Új újrahasznosítási rendszert indít a Nestlé

Új újrahasznosítási rendszert indít a Nestlé
A kávérajongók egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le használt kapszuláikat, de a cég folyamatosan bővíti a gyűjtőpontok listáját.

A Nestlé célja, hogy semmilyen csomagolóanyaga ne végezze hulladéklerakóban és valamennyi csomagolását körforgásban tartsa. Az új program része a Nestlé globális vállalásának, amelynek értelmében 2025-ig minden csomagolóanyagát újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá alakítja és csomagolásaiban egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását.

A Nestlé globális vállalásának részeként idén márciustól a NESCAFÉ Dolce Gusto kávékapszulák is visszagyűjthetőek lesznek és újrafeldolgozásra kerülnek. Ezzel párhuzamosan a Nestlé folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek és gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, de vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyag alapú anyagok alkalmazásának lehetőségét is.

„A kávékapszulák visszagyűjtésének és újrahasznosításának biztosítása egy jelentős lépés a körforgásos rendszer megvalósulása felé vezető úton. Ezzel a fejlesztéssel vásárlóinkat is szeretnénk támogatni a környezettudatos döntések meghozatalában” – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági menedzsere.

A használt NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákat a kijelölt gyűjtőpontokon külön erre a célra gyártott, újrahasznosítható gyűjtőzsákban lehet leadni.

A kapszulák innen egy hazai feldolgozóüzembe kerülnek, majd a ledarált, újrahasznosított műanyagból szezonális műanyag termékek készülnek a kávé pedig komposztként hasznosul újra. A Nestlé az újrahasznosított műanyagból készült gyűjtőzsákokat a visszaváltás helyszínén vagy online vásárlás alkalmával ingyenesen biztosítja a fogyasztók részére.

„A MediaMarkt mindig is kiemelt figyelmet fordított a saját hulladékgazdálkodási folyamataira, emellett kifejezetten célunk, hogy vásárlóinkat minél szélesebb körben tudjuk támogatni a környezettudatos gondolkodásban. A használt elektronikai hulladékok visszagyűjtése már régóta elérhető áruhazáinkban, és nagyon boldogak vagyunk, hogy a Nestlével közösen telepített használt kávékapszula-gyűjtőpontok segítségével, a vásárlóinkkal karöltve újabb lépést tehetünk egy olyan jövő felé, ahol kevesebb hulladékkal terheljük a környezetünket” – mondta el Pöhacker Gábor, a MediaMarkt marketingvezetője.

Fotó: NESCAFÉ Dolce Gusto

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!