Azt ígérték, hogy kizárólag a kor, a nem és a földrajzi helyzet alapjáén lehet célozni a 18 év alatti Facebook-felhasználókra, és ennél tovább nem lehet finomítani a hirdetést - írja a marketingmorzsák.hu.
A Reset Australia nonprofit szervezet kutatása viszont arra jutott, hogy a Facebook továbbra is precízen targetálja a fiatalokat, így nézi ki merre jár az interneten, mikre kattint stb., és ez alapján magától elvégzi a hirdetést feladó cégeknek a célzást. Magyarán csak annyi történt, hogy a külső cégek helyett már ők végzik el a targetálást.
Az ausztrál jelentés szerint a fiatalok böngészési adatait egy rendkívül hatékony algoritmus használja fel, ami képes megjósolni a hirdetéseket, amikre a felhasználó kattintani fog. A vizsgálat során három, kiskorúnak álcázott profilt regisztráltak, és ezek alapján jutottak a feni megállapításra.
Ezek után 46 érdekvédelmi szervezet szólította fel levélben a céget, hogy hagyjon fel a gyerekeket és tinédzsereket célzó marketinggel. A Meta szóvivője természetesen tagadta, hogy ilyen gyakorlatot folytatnának.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!