Storytelling a márkastratégiában

Storytelling a márkastratégiában
Ma már nem elég, ha van egy jól kivitelezett kampányunk. Hatásosabb, ha egy jó sztori is van mögötte.

A márkák egyre többször használnak marketing stratégiájuk során valós történeteket, valódi, hétköznapi szereplőkkel, sokszor megindító drámákkal körítve.

Példaként említhetnék a Skype felejthetetlen videóját a két tinédzserről, akiket az a szomorú dolog hozott össze az interneten 8 évvel ezelőtt, hogy mindketten csonka bal karral születtek. A kamera megörökítette első találkozásukat.

A British Airways kampányában az indiai közönséget célozta meg az USA és India közti utak promotálásához egy megható sztorival, melyben a főhős egy indiai férfi, aki 17 éves korában költözött New York-ba, és meglepetés látogatást tesz a Mumbai-ban élő édesanyjánál, természetesen a légitársaságnak köszönhetően.

Tavaly novemberben debütált az Unilever Sunlight projektje, melynek során a fenntartható életmódra motiválják az épp babát váró szülőket, akiknek egy sokkoló dokumentumfilmet vetítenek le azzal az égető kérdéssel, hogy "Miért szüljünk gyermeket egy ilyen világba?". A szülők reakciója rendkívül megindító.

A valós történetek rendkívül hatásosan véshetik be márkádat a köztudatba. Spotjaid hitelessé válhatnak, emberközelivé, melynek köszönhetően személyesebben szólíthatod meg a fogyasztót. Ma a kommunikáció középpontjában a kapcsolatok állnak, a valóságban és a digitális térben egyaránt. Kíváncsiak vagyunk mások életére, együtt érzünk velük, és szívesen hozunk létre interakciókat. Ezek a történetek közelebb hozzák az arctalan globális vállalatokat a hétköznapi emberekhez, és elűzik kétségeiket a felől, hogy mi az ígéret, és mi az, amit valóban nyújt egy-egy termékük, vagy szolgáltatásuk.

Az emberek többsége rendkívül bizalmatlan a reklámokkal, és a fizetett celebekkel szemben, megkérdőjelezik márkád üzenetének hitelességét. A valós szituációk azonban az érzelmeikre hatnak, mivel magukat ismerik fel a szereplőikben. Ha egy márka olyan hétköznapi hősöket állít középpontba, akiket valami miatt közel érzünk magunkhoz, az egy rendkívül erőteljes kapcsolatot alakíthat ki a fogyasztó és a márka között.

A digitális korban az emberek sokkal több valós sztorit néznek meg például egy Youtube videó formájában, mint mondjuk egy televíziós drámát. A márkád számára tehát rengeteg változatos közösségi média platform áll a rendelkezésére ahhoz, hogy valaki életének igazán a részese lehessen.

A cikk forrását itt olvashatja.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!