Social Index: íme a márkák és termékek rangsora

Social Index: íme a márkák és termékek rangsora
A mai világban az ADAT a mindenünk. Nekik köszönhetően megismerjük szolgáltatásaink és termékeink erősségeit és gyengeségeit; mesélnek nekünk a változó fogyasztói preferenciákról és a piaci trendekről. Az adatelemzés a helyes marketingstratégia létrehozásának kulcsa. Ezért adjuk át a 2019. évi Social Index jelentést, amely tartalmazza az elmúlt év tendenciáiról és fogyasztói preferenciáiról szóló legfontosabb adatokat. Tizenkét kategórián keresztül rangsoroltuk a márkákat és termékeket a 2019-ben publikált magyar tartalmak alapján, figyelembe véve az említések mennyiségét és érzelmi töltetét.

Kategóriák

Az éves Social Index rangsort 12 kategóriában vizsgáltuk


1. Alkohol

2. Autó

3. Bank

4. Celeb

5. Divat


6. Élelmiszerbolt

7. Háztartási gépek

8. Mobil

9. Nasi

10. Üdítő

11. Sorozat

12. Szépségápolás


Platformok

A 2019-es év források szerinti rangsora:

Portálok, Facebook és a Fórumok. Az általunk vizsgált 12 kategória mentén ezeken a felületeken hagytak maguk után a legtöbb publikus tartalmat a felhasználók.

Elemeztük a különböző platformok sajátosságait, és megvizsgáltuk melyek azok a kategóriák melyekről a legtöbbet beszéltek 2019-ben. A különböző forrásokon a legtöbbször az Autó, Celeb, Élelmiszerbolt és Mobil kategóriákról beszélgettek

A legjobbnak értékelt iparágak

A SentiOne egyedi Brand Health Index algoritmusának számításai szerint a legkedveltebb a Szépségápolási márkák kategóriája lett 2019-ben. A felhasználók egyre hitelesebb tartalmat szeretnének, így természetes hogy jó és bevált termékeket ajánlanak egymásnak. A dobogó második és harmadik helyét a Nasi és az Alkohol márkák csoportja foglalta el.

A legkevésbé kedvelt kategória a Bank lett. A felhasználók arányaiban inkább negatívan vélekednek a pénzügyi intézetekről.

LEGNÉPSZERŰBB KATEGÓRIÁK


Melyik kategóriák a magyar internetezők kedvencei?

A 2019-es Social Index rangsorának felépítésénél mind a 773, kategóriába sorolt márkát számításba vettük, és az egymáshoz viszonyított online jelenlétük minősége mentén súlyozva az eredményeket (egyrészt a márkákhoz kapcsolódó tartalmak mennyiségét, másrészt azok érzelmi hátterét is figyelembe véve), adatalapon határoztuk meg a toplistát.

1. Autó

2. Mobil

3. Celeb

4. Áruház

5. Divat

A legnépszerűbb márkák rangsora kategóriánként:

Módszertan
A Social Index célja, hogy lehetővé tegye a márkák, termékek, szolgáltatások, közszereplők online jelenlétének összehasonlítását. Megfelelő referenciapont nélkül nehéz lenne mérni és összehasonlítani őket. Annak érdekében, hogy egymástól eltérő iparágakat egymáshoz lehessen illeszteni, egységes mutatót kellett létrehozni. A SentiOne elemzői elfogadták ezt a kihívást, és olyan eredeti képletet dolgoztak ki, amely számos paramétert figyelembe vesz, mint például: említések száma, érzelmi töltet, megtekintések száma, kedvelések, megosztások.

A rangsor felállításánál több mint 700 márkát és több mint 2 millió, 2019-ben publikált, magyar nyelven megjelent publikus online említést elemeztünk a közösségi média oldalakról, a különböző portálokról, blogokról, fórumokról és review oldalakról.

A vizsgált márkák internetes pozíciójának meghatározásához nem csupán a róluk szóló összes bejegyzés, poszt, komment, tweet, hír stb. mennyiségét vettük figyelembe, de ezek érzelmi színezetét is. Végül pedig ezeket a jellemzőket fűztük össze Social Index formulánk mutatószámában, és adatalapon, az online közzétett felhasználói vélemények mennyiségének és minőségének súlyozásával rangsoroltuk az elemzett brandeket.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Farkas Anikó

Farkas Anikó a SentiOne magyar csapatának kommunikációs specialistája; az internet legsötétebb bugyrait elemzi a kifinomult webes szöveganalitikai platformjuk segítségével. Esettanulmányaiban a …


Címkék: SentiOne, márka