2016. január 05. 11:27Marketing
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta „Pepsi Funball” promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta „Pepsi Funball” promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt. A jogsértésért 40.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH megállapította, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló „Pepsi Funball” nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball labda nyereményre utaló állításaival.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának főüzeneteként ígért világító Pepsi Funball labdát, mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. Kommunikációs kampánya nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folyatatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.
A játék megszervezésért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az ADAMSKY Kft.-vel szemben.
A GVH a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott.
A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy
· a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt., valamint az általa teljes körű projekt-menedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával;
· a társaságok megjelentették az „elfogyott a labda” felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta „Pepsi Funball” promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt. A jogsértésért 40.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.A GVH megállapította, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló „Pepsi Funball” nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball labda nyereményre utaló állításaival.A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának főüzeneteként ígért világító Pepsi Funball labdát, mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. Kommunikációs kampánya nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folyatatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.
A játék megszervezésért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az ADAMSKY Kft.-vel szemben.
A GVH a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott.A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy· a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt., valamint az általa teljes körű projekt-menedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával;
· a társaságok megjelentették az „elfogyott a labda” felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Marketing