Amikor összejönnek a médiások

Amikor összejönnek a médiások
2019-ben rendhagyó időpontban, február elején tartotta meg a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) a szakmai rendezvényét, a Nonspotot, amelyen szinte minden vezető kereskedelmi csatorna képviseltette magát

2019-ben rendhagyó időpontban, február elején tartotta meg a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) a szakmai rendezvényét, a Nonspotot, amelyen szinte minden vezető kereskedelmi csatorna képviseltette magát - írja a mediapiac.com.

Az esemény megnyitójában a MEME elnöke, Kovács Krisztián az időzítést az év eleji költségvetések meghatározásával indokolta, illetve megjegyezte, érdemes már év elején tágítani a látásmódot, amelyhez a program meghívott előadói, köztük az AMC Networks, a Viacom International Media Networks, az RTL Magyarország, a TV2 Média Csoport, a Dicovery Networks és a Sony Pictures Television szakembrei, megfelelő lehetőséget kínálnak prezentációikkal, esettanulmányaikkal.

Első előadóként Piros Máté, az AMC Networks International CNE kereskedelmi igazgatója rögtön egy kérdést szegezett az egybe gyűlteknek: Miért vagyunk itt? „Pénzt csinálni!” – adta meg a markáns és őszinte választ, amelyhez hozzátette: Ez nem egy hímző szakkör, a megoldásoknak működniük kell ahhoz, hogy hatékony elérést produkáljunk, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy bevételekhez jussunk.

Elhangzott az is, hogy régiós szinten egyértelműen a magyar piac viszi a prímet csoporton belül, a portfólión éves szinten százas nagyságrendben mennek keresztül a projektek.

Az AMC Networks 2018-as hirdetési megoldásait elemeire bontotta: a product placement területén a Spektrum Home a Hungária pezsgővel és a luxuskozmetikumokat árusító Marionnaud-val (karácsonyi ajándékozás a NőCommentben) kooperált, a TV Paprika pedig a Beko háztartási gép gyártóval. Stúdióbrandinget alkalmaztak a Hell és a XIXO márkákkal a Super Bowl alatt a Sport 1-en, a Raiffeisen Bank a férfi kézilabdát, a MOL az UEFA Európa-ligát, a Skoda pedig a jégkorong-világbajnokságot támogatta ilyen módon. On-screen megoldást választott a Ranult Pro+ a német futball bajnokság idejére, miniprogramot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Minimax csatornán, Channel ID-t az OTP Lakástakarék a Spektrum Home-on. AFP (advertiser-funded programming) megoldásban látta a lehetőségeket a Telekom, amikor a Brutális digitális című dokusorozatot támogatta.

A kereskedelmi igazgató a 2019-es várakozásokkal kapcsolatban elmondta, hogy mivel az AMC Networks sokszínű, költséghatékony és gyors, ráadásul olyan formátumokat (szpot: Match Bumper, Squeeze Back; non-szpot: Minipogram) tudnak biztosítani, amelyek a hazai piacon még újdonságnak számítanak, erősödésre számítanak.

A Viacom International Media Networks-t Monika Wysocka Brand Solutons alelnök képviselte. Mint említette, egyértelmű a régiós, azon belül pedig magyarországi növekedés, ami portfólió szinten 36 százalékot jelent.

A szakember a Viacom szórakoztató csatornáitól idén 0,8 százalékos növekedést vár, amelyhez megalapozottnak tartja a körülményeket. Ismertette az 1989-ben indult, és az MTV csatornán azóta is szereplő Unplugged régiós számait, partneri együttműködéseinek izgalmasabb eredményeit, mint amilyen a Levi’s márkával történő kooperáció is volt. Majd kitért a Paramount 2018-as őszi imázskampányára, amelyben azt kívánták bemutatni, hogy a legmegindítóbb, legintimebb vagy akár legfélelmetesebb jelenetek valójában gyakorta a lehető legszürreálisabb, legmorbidabb vagy éppen legviccesebb módon születnek meg. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: média, televízió