Ha a magyarokon múlik, a tévé sosem hal meg

Ha a magyarokon múlik, a tévé sosem hal meg
Közel öt órát tévéztek a magyarok a tavalyi év utolsó negyedében, közben lement harmincezer reklámfilm.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévé előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban - írja a kreativ.hu. Ennek 30 százalékát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. A napi tévéidő felét pedig az általános szórakoztató csatornákon töltötték a nézők.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelent 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése. Egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet nézett meg: tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.

A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematika a műsoridő 2,2%-át képviselte, de a tévénézési időben közel négyszeres arányt, 9 százalékot ért el, ami alig kevesebb, mint amennyit vígjátékok és akciófilmek megtekintésére fordítottunk. A kulturális, ismeretterjesztő műsorok a programkínálat 9%-át alkották, de a képernyők előtt töltött időből 3,8% jutott rájuk. A zenés műsorok a műsoridőből 4,6%-ban részesedtek, és a fogyasztási arányuk is hasonlóan alakult: 3,6% volt.

A valóságshow-k nézettségi aránya 4,6%-os volt, ez a szórakoztató műsorok 12,4%-os arányának több mint harmada. A reklámok a teljes műsoridő 12,8%-át tették ki, és 13%-os nézettségük is, vagyis lényegében ugyanannyi időt töltöttek a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok nézésére.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: televízió, Nielsen