2022-es nézettségi győzelemmel ünnepelte 25. születésnapját az RTL

2022-es nézettségi győzelemmel ünnepelte 25. születésnapját az RTL
228 nyert estével - az októberben élő adásban nevet és arculatot váltott - RTL csatorna nyerte meg a 2022-es nézettségi versenyt. A tavaly 25. születésnapját ünneplő csatorna 1999. óta tartja vezető pozícióját főműsoridőben, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban.

2022-ben is, főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 15,0 százalékos közönségarányával az RTL volt a legnézettebb televíziócsatorna a hazai tévés piacon. Az év során a csatorna a megnyert esték számának tekintetében is maga mögé utasította a hazai tévés mezőnyt 228 nyert estével. A kiemelt célcsoportban az év Top 10-es műsorlistáján 5 pozíciót az X-Faktor műsora foglal el, a filmes Top 10-es nézettségi listán pedig 4 szerepel az RTL műsorai közül. A frissen arculatot váltó kábelcsatornákkal együtt a 10 legnézettebb magyar csatorna közül 4 az RTL portfóliójához tartozik.

Továbbra is élen a tájékoztatásban

Az RTL Híradó éves átlagban 19,6%-os lineáris közönségarányt hozott a 18-49évesek körében, melyet napi átlagban, a teljes lakosság köréből, 628 ezer fő követett, ezzel a kiemelt kereskedelmi célcsoportban az RTL Híradója nyerte a tavalyi hírversenyt. A Híradót a hazai infotainment zászlóshajója, a Fókusz követi, 2022-ben 17,6 lineáris SHR%-ot produkálva a 18-49-es korosztályban, naponta napi átlag 463 ezer nézői tömeggel a teljes lakosságot figyelembe véve.

Dinamikusan növekszik az RTL digitális portfóliója

A tavaly év elején teljes mértékben megújult rtl.hu látogatottsága meredeken növekszik, csak tavaly, több mint 63 millió 700 ezer videóindítást hozott. A teljes RTL portfólió 2022-ben, havonta átlagosan 2 millió 398 ezer embert ért el (real user - RU). Az RTL Most (az RTL+ bevezetése előtt) összesen több mint 51 millió 777 ezer videóindítást hozott ebben az évben.

A legnézettebb shortform videótartalom egy ValóVilág11 anyag volt 370 ezer videoview-vel (VV). A második helyen szintén egy VV11 kontent található 305 ezer VV-vel, a képzeletbeli dobogó legalsó fokán pedig egy X-Faktor videó végzett, Bodrogi Enikővel, 281 ezer VV-t generálva. Ha viszont programonként nézzük, akkor a legtöbb nézett shortform videó szintén a ValóVilág11-hez köthető 10 millió 300 ezer VV-vel, második a Híradó (közel 8,2 millió VV), míg harmadik a Fókusz (7,9 millió VV), negyedik pedig az X-Faktor (7,6 millió VV) lett.

A legnézettebb longform videótartalom az X-Faktor első része volt (252 ezer VV), de az azt követő 6 helyen is X-Faktor van, míg a 8.-9.-10. helyre a Nyerő Páros futott be. Ha összesítve nézzük, akkor a tavaly véget ért Éjjel-Nappal Budapest van az első helyen több mint 9,3 millió videóindítással. Második az online térben igen erős ValóVilág11 lett 4,2 millió VV-vel, dobogós továbbá a Nyerő Páros is, 2,9 millió VV-vel.

A magyar streaming platform, az RTL+ novemberi bevezetése óta 807 ezer órát töltöttek streamingeléssel a felhasználók. A legtöbb időt a ValóVilág11-el töltik a felületen, de userszámban eddig A Királyt, Zámbó Jimmy történetének igazságait és hazugságait feldolgozó történetét választották a legtöbben.

Az év legnézettebb nem sport műsora újra a X-Faktor lett

Az RTL tehetségkutatója vezeti a 2022-es év toplistáját – ha a labdarúgó VB döntőjét nem számítjuk – a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. Az X-Faktor 11. évada 32,0 lineáris SHR%-t hozott az RTL-nek, hétről hétre átlagosan 758 ezer fő követte (4+) a fiatal tehetségek sikereit. 11 év után is ez a legnézettebb program az RTL csatornáján, miközben továbbra is rendkívül fiatalos a showműsor közönsége: 15-29 évesek körében bődületes, átlag 48,4 lineáris SHR-t produkált!

Kiemelkedő közönségkedvencek futottak az RTL képernyőjén 2022-ben is. A Nyerő Páros 21,2 SHR%-os (18-49) közönségarányával, átlag 534 ezer nézővel (4+) és közel 1,7 millió streamelt órával az egyik legnézettebb online tartalom is egyben, a Celeb vagyok, ments ki innen! Kolumbiából jelentkezett és 21,4 lineáris SHR%-t produkált (fő kereskedelmi célcsoport), átlag 545 ezer nézővel a teljes lakosság tekintetében.

A Házasodna a gazda 19,9 lineáris SHR-rel aratott (18-49-ben), miközben a teljes lakosságot tekintve átlag 576 ezer fő követte a gazdák szerelmi életének kibontakozását. A gasztro reality-k ezúttal is lefőzték a mezőnyt: A Konyhafőnök civil szériája 19,0 lineáris SHR%-el (18-49), 502 ezer fővel átlagban (4+), míg a Mestercukrász második évada kiemelt kereskedelmi célcsoportban 15,1 lineáris SHR-rel, átlag 408 ezer nézővel (4+) édesítette meg az estéket.

A tavalyi év egyik legkiválóbb eredménye - a most vasárnap az 5. évaddal induló - Cápák között előző évada! Az üzleti showműsor vasárnap esténként 19,6 lineáris SHR%-ot hozott átlagban, 18-49-ben, a teljes lakosság köréből 616 ezer fő követte a pitcheket.

Tavaly is tarolt A mi kis falunk és a Keresztanyu is

A mi kis falunk továbbra is a legnézettebb fikciós sorozat Magyarországon! 20,8 lineáris SHR%-ot produkált a 18-49-es korosztályban, ami 658 ezer fő átlagos nézőszámot jelent a teljes lakosság tekintetében. Pajkaszeg immáron a 8. évadával tovább hasít az RTL műsorán! December 24-én a sorozat karácsonyi különkiadása 21,3 lineáris SHR%-al járult hozzá az RTL sikereihez.

A Keresztanyu című napi sorozat 3. és 4. évada átlagosan 17,3- illetve 17,2 lineáris SHR%-ot hozott a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, a makkosszállásiakat napi átlagban 623 ezer néző követte 4+-ban.

Vadonatúj heti sorozat érkezett A Séf meg a többiek címmel. A fogadás-és alkoholfüggő sztárséf konyháját átlagosan 12,8 lineáris SHR%-t főzött ki magának a fő kereskedelmi célcsoportban, a teljes lakosságot tekintve ez átlagban 407 ezer főt jelent.

Közel 10 év után elbúcsúzott az Éjjel-Nappal Budapest, csatornaátlag fölötti 3,8 lineráis közönségaránnyal búcsúzott (18-49) az időközben arculatot váltó RTL KETTŐ-n. A sorozat azért is volt különleges, mert nézettségének 27%-a már az online felületről érkezett.

Friss arculattal szórakoztatnak az RTL kábelcsatornái

Színekben pompáznak az RTL kábelcsatornái is. Az RTL KETTŐ, az RTL HÁROM és az RTL GOLD is csatlakozott az arculatfrissítéshez, így teljes az RTL születésnapi portfóliója.

Az RTL KETTŐ főműsoridőben a 8. legnézettebb csatorna Magyarországon, 2,6%-os közönségaránnyal. A csatorna 2022. évi legnézettebb műsora a Való Világ 11. szériájának beköltözése volt: 8,7 lineáris SHR% (18-49), 109 ezer nézővel (4+).

Ugyan nem váltott arculatot, de hozza az eredményeket a Film+: 4,7 lineáris SHR%-os közönségaránnyal a 4. legnagyobb csatorna Magyarországon, a legnézettebb filmje az Aquaman volt, 9,8 lineáris SHR%-kal, 18-49-ben. Folytatja a sort a Cool, amely a 7. az éves toplistán, főműsoridőben 2,9 lineáris közönségaránnyal (18-49).

Az RTL HÁROM éves átlagban 1,1 lineáris SHR% főműsoridős nézettséget hozott (18-49-ben), egy legendás örökzöld, a Kincs, ami nincs című film volt a csatorna tavalyi csúcsa 5,5% lineáris közönségaránnyal (18-49). Az UEFA Európa Liga és az UEFA Európa Konferencia Liga meccsek csatornaátlag fölött, átlagosan 1,6 lineáris SHR%-ot hoztak a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, 39 ezer szurkolóval (4+).

Az RTL GOLD nyári struktúraváltásának, majd arculatváltásának eredményei szemmel láthatóak. Júniustól kezdődően az RTL GOLD megsokszorozta az addigi közönségarányát: egész napot figyelembe véve duplázott, főműsoridőben pedig megnégyszerezte eredményeit: átlag 0,2 lineáris SHR%-ról 0,8 lineáris SHR%-ra nőtt (kiemelt kereskedelmi célcsoportban). A csatorna éves nézettségi átlaga 0,5-ra nőtt (főműsoridőben, 18-49-es korosztályban).

Forrás: Nielsesn Közönségmérés, 2022. teljes év, január 2-án lekért TSV és Vendég adatokkal, 18-49 és 4+ célcsoportokon. Főműsoridő: 19:00-22:59, Lineáris SHR% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány). Gemius Prism, 4+, web+app, total videoview (2023. 01. 2-án lekért adatok alapján)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: RTL, Nielsen, nézettség