Világméretű PR-kampány indult a klímaváltozás elleni harc részeként

Világméretű PR-kampány indult a klímaváltozás elleni harc részeként
45 PR-ügynökség és kommunikációs szervezet fogott össze, hogy egy közös célért, az éghajlatváltozás elleni kampányon dolgozzon. Az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programjának (UNDP) ″Weather Kids″ kampánya március 21-én indult, és eddig több mint 80 országban jelent meg az összefogásnak köszönhetően.

A „Weather Kids” kampányban a világ minden táján gyerekek vették át az irányítást a televíziós időjárás-jelentések felett, hogy előrejelzést adjanak arról a jövőről, amelyben várhatóan élni fognak. Az adásokban figyelmeztették a nézőket az átlaghőmérséklet-emelkedéssel járó veszélyekre, amelyek akár már néhány évtizedes távlatban komoly kockázatot jelenthetnek az emberiségre és a világgazdaságra is. Az adások célja az volt, hogy (jelentős sajtóvisszhangot generálva) arra motiválják a felnőtteket, hogy változtassanak szokásaikon, így szolgálják gyermekeik jövőjét. Az ötlet megalkotója az Activista (egy amerikai kreatív ügynökség volt).

A kampányhoz számtalan kis és nagy PR-ügynökség csatlakozott, többek között: az Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália, az Egyesült Királyság, Észak-Írország, Írország, Franciaország, Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Svédország, Finnország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Csehország, Lengyelország, Bulgária, Románia, Moldova, Magyarország, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, Brazília, Argentína, Kolumbia, Kína és Hong Kong, India, Indonézia, Szingapúr, Thaiföld, Vietnam, a Fülöp-szigetek, Nigéria, Kenya, Dél-Afrika, Marokkó, Algéria, és Tunézia.

A közös PR-erőfeszítés sikeres volt, ami nemcsak a PR-ügynökségek, hanem a nemzetközi összefogások erejét és hatását is mutatja.

Az International Communications Consultancy Organisation (ICCO) novemberben jelentette be együttműködését az UNDP-vel, emellett létrehozott egy munkacsoport (Climate Communication Task Force, CCT) a kapcsolódó projektek koordinálására. A munkacsoport célja a mostani kampánnyal az volt, hogy világszinten minél több organikus megjelenést szerezzen. A csapatnak társelnökként két szakember vezet:

• Boaz Paldi, az UNDP kreatív igazgatója és

• Chris Pratt, a Hill+Knowlton Strategies Better Impact leányvállalatának ügyvezető igazgatója

Boaz Paldi, az UNDP kreatív igazgatója, a CCT társelnöke elmondta:

"Jól tudjuk, hogy a PR szerves részét képezi az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek; ez a kampány is megerősítette ezt. Lenyűgözött, hogy az ICCO tagjai milyen nagy mértékben támogatták a Weather Kids programot. A sok különböző szervezet, ország, kultúra és nyelv összefogás iránti elkötelezettsége semmihez sem hasonlítható. Ez az eddigi legnagyobb méreteket öltő klímakampány, és reményt jelenthet a középpontjában álló gyermekek jövőjére nézve.”

Chris Pratt, a CCT társelnöke hozzátette:

"Megtiszteltetés volt Boaz mellett vezetni a CCT-t, és egy ilyen tehetséges PR-szakértőkből álló csoporttal dolgozni, akik fantasztikus megjelenéseket biztosítottak ennek a kampánynak világszerte. A kommunikációs iparág támogatásának mértéke és sokfélesége jól mutatja, hogy milyen fontos kérdés az éghajlatváltozás – hiszen mindannyiunkat érinti. Biztos vagyok benne, hogy a Weather Kids csak a kezdet a CCT számára."

Sztaniszláv András, az ICCO vezérigazgatója, valamint a Magyar PR Szövetség elnöke elmondta:

„A PR nem csupán az üzleti célok megvalósítását segítheti, hanem olyan globális kihívásokra is megoldásokat kínál, amelyek az egész emberiséget érintik. Ez a kampány egy újabb példa arra, hogy a PR-nek vezető szerepet kell vállalnia a globális ügyekben és az emberiség jövőjének alakításában.”

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!