A „Jó embert keresünk!” – A Médiaúnió sajtóközleménye

A „Jó embert keresünk!” – A Médiaúnió sajtóközleménye
A „Jó embert keresünk!” – keressük Magyarország példaképeit kampány ünnepélyes gálaestjén a sajtó és a média képviselői előtt is bemutatkoztak a nagyszabású társadalmi célú kampány kiválasztott „jó emberei”. A téma kiválasztásával a Médiaunió Kuratóriumának célja az egyéni és társadalmi önbecsülés kialakítása volt.

Célul tűztük ki a közösségteremtés képességének, a (valódi illetve a virtuális) közösség erejének felmutatását az egyéni sorsokon keresztül. A kampány további céljai között szerepelt a digitális írástudatlanság felszámolására irányuló törekvés, az esélyegyenlőség növelése, az előítéletek csökkentése, a romák megítélésének megváltoztatása. Nagyon komoly, ambiciózus célok voltak ezek, ám igazolódott feltevésünk, „a valódi példaképeink hétköznapi hősök, akik közöttünk élnek.” A siker fokmérője egyik megtalált „jó ember” esetben sem a pénz vagy hírnév volt.

 

A társadalmi célú kampány eredményeiről: A tavasszal indult kampányra több, mint félezer, összesen 508 jelölés érkezett, a munkában közel 1000 fő vett részt pro bono, ami azt mutatja, a hétköznapi hősök felkutatásában időt és fáradságot nem kímélve, szívesen részt vettek civilek és ismert emberek egyaránt.

Összesen 380 érvényes jelölés és mintegy 38 ezer szavazat érkezett a Médiaunió Alapítvány „Jó embert keresünk" felhívására a www.joembertkeresunk.hu honlapon keresztül. A joembertkeresünk.hu honlapnak 103.000 egyedi látogatója volt. A Facebook-on a rajongók (lájkolók) száma: 6132. Csak a Facebook tartalomnak összesen 623.764 elérése volt. A televíziós szpotok 4.5 millió emberhez jutottak el, Magyarország lakosságának közel a feléhez. Jól jellemzi a lelkesedést, hogy a mai napig érkeznek jelölések e-mailben, bár a honlapon a jelölés és szavazás augusztus óta lezárult.

Bár valamennyi jelölt az ügy „nyertese", a szakmai zsűri hat „hétköznapi hőst" választott közülük.

Hat kiváló személyt választottak, akit az ország nyilvánossága nem ismert, ám akiknek társadalmi és közösségi szerepvállalása példaértékű, életszemlélete, önzetlen és kitartó segítségnyújtása, tenni akarása tanulságos lehet mindenki számára.

A United Way Magyarország Társadalmi Befogadásért különdíjat Füzesy Tamás, a United Way Magyarország ügyvezető igazgatója adta át Kovácsné dr. Nagy Emesének. A díj biztosítja az anyagi fedezetet ahhoz, hogy az Emese által kifejlesztett pedagógiai program az azt alkalmazó 11 magyarországi általános iskolában 2014-ben is folytatódjon. Kovácsné dr. Nagy Emeséről a Médiaunió Alapítvány felkérésére Novák Erik készített portréfilmet.

Kontha Benőné Piroska házát a Hospice mozgalomnak ajánlotta fel, ő a Médiaunió Alapítvány nevében felajánlott 100.000 forintos építőanyag-vásárlásról szóló utalványt kapta ajándékba, hogy az épülő ingatlan beruházáshoz hozzájárulhassunk. A róla készült film rendezője Spáh Dávid.

Salamon András filmrendező, forgatókönyvíró és producer készített filmet Dr. Dobos Lászlóval, a zsűri harmadik választottjával. Az ünnepélyes díjátadón Rózsa Iván, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója adta át neki a Magyar Telekom ajándékát. „Laci bácsi” nem csak Miskolcon, hanem az ország más pontjain, például Vadnán is aktív. Vadna egy 681 lakosú kis borsodi település Kazincbarcika térségében. Az Őszirózsák Nyugdíjas Klub Egyesület számára a Faluházban a Magyar Telekom egy éven át biztosítja a Wifit, ami a helyi nyugdíjasoknak óriási segítség.

Szabó Simon Bácskai Mártáról készített a Médiaunió felkérésére portréfilmet, aki a "Gondolkodj egészségesen!" - óvodásoknak szóló program megálmodója. Bácskai Márta díját Lankondé Rita, a FundAnything.hu Üzletfejlesztési- és Marketing igazgatója adta át. A FundAnything.hu egy közösségi támogatásgyűjtő platform, ahol bárki, bármilyen legális célra támogatásgyűjtő kampányt indíthat, és kampánymenedzsment szolgáltatásokat igényelhet. A FundAnything csoport Bácskai Mártának, mint a Médiaunió "Jó embert keresünk" kampánya díjazottjának térítésmentesen egy teljes támogatásgyűjtő kampányt ajánlott fel a kommunikációs terv kidolgozásától a teljes megvalósításig.

Kocsis Ágnes filmrendező Szekeres Erzsébetről készített megrázó erejű portréfilmet. Szekeres Erzsébet az Összefogás Ipari Szövetkezet megalapítója, a fogyatékkal élő emberek csömöri intézetének megálmodója és létrehozója. A FundAnything csoport Szekeres Erzsébetnek, mint a Médiaunió Alapítvány egyik kiválasztott jó ember díjazottjának, csakúgy, mint Bácskai Mártának térítésmentesen egy teljes támogatásgyűjtő kampányt ajánlott fel a kommunikációs terv kidolgozásától a teljes megvalósításig.

A következő, és egyben utolsó film rendezője, Tímár Péter. A Hajdúhadházán élő Lakatos Balogh Sándorról készített portréfilmet és reklámfilmet a Médiaunió felkérésére. Lakatos Balogh Sándor, a Magvető Misszió Hajdúhadháza létrehozójaként, szegény sorsú cigány családok segítőjeként keltette fel a zsűri figyelmét. Hevesi Nóra, a Tesco Vállalati kapcsolatok Külső és belső kommunikációs vezetője ajándékozta meg őt: „Mélyen hiszünk abban, hogy együtt jobbá tesszük, ami számít. Ezért támogatjuk Sándort, aki ott segít, ahol a legnagyobb a szükség. Támogatjuk százezer forint értékű élelmiszeradománnyal a Médiaunió Alapítványon keresztül, melyet a Tesco debreceni áruházában tud majd átvenni." – mondta Hevesi Nóra az ünnepélyen.

Az ünnepélyes díjátadó egyben a Példa-Kép kiállítás megnyitója is volt. A véletlen szerencse úgy hozta, hogy a Skonda Mária - Völgyi Miklós házaspár idén pontosan „példakép” témában kért fel kortárs magyar művészeket egy kiállítás létrehozására. „Nagyon örültünk a hírnek, és megkerestük a műgyűjtőket, hogy a két eseményt összeköthessük, hiszen a kiállítás szellemében és témájában illeszkedik a kampányunk mondanivalójához. Kortárs alkotóink azt a feladatot kapták mecénásaiktól, hogy művészi módon jelenítsék meg saját példaképeiket. Mutassák meg, miért van szükség arra, hogy felismerjük, kitől tanulhatunk. Ábrázolják, kitől kaphatunk tudást, szeretetet, jóságot, odafigyelést, ki az, akire felnézhetünk, mert cselekedetei által mi is jobb emberré válhatunk. Kiről szeretnénk példát venni? S végső soron: milyenek az értékválasztásaink, milyen életet szeretnénk élni?”

A kiállító művészek: Bács Emese , Bukta Imre, Fürjesi Csaba, Galambos Tamás, Hajdú Kinga, Hecker Péter, Jakatics Szabó Veronika, Király Gábor, Kiss Márta, Kósa János, Könyv Kata, Mátis Rita, Osgyányi Sára, Radák Eszter, Regős István, Sipos Eszter, Somogyi Győző, Szemadám György, Tamási Claudia.

A kiállítás a Barabás Villában (1122 Budapest, Városmajor utca 44) 2013.november 26 - december 10-között, hétfő-szombat 10-18 óra, vasárnap 10-13 óra között megtekinthető.

 

További információk a nyertesekről és a közreműködő partnerekről:

Kovácsné dr. Nagy Emese a borsodi Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola elismert vezetője, iskolájával és pedagógus közösségével élenjáró a hátrányos helyzetűek, különösen a roma tanulók oktatásában. Az iskolaigazgató asszony szellemi vezetésével megvalósult a „hejőkeresztúri modell", egy olyan hatékony oktatási, nevelési felzárkóztatási program, melyet a tudásban heterogén tanulói csoportok számára dolgoztak ki. A játékra épülő tanítási módszert, mely a gyerekek szocializációját segíti, ma már 11 iskola alkalmazza sikeresen.

Kontha Benőné Piroska, a Hospice mozgalom elkötelezett híve a súlyos, haldokló betegek megsegítője. Ő a „méltó halálért” küzdő jó emberünk. Piroska saját ingatlanát ajánlotta fel a betegek számára épülő otthonnak. 2006 januárjától a ráckevei kistérség 10 településén indította el az otthoni Hospice szolgáltatást, mely mára 14 település, 120 ezer ember ellátását végzi. Adománygyűjtéseket, jótékonysági rendezvényeket szervez, házát Hospice otthonnak ajánlotta fel, hogy a mélyszegénységben élő daganatos betegek emberhez méltó környezetben tölthessék utolsó napjaikat.

Dr. Dobos László, bár 13 éve nyugdíjas, aktívan tölti életét. Munkaszeretete, tenni akarása töretlen. Jelenleg a Harmadik Kor Egyeteme elnökeként az idősek mindennapjait próbálja tartalmasabbá tenni konferenciákkal, pályázatírással, önkéntes akciókkal, közel 4000 fő számára szervezett már 40 rendezvényt. Korábban gyógytornászként a paralízises gyerekeknek, gyógypedagógusként a fogyatékos embereknek, drog-prevenciós ügyekben fiataloknak segített. Jogászként az elesettek és szegények ügyeit képviselte, a miskolci Gyermekváros igazgatójaként 30 éven keresztül több mint ötezer állami gondozott nevelésére fordított figyelmet.

Bácskai Márta a „Gondolkodj egészségesen" óvodásoknak szóló programmal keltette fel a zsűri figyelmét. Az alapítvány 7 témakör mentén kidolgozott komplex programjának középpontjában az óvodások testi-lelki-szellemi egészségének fejlesztése áll. Rendezvényeik, képzéseik, hosszú távú minták kialakítását célzó prevenciós módszereik, táboraik az óvodák egészségnevelő munkáját támogatják.

Lakatos Balogh Sándor életét a segíteni akarás hatja át. A 17 évesen megtért, 3 gyerekes cigány származású fiatalember a Magvető Misszió Hajdúhadháza létrehozásával - szerény életkörülményei ellenére - kezdte el az önkéntes munkát. Csellengő cigány fiataloknak ad hitet, idős embereknek segít a ház körüli munkákban, gyógyszerek beszerzésében, szegény sorsú roma gyerekeket lát el ruha, és élelmiszer adománnyal.

A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon, ingyenes felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, és koordinálja a PR-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.

A 2013-as „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit" kampány megvalósításában a Médiaunió Alapítvány fő támogatója a Magyar Telekom.

A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként - küldetésével összhangban - elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében elindított „Hello holnap!” kezdeményezéssel a vállalat a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.

A kampányt munkájával pro bono támogatja:

Berg Média, Carbon Group Communication Kft., Post Edison, Sparks Camera & Lighting Ltd., Strategic Scope Kommunikációs Ügynökség, SONOTON, ADSTREAM, Éry Balázs zeneszerző, Lóránt Attila rendező, Jobbágy Csaba fotós, Adorjáni Bálint színész (narrátor), Knapp Dávid filmes szakember, Varga Noémi sminkes. A kiválasztott jelöltekkel készült filmjeink rendezői: Kocsis Ágnes, Novák Erik, Salamon András, Spáh Dávid, Szabó Simon, Tímár Péter, operatőreink: Deák Kristóf, Márton Balázs, Miklauzic Márton, Ruskó Sándor, Reich Dániel, Rév Marcell, Tóth Zsolt.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!