10 tuti bejegyzés cím, ami garantáltan vonzza az olvasókat

10 tuti bejegyzés cím, ami garantáltan vonzza az olvasókat
Híroldalakat, blogokat és online újságokat böngészve időről-időre találkozunk olyan főoldalon megjelenő bejegyzés címekkel, melyek mellett egyszerűen nem tudunk elmenni, és muszáj megnyitnunk őket, hogy kíváncsiságunkat kielégítsük. Noha lehet, hogy a cikk témája távol áll tőlünk, a jól megfogalmazott cím elegendő ahhoz, hogy kattintsunk, és megtekintsük a tartalmat. A Boot Camp Digital összegyűjtött tíz olyan ütős cím sablont, szerkezetet egy infografikába, melyeket alkalmazva szinte biztos, hogy mondanivalónk eljut a célközönséghez.

Noha lehet, hogy a cikk témája távol áll tőlünk, a jól megfogalmazott cím elegendő ahhoz, hogy kattintsunk, és megtekintsük a tartalmat. A Boot Camp Digital összegyűjtött tíz olyan ütős cím sablont, szerkezetet egy infografikába, melyeket alkalmazva szinte biztos, hogy mondanivalónk eljut a célközönséghez.

Az egyik legsikeresebb kategória a számozott listák, melyek egyszerűen áttekinthető módon, jól strukturáltan fogalmazzák meg üzenetünket. Így például a “10 tipp ahhoz, hogy…” sokkal csábítóbb lehet az olvasó számára, mint egy hosszú összefüggő szöveg. Hasonlóan eredményesek lehetnek a “hogyan…” kezdetű írások és az ehhez kapcsolódó esettanulmányok, melyek konkréten meghatározzák, hogy milyen új ismeretanyagot kaphat az olvasó.

Ha a kíváncsiságot, érdeklődést szeretnénk felkelteni, akkor szintén célszerű a “miért…” jellegű címeket alkalmazni, vagy egy nyitott kérdést feltenni, melyre a cikk elolvasása adhatja meg a választ.

Öt jó tanácsot is összegyűjtöttek az infografika készítői. Keltse a sürgőség érzetét a cím, hogy mihamarabb csapjanak le rá az olvasók. Legyen nagyon konkrét, és nyújtson valami egyedi értéket, melyet csak a mi bejegyzésünkkel kaphat meg az érdeklődő. Legyen provokatív a cím, mert hiába a csodálatos tartalom, ha nem figyelnek fel rá az emberek a semmitmondó cím miatt.

A fentiek csupán kiemelt elemek az alaposan összeállított és példákkal is kiegészített infografikából, mely jó alap lehet minden blog vagy cikk író számára, amikor a címadás nehéz feladatára kerül a sor.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!