
Közérthetőbben, vége az ingyenes facebookozásnak, messengerezésnek, whatsappozásnak, ahogy az Instagram pörgetése, a Spotify hallgatása vagy navigációs programok használata közben fogyasztott kilobájtok után is fizetni kell - írja a telex.hu.
Az Európai Unió már évekkel korábban is kifogásolta azt a gyakorlatot, hogy egyes díjcsomagokban megkülönböztettek egyes platformokat és alkalmazástípusokat, amelyekre úgynevezett zero rate konstrukciót alkalmaztak a szolgáltatók. Tehát nem számították be az adatkeretbe például a Facebook, egyes csetalkalmazások és streamingoldalak használatánál elfogyasztott adatot, hogy ezzel is vonzóbbá tegyék a csomagjaikat.
2022 júniusában az uniós tagállamok szakhatóságait tömörítő BEREC új iránymutatást adott ki, amely arról szólt, hogy a testület a bírói gyakorlat alapján a jövőben semmilyen, egyes platformokat vagy alkalmazástípusokat megkülönböztető zero rate konstrukciót nem tekint alkalmazhatónak. Egyébként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is ezt az álláspontot képviselte 2017-től, majd a BEREC döntésének hatására, 2022 őszén határozatban kötelezte a három érintett mobilszolgáltatót (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone), hogy 2022. november 15-ig fejezzék be a nullás adatkeretű csomagok értékesítését, 2023. március 31-ig pedig gondoskodniuk kell arról, hogy megszüntessék vagy módosítsák azokat a szerződéseket, amelyeknél volt valamilyen zero rating opció, írta a Hwsw.hu.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!