Tartalommarketing: tippek, hogy ne veszítsd el az ügyfeleidet

Tartalommarketing: tippek, hogy ne veszítsd el az ügyfeleidet
Itt a nyár, jön a punnyadás, de a munka mégsem állhat meg. Pörögjön a tartalommarketing!

Tartalommarketing: lehet, hogy sokszor hallottad már a szót, de még nincs pontos fogalmad arról, hogy mi az, és hogyan alkalmazd. Szeretnél hatásosabban kommunikálni a jelenlegi és a reménybeli ügyfeleiddel? Ha igen, akkor máris fejest ugrottál a témába - írja a langmar.hu.

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár:


1. Az egyik legfontosabb tartalommarketing eszköz a blogod.
De miről szóljon? Ne arról blogolj, hogy ki vagy, hanem arról, hogy mihez értesz – és hogyan tudod megoldani az Olvasóid problémáit! Egyrészt sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudsz erről írni, hiszen a tudás már a fejedben van, másrészt a látogatókat pontosan ez érdekli: szeretnének információhoz jutni; kíváncsiak rá, hogyan lehet nekik egyszerűbb, jobb vagy kényelmesebb az élet.

2. A hét kérdése: Minden héten emelj ki egy kérdést, amire látogatóid kíváncsiak! Ha van már gyakran ismételt kérdések fül az oldaladon, akkor meríthetsz ötleteket onnan, de ha nincs, akkor gyűjtsd össze a vevőid kérdéseit, legyen szó a saját márkádról, általánosságban a termékedről vagy akár a piacodról. Ha a blogolás nem a kedvenc tartalommarketing eszközöd, akkor válaszolj Facebookon vagy akár YouTube-on videobejegyzés formájában.

3. Kulisszatitkok: Oszd meg látogatóiddal, hogy mi történik a háttérben! Például amikor anyagot választasz, vagy épp a gyártási folyamaton dolgozol, esetleg szakmai konferencián veszel részt, vagy a legújabb tartalommarketing ötleteden dolgozol. Hidd el, érdekelni fogja őket, és ezzel is bizalmat építesz magad iránt, hiszen az érdeklődők látják, mivel és hogyan dolgozol.

4. Készíts tartalommarketing tervet! Tervezd el előre, hogy mikor, melyik felületen és mit fogsz megosztani! Jelölj ki magadnak egy kreatív napot, amikor ezzel foglalkozol, de máskor is legyen nálad kéznél valami (app vagy papíralapú notesz: mindegy, hiszen a tartalom a lényeg!), amire feljegyezheted a hirtelen jött ötleteket. Instagramra érdemes napi háromszor, Facebookra naponta valami érdekeset kitenni, illetve hetente egyszer örvendeztesd meg olvasóidat saját tartalommal blogbejegyzésben is.

5. Az állandóság biztonságot jelent az olvasóid számára. Ha követőid tudják, hogy pl. pénteken mindig kijössz valamilyen újblog bejegyzéssel/recepttel/„hogyan csináld” ötlettel, akkor egy idő után számítani fognak rá(d). A tartalommarketing kommunikációd pontos elnevezése rád van bízva, de lehet például: napi tipped, pénteki idézeted, heti blogod vagy havi ajándékod számukra.

6. Neked van már vevőcsalogató terméked?
A tudásod egy-egy ajándékba adott darabkájáért rengetegen feliratkozhatnak hírleveledre, rendszeres követőiddé lehetnek a Facebookon, az Instagramon vagy akár a YouTube-on is. Nem, nem kell ingyen odaadnod a teljes termékedet mindenkinek, de adhatsz nekik olyat, amivel segíted, esetleg sarkallod őket a későbbi vásárlásra. Készíthetsz például felhasználói kézikönyvet, vagy videó formában is bemutathatod, hogyan könnyíti meg terméked/szolgáltatásod az életed, esetleg tarthatsz ingyen tanfolyamot, vagy letölthető e-bookot adhatsz ajándékba. Tartalommarketing szempontból ez remek ürügy az információgyűjtésre, mert ezekért cserébe is fizet a vevő, mégpedig az elérhetőségével. További tippeket itt érhet el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!