Ötven százalékkal nőtt a Radio Sales House első féléves bevétele

Ötven százalékkal nőtt a Radio Sales House első féléves bevétele
A tervezettnél jelentősebb mértékben, 50 százalékkal nőtt az idei első féléves árbevétele a tavalyi év hasonló időszakához képest, a 62 rádió reklámidejét értékesítő Radio Sales House Kft-nek. A vártnál kedvezőbb eredmény a kereskedelmi bevételek megugrásából származik, és az eddigi adatok alapján az első félévben a legnagyobb rádiós árbevételt az RSH portfóliója érte el Magyarországon.

A Radio Sales House Kft. 2017 első féléves árbevétele több mint 50 százalékkal nőtt az előző év első 6 hónapjához képest. A Radio Sales House Kft. értékesíti az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó), továbbá a fővárosi vételkörzetű Sláger FM-nek valamint 57 regionális rádiónak a reklámidejét. Az RSH portfóliója naponta 4 millió felnőtt lakost ér el*.

„Fontos jelzés a piac számára a rádiós hirdetésekkel kapcsolatban, hogy árbevételünk emelkedése alapvetően a kereskedelmi szektorból származik, és folyamatosan bővül a portfóliónkon keresztül szervezett országos kampányok száma is. Az előző hónapok tendenciája alapján arra számítunk, hogy év végéig megmarad a dinamikus bevétel-növekedésünk” - nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezetője.

A portfólió tagjai közül kiemelendően, a csoport átlagát meghaladóan, több mint 60 százalékkal nőtt az MTVA rádióinak kereskedelmi árbevétele az előző évhez képest. Az RSH szerint a hirdetők számára vonzó a Petőfi rádió megújult, fiatalokhoz szóló műsorstruktúrája, valamint az, hogy a felnőtt lakosság körében (18+) a Kossuth és a Petőfi váltak a leghallgatottabb országos adókká. A Petőfi Rádió naponta 1,763 millió hallgatót ér el*.

Az RSH portfóliójához idén március elsején csatlakozott a fővárosi vételkörzetű Sláger FM. A rádió Budapesten a felnőtt lakosok körében a leghallgatottabb adó (18,2 százalékos REACH, napi 269,6 ezer hallgató, forrás: Inspira Media Research kutatás, 2017. június).

A rádiós hirdetői piac szereplőinek aktivitása módosult a tavalyi év első félévéhez képest. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között az előző évhez képest erősebb volt a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése.

A piac egészét tekintve elmondható, hogy az idén több kampánnyal jelentkeztek a kulturális szabadidő és szórakozás, a szolgáltatói és az utazási turisztikai vállalatok.

Forrás: ADEX Reklámköltés; KANTAR-Media 2017.

A rádiós reklámtorta átalakult a piaci változások következtében, hiszen a Class FM 2016-os rádiós tortában mért 41 százalékos másodperc alapú reklámértékesítési részarányát a piaci szereplők egy év alatt felosztották maguk között. A Radio Sales House értékesítésébe tartozó adók az átalakulás nyertesei az árbevétel és a hallgatottság tekintetében is. A tavalyi bázishoz képest az országos vételkörzetű Petőfi Rádió megduplázta bevételét és ezzel reklámtorta részesedését 8 százalékkal növelte (a 2016. első félévben elért 13 százalékról 21 százalékra). A főváros leghallgatottabb rádiója, a Sláger FM 7 százalékkal növelte (a 2016. első félévben elért 16%-ról 23%-ra) egy év alatt a listaáras értékesített reklámidejét.

Az RSH portfóliójába tartozó rádiók a hallgatottság tekintetében is profitáltak a rádiós piac tavalyi átalakulásából. A 2016. első féléves adatok alapján az országos lefedettségű Petőfi Rádiónak a napi elérése egy év alatt több mint 80 százalékkal nőtt, ugyanis 2016 júniusában 878 ezer fő/nap volt a hallgatói elérése, míg 2017 júniusában már 1585 ezer fő/nap.

A Sláger FM is hatalmasat profitált a piaci változásokból, a napi elérése a 2016. júniusi 454 ezer fő/nap adatról 2017 júniusára 616 ezer fő/napra (Forrás: Isnpira Media Research) emelkedett, ami 35 százalékos ugrás.

A jelenlegi mérésekből egyértelműen az látszik, hogy a hirdetők országos kampányköltéseik 60 százalékánál a Radio Sales House portfólióját választják. A rádiós piac tavaly jelentős változásokon esett át. Ma a korábbi éveknél erősebben fragmentált, és sokkal nagyobb szerepet kapnak a helyi tartalmakat kínáló regionális adók, mind a hallgatók, mind a hirdetők körében. Az országos Class FM adó kiesése után a piacnak sikerült a hirdetők többségét a szektorban tartani. Ehhez szükség volt a rádiók költséghatékony elérésére, valamint a regionális adók helyi piacvezető szerepének megerősödésére. Becslések szerint a tavalyi piaci átrendeződéssel 2,5-3 milliárd forintnyi reklámkötés szabadult fel és keresett új megjelenési helyet. Ebből, az RSH portfóliójánál 2017-ben várhatóan 2 milliárd forintot költenek el a hirdetők.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!