Milyennek kell lennie ma egy online marketingesnek? Vendégszerzőnk írása.

Milyennek kell lennie ma egy online marketingesnek? Vendégszerzőnk írása.
Biztos észrevetted már, hogy szinte mindenhonnan egyre több online marketinges ajánlata özönlik feléd. Sajnos nagyon telített lett a piac. Azt azonban észrevettem, hogy vannak, akik szinte mindent csinálnak, és vannak olyanok, akik csak a teljes spektrum egy részét fedik le.

Nézzük először, hogy milyen típusok vannak a piacon! Vannak a generalisták és a specialisták. Az előbbi mindenhez is ért egy kicsit, míg az utóbbi mélységeiben ismeri az általa képviselt területet. Azt azonban be kell lássuk, hogy egyik sem feltétlenül jó önmagában. Mindkettő ideje lejárt.

A generalisták nem tudnak olyan mélységig megoldani egy feladatot, ahogy azt kellene, a specialistákból pedig többet kellene alkalmaznia egy cégnek, és nagyon drágák lehetnek. A specialisták azon túl, hogy drágábbak, mint a generalisták, nem képesek egy teljes marketing-kampány elindítására, levezénylésére, mivel nem ismerik a többi részterületet. A saját területük tudósai, abban merültek el teljesen, annak követik újításait.

A generalisták pedig képesek kampányok útján vezetni a marketing csapatokat, de nincs idejük lépést tartani az egyes területek ismereteinek bővülésével. Így ők nem lesznek képben az adott újításokkal, trendekkel. Akár az is lehet, hogy elavult módszereket, szoftvereket használnak.

Mi lehet akkor a megoldás?

Olyan valaki, aki képes összekapcsolni a digitális marketing alapterületeit, és közülük 2-3-ból mélyreható szakértelemmel rendelkezik. Így holisztikus stratégiát tud létrehozni újra és újra. Ezt ma már pár online marketing-szakember is felismerte, hogy akkor tud jobb és több szolgáltatást adni az ügyfeleinek, ha nem csak egy területet ismer mélységében, hanem az ahhoz kapcsolódókat is. Ezért jöttek létre az olyan szakértők, akik 2-3 terület specialitásait is ismerik. Egy ilyen marketinges versenyelőnyt élvez a többivel szemben, mert egyesíti a generalisták és a specialisták erősségeit.

Aki marketingszakemberként dolgozik, egy idő után rájön, hogy miben különösen jó, és mi az, ami még kapcsolódik ahhoz a területhez, amit szintén szenvedéllyel csinál. Így alakul ki, hogy mi lesz az 2-3 terület, amit összekapcsolva hasznosíthat, és az ügyfeleit minél jobban ki tudja szolgálni. Így ő sokkal értékesebb lesz az ügyfelei számára, hiszen több mindent tud adni neki.

Sokan mondják, hogy a kész jobb, mint a tökéletes. Erre is igaz, mivel egy 80%-kal jobban jár valaki 2-3 területen, mintha csak 1 területen lenne 100%-os a tudása, a többiben pedig 0. Így összességében jobb eredményeket lehet elérni az ügyfélnél.

Nézzünk erre példát!

Ilyen pl. egy seo szakértő, aki mellette Google-hirdetéseket is csinál, mint pl. én. Így a hirdetésekhez le lesznek kutatva a megfelelő kulcsszavak, amelyek mind a hirdetésszövegekben, mind pedig a landing oldalon megjelennek. Vagy a keresőoptimalizálás mellett honlapokat is készít. Ekkor nem csak egy jól kinéző weboldalad lesz, hanem meg is találják a Google robotjai, és jó helyen is fog szerepelni a rangsorban.

De nagyon jó példa erre egy social media manager is, aki a teljes közösségi marketinget lefedi. Nem csak Facebook-ot kezel, hanem mellette még Instát, LinkedIn-t, esetleg Pinterest-et is. Beállítja a fiókokat, posztokat ír, hirdetéseket kezel, közönséget épít.

Egy szövegíró is több területen helyt tud állni. A szövegek megírásán túl érdemes stratégiát is alkotnia, és így már egy egész komplex rendszert le fog fedni. Nem csak megtervezi a cég stratégiáját, hanem kommunikációs tervet készít, landing oldalt, hírlevelet, FB posztokat ír. Sokkal összetettebb már így, és komplexebb szolgáltatást tud nyújtani, mint ha csak pl. cikkeket írna bloggerként.

Összefoglalásképpen annyit mondanék, hogy amint az a fenti példákból is jól látszik, egy megbízó cég ebben az esetben jobban jár, mintha csak egy specialistát alkalmazna, mivel így több területet is kiszolgál az alvállalkozója.

Marketingszakemberként akkor vonzóbb valaki a potenciális ügyfelek és munkaadók számára, amikor nem csak egy adott területen szakértő, de a marketing több területén is hozzájárulhat a cég sikeréhez.

Te megtaláltad már a magad szakértőjét?

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Varga Éva

2015 óta foglalkozom online marketing kivitelezéssel. Ezen belül a keresőoptimalizálás és a Google Ads a fő területem. Az ügyfeleimnek abban segítek, hogy a Google-ből minél több látogatójuk legyen. …



Kapcsolódó előadó: Varga Éva