Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez
A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.

1. VIZSGÁLD HOLISZTIKUSAN KERESŐMARKETINGEDET

Elfoglalt cégtulajdonosként bizonyára nincs mindig időd arra, hogy egyenként foglalkozz összes marketingcsatornáddal. Ha azonban sikerül kombinálnod különböző stratégiáidat, akkor azzal magadnak és vállalatodnak is sokat segíthetsz - írja a marketingprofesszorok.hu.

Kiderülhet például, hogy kulcsszóid, tartalmaid és közönségstatisztikáid nagy részét mind a fizetett, mind a nem fizetett Google marketingben felhasználod. Egy teljeskörű stratégia kialakítása érdekében a Google Ads mellett a helyi SEO-val is foglalkoznod kell.

A SEO és a PPC kéz a kézben járnak egymással. A Google első oldala az online világ legértékesebb felülete, aminek organikus és fizetett részei is vannak. Míg a hirdetések azonnal segíthetnek jó minőségű forgalmat szerezni, addig a SEO egy lassabb módszer, amely hosszútávon több stabilitást ígér. A legjobb eredmények érdekében együtt érdemes tehát alkalmazni őket.

2. RENDSZERESEN FRISSÍTSD KULCSSZÓIDAT

A felhasználói szokások, trendek és más aktualitások változásához kulcsszóstratégiádnak is folyamatosan igazodnia kell.

Az emberek például máshogy fogalmaznak, ha saját kezükkel gépelik be a kereséseiket, és máshogy, ha bediktálják azokat egy okos asszisztensnek. Egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel okoskészülékeiken, és ha nem vagy hajlandó lépést tartani ezzel a változással, akkor rengeteg lehetséges ügyfélről maradsz majd le.

3. LÉGY TISZTÁBAN AZ IPARI TRENDEKKEL

Nem csak a kulcsszavakat kell rendszeresen az aktuális trendekhez igazítani – időnként előfordulhat, hogy fő teljesítménymutatóid is megváltoztak az idők során.

A kattintási infláció például bármilyen új és régi kulcsszót érinthet Google kampányaidban, hiszen a költségek folyamatosan hullámzanak a különböző iparágakban.

4. ELLENŐRIZD WEBHELYEDET

Több okból is fontos, hogy összehangold webhelyedet aktuális Google stratégiáddal.

Először is, a landing oldal nyújtotta élmény igenis fontos. Habár a hirdetéseid keltik fel a felhasználók véleményét és ösztönzik őket kattintásra, végül a céloldal lesz az, ami konverzióra sarkallja őket. A landing oldal és a hirdetés összhangja továbbá a Minőségi mutatót is megemeli. A Minőségi mutató nagyban befolyásolja, hogy hirdetéseid milyen gyakran jelennek meg a releváns keresésekre.

Szintén pozitív hatással van a Minőségi mutatóra, ha webhelyed gyors és hibák nélkül fogadja a látogatókat.

Végezetül fontos figyelembe venni, hogy a Google az utóbbi időkben kiemelt figyelmet fordított az automatizálásra. A Google gépi tanulással működő algoritmusa képes értelmezni a webhelyeden szereplő információkat, hogy ezek alapján segítsen hatékony, releváns hirdetéseket létrehozni.

5. KÖVESD A GOOGLE ADS LEGÚJABB TRENDJEIT

Ahogy a Google Ads folyamatosan frissül, fontos időnként utánanézni, hogy mik a legfontosabb újítások a platformon. Akárhol is jutsz hozzá ezekhez az információkhoz, fontos, hogy mindig naprakész maradj.

Íme néhány példa a fontosabb újítások közül:

ÚJ KÖZÖNSÉGOPCIÓK AZ OTT HIRDETÉSEKHEZ

Az over-the-top (OTT) streaming hirdetések a streaming platformokon megtekinthető műsorok előtt, közben és után jelennek meg. Amennyiben céged ezeket is alkalmazza stratégiájában, új közönségopciók állnak a rendelkezésedre.

Habár ennek a hirdetési típusnak mindig is voltak egyéb célzási lehetőségei (pl. hely), a Google három új közönségkategóriával bővítette a kínálatot. Most már elérhetők az „érdeklődés”, az „aktív piaci” és a „demográfiai” szegmensek is ezekhez a kampányokhoz.

CHAT ÜZENETKÜLDÉS FUNKCIÓ

A felhasználók már közvetlen üzeneteket is küldhetnek a Google Cégprofillal rendelkező vállalatoknak a keresési hirdetéseken keresztül.

A KITERJESZTETT SZÖVEGES HIRDETÉSEK KIVEZETÉSE

2022 júniusa óta a „reszponzív keresési hirdetések” az alapértelmezett hirdetéstípus a Google keresési hirdetések létrehozásakor. A kiterjesztett szöveges hirdetéseket a Google ugyanis megszüntette, így újak már nem készíthetők, a meglévők azonban még továbbra is használhatók (de már nem módosíthatók).

A reszponzív keresési hirdetéseknek legfeljebb 15 különböző címsort és 4 leírást lehet megadni, amelyek közül a Google algoritmusa válogatja össze a legjobb kombinációkat. Habár a felhasználóknak pont úgy jelennek meg, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések, a reszponzív keresési hirdetések relevánsabb találatokat eredményezhetnek.

6. LEGYEN RUGALMAS STRATÉGIÁD

A Google folyamatosan fejlődik, ezért fontos, hogy Google Ads stratégiád is igazodni tudjon ezekhez a változásokhoz. Ne félj időnként módosítani rajta, ha szükségét látod – persze ez nem jelenti azt, hogy minden nap állítgatnod kell fiókodon, de ellenőrizd rendszeresen, és alakítsd az aktuális igények mentén. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!