformáljunk? És mit ne?

Mivel tűnik ki a hazai mezőnyből az EPIC STORIES podcast? Miben tudott újat mutatni? Sokan beszélnek agilitásról, még többen a digitalizációról, ellenben kevesen csinálják jól bármelyiket is. Podcast-sorozatunk témái, illetve oktatási tananyagaink minden esetben saját ügyfeleink személyes útjaira és tapasztalataira épülnek, melyeket valós esettanulmányokként tudunk bemutatni. Rengeteg áldozatot hozva, sokszor hibázva, visszafordulva és temérdek különböző erőforrást ráfordítva értük el azt, hogy a ShiwaForce az Epic Stories hiteles és releváns megszólalója legyen, ügyfeleink pedig büszkén üljenek le velünk beszélgetni. Azt gondoljuk, hogy egy szórakoztató és könnyen fogyasztható podcast-sorozat kerekedett belőle.

Milyen céllal indult a podcast, illetve hogy sikerült ezeket megvalósítani?
Céges missziónknak része a tudásmegosztás. Epic Stories podcastünkben az elméleti edukáció mellett, figyelemfelkeltő és a szélesebb üzleti réteg számára is érthető módon szerettük volna bemutatni a jelen időszak legmeghatározóbb kérdéseit. A podcast céljai közt szerepelt, hogy közelebb kerüljünk üzleti környezetünkhöz, hogy a mindennapokban is jelen legyünk a témáinkkal. További célunk volt, hogy megszólítsuk a számunkra nem otthonos iparágak digitális döntéshozóit is, ami az eddigi epizódokkal remekül sikerült. Hisszük, hogy még számos megbeszélni valónk van, ezért továbbra is gyűjtjük a hasonló történeteket.

Mi a legemlékezetesebb, legérdekesebb történet, ami a sorozat készítéséhez kapcsolódik? Csaba, a műsor házigazdája az egyik felvétel előtt nyugodtan andalgott a belvárosban egy elektromos rollerrel, amikor az adás kezdete előtt 12 perccel hívta a stábot, hogy rövidesen megérkezik az Echo Stúdióba. Erre az időpontra azonban a budafoki Y Stúdió volt lefoglalva, ami természetesen a naptárban is szerepelt. Az agilitásról nem csak beszélünk, hanem csináljuk. Senki nem esett pánikba, bár a szerkesztő kicsit azért elsápadt. Csaba épphogy leparkolta a rollert, már be is ült a taxiba, amit érte küldtünk, közben egy gyors útvonalat is sikerült kitalálnunk, így alig néhány perc késéssel a műsorvezető megérkezett a stúdióba. Pacsi. Jó érzés úgy dolgozni, hogy tudjuk, ha hibázunk, azt együtt kijavítjuk.


RE:FACT PODCAST


Koczka Zoltán, Bosch Rexroth Kft. (Chiro Marketing Kft.)
Nevezett epizód:
Autó helyett szoftver - Merre tart a globális és a hazai autógyártás?

Mivel tűnik ki a hazai mezőnyből az RE:FACT Podcast? Miben tudott újat mutatni?
Az adás közérthetően mutatja be az autóipar és a mobilitási piac aktuális trendjeit, változásait és jövőképét, kitér a pozitív és negatív hatásokra, valamint a bomlasztó elemekre is. Mindezt két kiemelkedő, elismert szakember segítségével teszi, így szolgáltatva aktuális és releváns piaci információkat a közönségnek.

Milyen céllal indult a podcast, illetve hogy sikerült ezeket megvalósítani?
A RE:FACT Podcastot a Bosch Rexroth Kft. azzal a céllal hozta létre, hogy a magyar ipari szektorban olyan új (főként B2B) kommunikációs csatornát alakítson ki, amin keresztül a legújabb technológiákat közérthetően, ismeretterjesztés és edukáció céljából közvetítheti a technológiai területek iránt érdeklődők, illetve a KKV-k számára. A podcast további célja volt, hogy meggyőzze hallgatóit: az újtól nem kell félni, fontos a jövőbe tekinteni, fejlődni, modernizálni.

Mi a legemlékezetesebb, legérdekesebb történet, ami a sorozat készítéséhez kapcsolódik?
Az adás egyik vendége, Kadocsa András rendkívül elfoglalt, a McKinsey partnereként rengeteget utazik, rengeteg találkozója van. Az adás felvételét már emiatt is nehéz volt összehozni, de végül sikerült időpontot találni. Úgy tűnt minden rendben van, majd szólt a titkárnője, hogy András eltörte a lábát, emiatt át kell szerveznünk. A későbbi felvételre egyébként begipszelt lábbal érkezett, ezért úgy kellett leültetnünk, hogy a videón ne látszódjon, amint begipszelt lába egy másik széken pihen, vele szemben.

Paritás podcast


Perlaky Zoltán, Colibree Design & Development Kft.
Nevezett epizód:
A fuvarozás jövője – intermodális szállítás, beszélgetés Bíró Koppánnyal

Mivel tűnik ki a hazai mezőnyből a Paritás podcast? Miben tudott újat mutatni?
Szakmai oldalról, ugyanakkor érdekesen és különleges nézőpontokból közelítettük meg az adásokban feldolgozott témákat. Elsősorban a logisztika és Supply Chain területén jártas közönséget szerettük volna megcélozni, a tartalom azonban a laikus hallgatók számára is szórakoztató és sok új információt hordozó előadás. A nevezett epizódban átfogó képet adunk az európai trendekről és tendenciákról, egy sokkal szélesebb és innovatívabb látókört biztosítva hallgatóságunk számára.

Milyen céllal indult a podcast, illetve hogy sikerült ezeket megvalósítani?
Podcastunkkal az intermodális logisztikai megoldásokat szerettük volna népszerűsíteni egy olyan szakmai szervet bevonásával, akik az elmúlt 30 évben folyamatosan figyelték a hazai és nemzetközi technológiák fejlődését, illetve aktívan részt vettek ezekben a fejlesztési folyamatokban. Innovációként, lehetséges komplex megoldásként szerettük volna bemutatni az intermodális szállítást az érdeklődőknek.

Mi a legemlékezetesebb, legérdekesebb történet, ami a sorozat készítéséhez kapcsolódik?
Az egyik legemlékezetesebb történetünk talán az, amikor az egyik epizódunkban egy Hollywoodi filmes produkciókban közreműködő magyar cég operatív vezetője elmesélte, hogy Viggo Mortensen egy forgatás során mindenáron be szerette volna szervezni a stáb és a személyzet tagjait egy közös futball mérkőzésre. A focirajongó színész végül addig győzködte a kollégákat, míg azok be nem adták a derekukat egy barátságos mérkőzésre.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!