Győrfi Pál: szóvivőből influenszer, második hullám - Vendégszerzőnk írása.

Győrfi Pál: szóvivőből influenszer, második hullám - Vendégszerzőnk írása.
Előző cikkemben, a Győrfi Pál: szóvivőből influneszer, első hullámban az fejtettem ki, hogy hogyan is indult be a Győrfi féle arculatváltás a koronavírus első hullámában. A szóvivő sokat köszönhet Magyarország Kormányának, hiszen a „Maradjanak otthon!” kampány nem várt eredményeket hozott. A közösségi média mellett a cégek marketingstratégiája is meglovagolta a felkapott szlogent, ennek következtében a második hullámban nincs olyan termék, vagy szolgáltatás, amit ne lehetne Győrfi arcával reklámozni és eladni.

Hogyan adjuk el? Győrfi Pállal!

Az első hullámban bevezetett kijárási korlátozást vidéken 2020.05.04-én, Budapesten pedig 17-én oldották fel, ez szabad utat jelentett sok termék és szolgáltatás értékesítésére. Júniusban Győrfi igazi reklámarccá vált. Elsőként az Aquaworldbe látogatott el a szóvivő, a kis videóban elhangzik, hogy még mindig nagyon fontos, hogy bizonyos óvintézkedéseket mindenképpen betartson az ember, de egy kis kimozdulás senkinek sem árt, erre pedig a budapesti Aquaworld kiváló helyszín, hiszen még a fővárost sem kell elhagyni, hogy az ember lehűljön egy meleg nyári napon. Ezt követte a Danubis Hotel reklámja, Győrfi itt is hangsúlyozta, hogy nem kell többet otthon maradni, sőt az embereknek kifejezetten jót tesz, ha a nehéz heteket maguk mögött hagyva kicsit kimozdulnak otthonról, a Danubius Hotel Marina pedig egy nagyszerű utazási célpont, az influenszer szerint. Az utazáshoz szükségünk van természetesen közlekedési eszközre is, Győrfi a MOL töltőállomásait is reklámozta tehát, illetve azok biztonságát, előre csomagolt péktermékeit és friss kávéját. Az utazás mellett természetesen egy kis bulizás sem árt, a szóvivő a HR Fest Lupára invitálta a fogyasztókat, hogy azok lazuljanak egyet szeptemberben a strandon. Majd a hónap végén visszatért profiljához, és vérplazmaadásra kérte fel az embereket, ezzel is felvéve a harcot a koronavírussal. Júliusban a Bárdi Autóval működött együtt, közös videójukban az ózongenerátor hasznosságát hangsúlyozzák. Október elején az Országos Mentőszolgálat Alapítvány egy konkrét kisfilmet hozott a nyilvánosságra, a kisfilm a defibrillátorral való újraélesztést tanítja meg az embereknek, miközben olyan ismert színészek játszanak benne, mint Csuja Imre, Faragó András, Szabó Győző és Oroszlán Szonja. A kisfilmben van túszejtés, Győrfit lekötözve láthatjuk benne, kommandósok, majd újra élesztés, egy igazi közel négyperces humorban gazdag akciófilmet varázsoltak tehát elénk. Ez az akciófilm, amúgy egy sorozat harmadik része, az OMSZA már kétszer együttműködött a Valami Amerika szereplőivel, először 2015-ben, amelyben az újraélesztést promótálták, majd 2016- ban az adófizetők 1%-át kérték.

A második hullám beköszöntekkor a magyar kormány újra Győrfi Pált vetette be. Maszkviseléssel kapcsolatos videót jelentettek meg, majd egy olyan kampány került közszemlére, ahol a legtöbb vírus megelőzési szabályt felsorakoztatja Győrfi, például a kézfertőtlenítést, távolságtartást, látogatási tilalmak betartása vagy a csoportosulás kerülése. Legutóbbi közös videójukban pedig az oltás fontosságára hívja fel a figyelmet a szóvivő, amely megoldásként szolgálhat a koronavírus elleni harcnál. Decemberben a TV2 Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada nevezetű műsorban is fellépett az influenszer, ahol is a sakkban ismert Király figuraként énekelte többek között a Meseautó, majd a U Can’t Touch This című dalt. Az IF online magazin, azaz az Igényesférfi.hu pedig szintén ebben a hónapban interjút készített vele, ahol is életének fontosabb mérföldköveiről faggatták Győrfit.

 

A siker titka a humor.

Győrfi Pál 2020-ban az egyik legismertebbé emberré vált Magyarországon. A kommunikációs szakembereket hajlamosak vagyunk az átadott üzenettel, vagy a képviselt szervezettel azonosítani, nem meglepő, hogy Győrfiről mindenkinek a „Maradjatok otthon!” szlogen jut eszébe. Személye két lábon járó mémmé alakult át. Instagrammon 28 600 fő követi. Sikere abban rejlik, hogy nemcsak büszkén vállalja ezt a mém szerepet, hanem még tovább is provokálja a közösséget a social médián keresztül. Instagramján saját maga is megoszt ilyen jellegű posztokat, a humor hatalmas összekovácsoló erőként működik még a katasztrófa idején is. A cégek, márkák is kihasználták Győrfi ismeretségét és a vele azonosított mondatot, a nemrég felsorakoztatott együttműködések szintén erre a humoros vonalra épülnek fel. Győrfi több social média platformon is aktív, nem csak az Instagrammon posztol, de a Facebookon is előszeretettel oszt meg különböző tartalmakat, legyen az személyes poszt, például, hogy a Balatonon nyaral, vagy egy-egy ön PR, azzal kapcsolatosan, hogy épp melyik műsornak ad interjút. Televíziós szereplése állandó, november 16-án például a TV2 Mokka műsorában láthattuk őt. Emellett az emberek mindennapi kulcsfigurájává, témájává vált. Mindenszentek napja alkalmából például olyan tökökről posztoltak képeket, melyeken az ő arca látható. (Országos Mentőszolgálat, 2020) Rajzfilmfiguraként is megjelenik a Tomi és a Vírus 2 című filmben, amely arról szól, hogy Tomi és barátja Peti buliba mennek, majd másnap kiderül, hogy a buliban 12 fő is fertőzött volt, ezután a két fiú Győrfihez fordult segítségért. Hogy mit szól mindehhez Győrfi? Kommenttel és kioktat, de természetes csak viccesen. A rajzfilmnél azt hangsúlyozta, hogy bár a füleit jól lemásolta az alkotó, mégis idegesíti, hogy az emberek rosszul hordják a maszkokat az alkotásban, hiszen sokszor csak a szájukat takarja az, az orrukat pedig nem. Szintén kommentben sújt le a Cashtag zenekarra, akik áprilisban egy Győrfi Pál számot dobtak a piacra, Mindent megváltoztattál címmel. A videó alatt Győrfi kommentje is olvasható: „Köszönöm fiúk ez megtisztelő! De mindenki Maradjon Otthon, és klippet se forgassatok! Nagyon veszélyes odakint!”

Győrfi-év

2020 tehát nemcsak a koronavírus, hanem Győrfi Pál éve is hazánkban, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a Vácdukai Benedek Elek Általános Iskola tablóképe, melyből kettő is készült. Mindkettőn rajta van Győrfi Pál, az egyiken mindenki maszkban van, míg a másikon maszk nélkül, az viszont mindkettőben közös, hogy a „Maradjanak otthon!” felirat ott díszeleg rajtuk. Ahogy Győrfi is írta Instagram posztjában, valószínűleg a gyerekek többet találkoztak vele a különböző kampányoknak és reklámoknak köszönhetően, mint tanáraikkal. Ezzel pedig nem csak a gyerekek vannak így, az ország nagy része többet látta Győrfi Pált, mint barátait, munkatársait vagy családját. Ezt pedig máshogy nem lehet feldolgozni, csak humorral. Győrfi Pál evolúciója tehát tökéletes példa arra, hogy a social médiának milyen közösségépítő ereje van, illetve az ennek köszönhetően kialakult influenszer marketingnek.

Források:
Aquaworld Resort Budapest (2020. június 08.). Győrfi Pál és családja az Aquaworldben.
Danubius Hotels (2020. június 12.). Győrfi Pál: Már ne maradj otthon! – Biztos pihenés a
Danubius Hotels szállodáiban. [Video]. YouTube.
MOL Magyarország (2020. június 23.). Biztonságos Töltőállomások Győrfi Pállal. [Video].
HR Fest (2020. június 26.). Győrfi Pál a HR Fest Lupára invitál. [Video]. YouTube.
Plazma Pont (2020. június 22.). A plazmaadás most fontosabb, mint valaha. [Video].
Bárdi Autó (2020. július 17.). Győrfi Pál elárulja, miért használj ózongenerátort! [Video].
OMSZA (2020. október 07.). Ne parázz, sokkolj! – Újraélesztés defibrillátorral. [Video].
OMSZA (2015. február 03.). Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan. [Video].
OMSZA (2016. április 07.). 1% - Nekünk sokat számít! Országos Mentőszolgálat Alapítvány.
Magyarország Kormánya (2020. szeptember 24.). A maszk helyes viselése csökkenti a járvány
terjedését és megvédi a gazdaságunkat is. [Video]. YouTube.
Magyarország Kormánya (2020. szeptember 19.). Tartsuk be a szabályokat, és akkor együtt
újra sikerülni fog! [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=hy032AD8GsE
Győrfi Pál [@gyorfipal]. (2020.11.25.). Instagram.
Győrfi Pál (2020. november 25.). Facebook. https://www.facebook.com/gyorfi.pal
Mokka (2020. november 16.). Győrfi Pál szerint pár hét múlva javulni fog a helyzet. [Video].
Országos Mentőszolgálat (2020. október 26.). Bene Csaba által készített halloweeni tök
Győrfi Pál arcával. [Fénykép]. Facebook.
KerekMese (2020. október 13.). Tomi és a Vírus 2 (teljes epizód) – Tomi filmek. [Video].
YouTube.
Bors (2020. október 29.). Rajzfilmsztár lett Müller Cecília és Győrfi Pál. In BorsOnline.
Cahstag (2020. április 12.). Mindent megváltoztattál [Győrfi Pál]. [Video]. YouTube.
Győrfi Pál (2020. április 12.). Köszönöm fiúk ez megtisztelő! De mindenki Maradjon Otthon,
és klippet se forgassatok! Nagyon veszélyes odakint! [Komment a következő videóra:
Mindent megváltoztattál [Győrfi Pál].]. YouTube.
Győrfi Pál [@gyorfipal]. (2020. június 11.). „A Vácduka Benedek Elek Általános Iskola
végzős osztálya idén különleges tablót készített. Mivel március közepe óta nem járhatnak
iskolába.” [Fénykép]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CBTdW_Nh7dw/
Magyarország Kormánya (2020. december 10.).
Győrfi Pál tájékoztatása az oltásról és a
regisztrációról. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=UXr3KYpWBu8
hvg.hu (2020. december 14.). Váratlan helyeken bukkant fel Győrfi Pál, és még a U Can’t
Touch This-t is elénekelte. In HVG.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bulissa Eszter

Játékosságát a mindennapokba a szavakon keresztül csempészi be. Jelenleg szerkesztőként és account managerként dolgozik egy magyar reklámügynökségnél. Érdeklődése a digitális marketing felé tolódott …