1. VIZSGÁLD HOLISZTIKUSAN KERESŐMARKETINGEDET
Elfoglalt cégtulajdonosként bizonyára nincs mindig időd arra, hogy egyenként foglalkozz összes marketingcsatornáddal. Ha azonban sikerül kombinálnod különböző stratégiáidat, akkor azzal magadnak és vállalatodnak is sokat segíthetsz - írja a marketingprofesszorok.hu.
Kiderülhet például, hogy kulcsszóid, tartalmaid és közönségstatisztikáid nagy részét mind a fizetett, mind a nem fizetett Google marketingben felhasználod. Egy teljeskörű stratégia kialakítása érdekében a Google Ads mellett a helyi SEO-val is foglalkoznod kell.
A SEO és a PPC kéz a kézben járnak egymással. A Google első oldala az online világ legértékesebb felülete, aminek organikus és fizetett részei is vannak. Míg a hirdetések azonnal segíthetnek jó minőségű forgalmat szerezni, addig a SEO egy lassabb módszer, amely hosszútávon több stabilitást ígér. A legjobb eredmények érdekében együtt érdemes tehát alkalmazni őket.
2. RENDSZERESEN FRISSÍTSD KULCSSZÓIDAT
A felhasználói szokások, trendek és más aktualitások változásához kulcsszóstratégiádnak is folyamatosan igazodnia kell.
Az emberek például máshogy fogalmaznak, ha saját kezükkel gépelik be a kereséseiket, és máshogy, ha bediktálják azokat egy okos asszisztensnek. Egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel okoskészülékeiken, és ha nem vagy hajlandó lépést tartani ezzel a változással, akkor rengeteg lehetséges ügyfélről maradsz majd le.
3. LÉGY TISZTÁBAN AZ IPARI TRENDEKKEL
Nem csak a kulcsszavakat kell rendszeresen az aktuális trendekhez igazítani – időnként előfordulhat, hogy fő teljesítménymutatóid is megváltoztak az idők során.
A kattintási infláció például bármilyen új és régi kulcsszót érinthet Google kampányaidban, hiszen a költségek folyamatosan hullámzanak a különböző iparágakban.
4. ELLENŐRIZD WEBHELYEDET
Több okból is fontos, hogy összehangold webhelyedet aktuális Google stratégiáddal.
Először is, a landing oldal nyújtotta élmény igenis fontos. Habár a hirdetéseid keltik fel a felhasználók véleményét és ösztönzik őket kattintásra, végül a céloldal lesz az, ami konverzióra sarkallja őket. A landing oldal és a hirdetés összhangja továbbá a Minőségi mutatót is megemeli. A Minőségi mutató nagyban befolyásolja, hogy hirdetéseid milyen gyakran jelennek meg a releváns keresésekre.
Szintén pozitív hatással van a Minőségi mutatóra, ha webhelyed gyors és hibák nélkül fogadja a látogatókat.
Végezetül fontos figyelembe venni, hogy a Google az utóbbi időkben kiemelt figyelmet fordított az automatizálásra. A Google gépi tanulással működő algoritmusa képes értelmezni a webhelyeden szereplő információkat, hogy ezek alapján segítsen hatékony, releváns hirdetéseket létrehozni.
5. KÖVESD A GOOGLE ADS LEGÚJABB TRENDJEIT
Ahogy a Google Ads folyamatosan frissül, fontos időnként utánanézni, hogy mik a legfontosabb újítások a platformon. Akárhol is jutsz hozzá ezekhez az információkhoz, fontos, hogy mindig naprakész maradj.
Íme néhány példa a fontosabb újítások közül:
ÚJ KÖZÖNSÉGOPCIÓK AZ OTT HIRDETÉSEKHEZ
Az over-the-top (OTT) streaming hirdetések a streaming platformokon megtekinthető műsorok előtt, közben és után jelennek meg. Amennyiben céged ezeket is alkalmazza stratégiájában, új közönségopciók állnak a rendelkezésedre.
Habár ennek a hirdetési típusnak mindig is voltak egyéb célzási lehetőségei (pl. hely), a Google három új közönségkategóriával bővítette a kínálatot. Most már elérhetők az „érdeklődés”, az „aktív piaci” és a „demográfiai” szegmensek is ezekhez a kampányokhoz.
CHAT ÜZENETKÜLDÉS FUNKCIÓ
A felhasználók már közvetlen üzeneteket is küldhetnek a Google Cégprofillal rendelkező vállalatoknak a keresési hirdetéseken keresztül.
A KITERJESZTETT SZÖVEGES HIRDETÉSEK KIVEZETÉSE
2022 júniusa óta a „reszponzív keresési hirdetések” az alapértelmezett hirdetéstípus a Google keresési hirdetések létrehozásakor. A kiterjesztett szöveges hirdetéseket a Google ugyanis megszüntette, így újak már nem készíthetők, a meglévők azonban még továbbra is használhatók (de már nem módosíthatók).
A reszponzív keresési hirdetéseknek legfeljebb 15 különböző címsort és 4 leírást lehet megadni, amelyek közül a Google algoritmusa válogatja össze a legjobb kombinációkat. Habár a felhasználóknak pont úgy jelennek meg, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések, a reszponzív keresési hirdetések relevánsabb találatokat eredményezhetnek.
6. LEGYEN RUGALMAS STRATÉGIÁD
A Google folyamatosan fejlődik, ezért fontos, hogy Google Ads stratégiád is igazodni tudjon ezekhez a változásokhoz. Ne félj időnként módosítani rajta, ha szükségét látod – persze ez nem jelenti azt, hogy minden nap állítgatnod kell fiókodon, de ellenőrizd rendszeresen, és alakítsd az aktuális igények mentén. A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!