Nem hivatásos séf, de szeret főzős videókat nézni, és kezdetben az Instagramra töltötte fel, hogy miket készített. Ott nem nagyon érdekelt ez a dolog senkit, de aztán gondolta, hogy a TikTokon is kipróbálja magát. 24 óra alatt több ezer követője lett, amitől belelkesedett - írja a NYTimes nyomán a Marketingmorzsák.
A fiókján olyan videókat osztott meg, amik egyszerűek, gyorsan elkészíthetőek, és amikről úgy gondolta, hogy a TikTok közönsége, vagy bárki meg tudja csinálni. A kajás tartalmak 2020 elején robbantak be, miután mindenki otthon ült, és éttermek helyett csak magára számíthatott, ha valami izgalmas ételt szeretett volna enni. Közben pedig egy csomó új generációs fiatal séf lett népszerű.
A megszokottaktól eltérően ezek az új szakács sztárok már nem szakácsok, nincs szép fényes konyhájuk, sosem tanulták a szakmát, és nem saját recepteket fejlesztenek, hanem megmutatják, hogyan kell megcsinálni az interneten egyébként is fellelhető recepteket. Ezzel együtt egyre többen vannak azok is, akiknek most már az a fajta tartalomelőállítás lett a fő bevételi forrásuk, vagyis annak ellenére élnek a főzésből, hogy eddig talán sosem voltak egy étterem konyhájában. Ráadásul bárhol vannak a világban, bármennyit kereshetnek. Addison Easterling például 2020-ban 5 millió dollárt keresett az életmód tippjeivel, Tabitha Brown 4.8 millió követőnek osztja meg a vegan recepteket, és hamarosan megjelenik az első könyve, Christian Paul az atlantai cukrász pedig 1.3 millió követő után piacra dobta a saját csokoládéját.
A népszerű új generációs szakácsok közül sokan saját bevallásuk szerint hat számjegyű összegeket keresnek dollárban, és mindegyik saját üzletet szeretne beindítani. Hogy pontosan mit, az még változó, de azt biztosan tudják, hogy nem szeretnének másnak dolgozni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!