Mutatjuk, hogyan ne ossz meg hülyeségeket a közösségi médiában

Mutatjuk, hogyan ne ossz meg hülyeségeket a közösségi médiában
Miközben szinte az összes cég azt érzi, hogy kötelezően fenn kell lennie valamelyik közösségi média oldalon, nem a megfelelő tartalmakkal operálnak.

A közösségimédia-jelenlétet szinte minden cég kötelezőnek érzi, azonban a tartalomgyártás során gyakran nem veszik figyelembe a választott csatora sajátosságait, céltalanul osztanak meg nem releváns tartalmakat közönségükkel. A következő 7 pontban összeszedtük azokat a szempontokat, amelyeket minden cégnek mérlegelnie kell, amikor közösségi médián kommunikál a célcsoportjával, vásárlóival - írja a kosarertek.hu.

Az ügyes platformválasztásról

Ha csak a legnagyobbakra gondolunk, mint Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn és Twitter, akkor is 5 különböző közösségi oldal juthat az eszünkbe. A közösségi kommunikációra is igaz a mondás, miszerint a kevesebb néha több, ugyanis, ha jól választjuk meg azt az 1-2 platformot, ahol a célcsoportunk többségét elérhetjük, akkor több időnk és energiánk marad a minőségi tartalom összeállítására, mintha minden elérhető színtéren próbálunk jelen lenni. Teljesen felesleges például egy fröccsöntő üzemet az Instagramra vagy egy háztartásigép javító szervizt a Pinterestre regisztrálnunk, mint ahogy kutyakozmetikánk LinkedIn oldalának karbantartásával sem érdemes vesződnünk.

Közösségi menedzser alkalmazásáról
Néhány évvel ezelőtt még elrugaszkodott ötletnek tűnhetett, hogy egy teljes pozíciót szenteljünk közösségi oldalaink kezelésének, azonban ma már teljesen bevett gyakorlat dedikált social media menedzserrel dolgozni. Sőt, a közösségi oldalak funkcióinak és a lehetőségek tárházának bővülése által, mára ez a feladatkör egy önálló szakmává nőtte ki magát. Ha profi vállalati kommunikációt szeretnénk építeni, érdemes egy új pozíciót létrehoznunk vagy külsős ügynökésggel dolgoznunk. Ahogy a cégünk könyvelését sem bíznánk egy teljesen más profilú kollégára csak azért, mert a saját adóbevallását el tudja készíteni, úgy nem érdemes a social media felületeink kezelését sem extra feladatként rábízni valamelyik közösségi oldalakon aktív munkatársunkra.

A hangnemről

Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy brandünk két, egymástól távol álló közösségi felület felhasználóinak is érdekes lehet, akkor arra is hangsúlyt kell fektetnünk, hogy ugyanazokat az üzeneteket a platform sajátosságainak megfelelő formában tudjuk tálalni. Ahogy ugyanazt a történetet teljesen másképp mesélnénk el a nagymamánknak, mint a legjobb barátunknak, úgy a LinkedIn-en például formálisabb kifejezésekkel, részletesebb magyarázatokkal és ábrákkal érdemes kommunikálnunk, az Instagramon pedig célravezetőbb egy sokatmondó kép és lazább stílusú szöveg, eseleg egy figyelemfelkeltő Instagram story használata. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!