Mire van szükséged ahhoz, hogy influencer legyél?

Mire van szükséged ahhoz, hogy influencer legyél?
A magyar fiatalok csaknem fele influenszer akar lenni, derült ki egy nemrégen készült felmérésből. Nem csoda, hiszen a közösségi médiában úgy látszik, hogy ez a véleményvezér szerep csodálatos: menő termékek ajándékba, akár nagyobb összegek is a promotálásért, meghívások celeb-eseményekre, like-ok és rajongói üzenetek tömegesen. A szeptember 13-i Influenszer Fesztivál kapcsán körbejártuk, hogy hogyan lesz valakiből influenszer, és melyek az ő tippjeik a hasonló szerepre vágyók számára.

Az influenszermarketing, azaz hogy cégek, márkák olyan emberekkel népszerűsítik a terméküket, akik révén vagy nagy számú vagy épp kisebb, de tökéletesen illeszkedő célcsoporthoz érhetnek el – hirletelen robban be. Ma már szinte minden vállalat él ezzel az eszközzel, épp ezért nehéz etéren egyedit mutatni. Az egyediséghez viszont nagyon fontos a megfelelő influenszerekkel való együttműködés

Na de hogyan találja meg egy cég a maga véleményvezérét, egyáltalán kit tekintünk annak, és ő hogyan lett az? Spoiler: utóbbira nincs egy adott recept, nincs ötpontos „Ezt tedd!” lista. De lentebb három influenszer segítségével azért megpróbáltunk betekintést adni a véleményvezér karrier mibenlétébe.

A Coca-Cola Magyarország szinte mind a 13 márkájánál dolgozik influenszerekkel, az Influenszer Fesztiválon pedig a prémiumkategóriás vizével, a GLACÉAU Smartwaterrel és az azt képviselő influenszerekkel jelenik meg.

A Smartwater márkanagykövete, Annoni (Debreczeni) Zita tíz éve szinte teljesen felhagyott a modellkedéssel, azóta diplomás fotósként dolgozik, 2015-ben StudioZ néven nyitotta meg saját stúdióját. „Gyakran viccesen szoktam mondogatni, hogy én már akkor influenszer voltam, amikor még nem is létezett rá ez a kifejezés. Én egy ismert ember vagyok, akit követnek a social media felületein azok, akik szeretnek és már az Instagram megjelenése előtt voltak a Facebookon együttműködéseim. Egy mai influenszernek ahhoz, hogy nagy követőtábora legyen és szeressék az emberek, nagyon szép képeket kell készítenie, kreatívnak kell lennie és óriási felelőséggel kell posztolnia és építenie social media felületeit.” – mondta Zita.

Annoni Zita csak olyan együttműködést vállal el, ahol valóban hisz az adott márkában vagy mert maga is rendszeresen használja és jó a megítélése róla, ezáltal tud azonosulni vele, vagy pedig amiatt, hogy kipróbált egy kevésbé ismert márkát, megtetszett neki, és így szívügyének tekinti, hogy segítsen annak ismertebbé tetelében, sőt akár együtt építsék fel, pozicionálják.

A GLACÉAU Smartwater új, H2OMG szlogenű kampányához Zitával egy izgalmas, vidám fotósorozat is készült. “Régen vállaltam már modell munkát, így nagyon örültem ennek a felkérésnek. Jó érzés volt, hogy a fotózáson most nem a kamera másik oldalán, hanem én állhattam a középpontban. Az igazi magyar Jennifer Anistonnak éreztem magam ???? Ráadásul nagy Agymenők rajongó lévén nagyon vicces volt úgy a fényképezőgép előtt állnom, hogy mindig az jutott eszemben, hányszor láttam én a Smartwatert a sorozatban.”

A vízmárka a nagykövete mellett két másik influenszerrel is dolgozik. Ők fordított utat jártak be, mint Zita: a szakmájukban már sok mindent elértek, de nem számítottak hírességnek, inkább kisebb körben voltak ismertek – míg aztán a social media tartalmaik érdekessége, különlegessége révén egyre népszerűbbekké, példaképekké váltak - azaz influenszerek/véleményvezérek lettek.

Pusztai Olivér blogger, Youtuber, LMBTQ-aktivista. Öt évvel ezelőtt hagyta abba a televíziózást, ekkor kezdett blogolni az Index szárnyai alatt. A modellkedés mellett mindig szeretett volna a divattal foglalkozni. Így született meg egy olyan blog ötlete, ami itthon unikális, segít az emberekben feloldani a divattól való szorongást, de tippeket is ad ahhoz, hogy hogyan lehet stílusosan felöltözni. „Nagyon relatív, mit jelent sikeresnek lenni, főleg az én helyzetemben, amikor egy kisebbség nagykövete, aktivistája vagyok, és emellett influenszer is. Talán a legfontosabb, hogy úgy legyél példakép, hogy ember maradjál, és olyan értékeket közvetíts, ami alapján te is éled az életed.”

Holdampf Linda stylist számára az influenszerkedés teljesen váratlanul jött. „Nem volt benne tudatosság. Egyszerűen csak tettem a dolgom és ez tetszett másoknak. De ahogy belecsöppentem, egyből éreztem, hogy mekkora felelősséggel jár.” Számára ez nem csak szép képekről, reklámról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy hiteles tudjon maradni. Ennek része az is, hogy meg meri mutatni a saját gyengeségeit is, sőt, az önirónia sem áll messze tőle.

A két influenszer tanácsai az influenszerségre vágyóknak:

Olivér: „Találd meg a saját stílusod, legyél önazonos! Olyan, aki úgy közvetít értéket, úgy csomagolja be a mondanivalóját, hogy az nem egy megveszekedett reklámszpot. Teljesen mindegy, hogy az atommaghasadásról posztolsz vagy a szőrös hernyók szaporodásáról, ha azt úgy tudod tálalni a közönségnek, hogy az izgalmas; és ha a stílusod és minden olyan érték, amit közölni szeretnél, harmóniában van.”

Linda:
„Számomra akkor lehet hiteles valaki, ha a szakmájában már letett valamit – akár több dolgot is - az asztalra. Amíg ez nincs meg, addig nagyon nincs miről beszélni. Szorgalmas, kitartó ember vagyok, igyekszem mindent szívből csinálni – ezt tanácsolom azoknak is, akik jó és hiteles influenszerek szeretnének lenni.”

A fentiek alapján az influenszerség konklúziója nagyjából tehát: stílus és kreativitás, szorgalom és kitartás, egyedi megközelítés. A kulcsszó viszont egyértelműen a hitelesség: bár a közösségi média közel sem a valóság, szinte bármi lehetsz benne, aminek látszani akarsz – de sikeres influenszer mégiscsak az lesz, aki önazonosan, következetesen, saját magát adva közvetíti az üzeneteit.

Forró téma, így az idei Internet Hungary konferencián több mint húsz előadás foglalkozik az influencerekkel.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!