Összefogtak a magyarországi nagyvállalatok: etikusabb reklámokat szeretnének

Összefogtak a magyarországi nagyvállalatok: etikusabb reklámokat szeretnének
A hazai nagyvállalatok együttműködési szabálykönyvet dolgoztak ki a magyar reklámipar színvonalának növelése érdekében. A Fairplay Book ajánlásokat és vállalásokat fogalmaz meg.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 70 megbízó oldali tagja, illetve a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) 46 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetsége kidolgozta a Fairplay Book című együttműködési szabálykönyvet, melynek célja a reklámpiac reputációjának emelése, fenntarthatóságának biztosítása – írja a HVG.

A dokumentumban a közösen vallott alapelvekről, az ügyfél-ügynökségi viszonnyal kapcsolatos ajánlásokról és vállalásokról olvashat a szakmai közönség.

Blaskó Nikolett (ACG), a kezdeményezés irányítója és elnöke szerint a reklámpaic ma komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az általános kreatív színvonal nem megfelelő, a reklámok társadalmi megítélése pedig egyre inkább romlik. Véleménye szerint a kreatív kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe.

A kezdeményezéshez olyan márkák csatlakoztak, mint a Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!