
A Bloomberg forrásai szerint, amit a hwsw.hu szemlézett, a Netflix 7-9 dollár közt árazhatja hamarosan bevezetni kívánt, hirdetésekkel támogatott csomagjait, amik így lényegesen olcsóbb alternatívát jelenthetnek a meglévő előfizetők számára is a mostani havidíjakhoz képest, hiszen jelenleg 10, 16 és 20 dolláros csomagok közül lehet választani (hazánkban 2490, 3490 és 4490 forintot jelent). Ez nagyjából egyezik a Hulu 7 dolláros hirdetéses csomagjával, és valamivel olcsóbb, mint a 10 dolláros HBO Max.
Természetesen némi kompromisszummal számolni kell: nem csak, hogy a reklámokat kell elviselni, de az elérhető tartalmak kínálata sem lesz teljes eleinte, és a mobilapp forráskódjában szemfülesek már véltek felfedezni arra utaló jeleket, hogy az offline megtekintés funkciót is mellőzni kell. A jelentés szerint a cég kitűzött célja, hogy óránként négy percnyi hirdetést adjon el, amiket a lejátszani kívánt tartalom előtt és közepén jelenítene meg (ugyanígy négy percet jelenít meg óránként az HBO Max is).
Korábbi híresztelésekkel egybevág, hogy lesznek bizonyos tartalmak, tartalomtípusok, melyeknél nem fognak megjelenni a hirdetések. Ilyen tartalmak lesznek elsősorban a nagy húzócímnek számító egész estét mozifilmek, legalábbis a premierüket követő, pontosan meg nem határozott időszakban - állítja a lap. Ennek elsődleges oka, hogy a Netflixnél úgy gondolják, a legnevesebb filmkészítők elfordulnának a platformtól, ha a műsoraikat a kezdetektől fogva reklámszünetek tarkítanák. Szintén tabu lesz a reklám a kifejezetten gyermekeknek szánt tartalmak (filmek, sorozatok) esetében, illetve az egyes licencmegállapodásoktól függően minden más, olyan tartalomnál, ahol a licenctulajdonossal eredetileg olyan megállapodást kötöttek, mely tiltja a reklámok beillesztését a műsorba. A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!