
Az online hirdetések világa erősen megosztó téma. Sokan, úgy ahogy van, gyűlölik az egészet, míg mások elfogadják ezek szükségszerűségét, de nem bánnák, ha a reklámok minősége javulna valamicskét – hívja fel a figyelmet a Make use of cikke.
Csak néhány kattintás
Szerencsére javulnak a dolgok, már csak azáltal is, hogy egyre több cég engedi, hogy maga a vásárló válogathassa össze, legalább témáiban, hogy milyen hirdetésekre, reklámokra kíváncsi. A személyre szabott hirdetések beállítása eddig is létező opció volt a Google-nél, de az új Ad Settings oldal (magyar nyelven) még inkább megkönnyíti a dolgunkat.
![]() |
Csak kipipálgatjuk, ami nem igaz ránk |
Ahogy az oldalon is szerepel, a lényeg, hogy a Google megmutassa, milyen szempontok alapján válogatja ki számunkra a megjelenítendő hirdetéseket. Ez tulajdonképpen egy könnyen áttekinthető listát eredményez mindarról, amit a Google gondol rólunk.
A legfontosabb persze ebben az, hogy minden egyes kilistázott pontot ki és bekapcsolhatunk. Például, ha a Google valami furcsa véletlen folytán úgy gondolná, hogy vonzódunk a rózsaszín tütükhöz és mi határozottan úgy érezzük, hogy nincs szükségünk arra, hogy ezt minden egyes alkalommal, egy kedvezményes árajánlattal megtámogatva az arcunkba töröljék, akkor csak megkeressük a rózsaszín tütüt a listán és kikapcsoljuk.
Ne kapcsoljuk ki az egészet!!!
Sokan persze erre azzal reagálnak, hogy az egészet kikapcsolják a fenébe, de ez nem biztos, hogy a legcélravezetőbb megoldás, hiszen reklámokat eztán is kapnak majd, csak azok kevésbé fognak passzolni az érdeklődési területeikhez. Gyakorlatilag a „mindenkinek” szánt vegyesfelvágottat kapjuk meg, amibe belekerülhet a rózsaszín tütü, ha egy ilyen divathullám söpör végig a glóbuszon.
Akár úgy is tekinthetünk erre a jelenségre, hogy magunk elé idézzük a legdühítőbb, viszonylagos rendszerességgel előkerülő netes reklámokat, amiket innentől kezdve egy gombnyomással megszüntethetünk, hiszen a szerencsétlen Google csak azért dobálta elénk, mert fogalma sem volt arról, hogy mi érdekel minket igazán.
Ha egyszer nem vagyunk technoőrült nagymamák…
Azért is érdemes erre ránézni, mert a segítségünk nélkül képes a gép furcsa dolgokra. Például, amikor e sorok írója beletekintett a saját hirdetési beállításaiba, a Google feldobta a nyugdíjas életet és a romantikus filmeket. Míg a Make use of újságíróját egy Bues és kutyarajongó síelőként látta a Google, aki a gyermeknevelés iránt is fogékony.
Ami még lényeges, hogy a Google Chrome elkezdte a rossz megítéléseket kapott hirdetéseket blokkolni is. Alábbi cikkünkből további részleteket tudhat meg a reklámszűrő működéséről.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!