Miért nem érvényesül a marketing alapszabály a B2B világában?

Miért nem érvényesül a marketing alapszabály a B2B világában?
A figyelem a legfontosabb erőforrás, „vagyon” a reklámozásban, amit elvileg mindenki, aki a marketing területén dolgozik, tud, ám a gyakorlatban a B2B világában, mintha elfeledkeznének erről.

A B2B marketing sajátos területe a marketingnek. A hirdető nem a nagyközönség felé fordul, hanem olyan termékeket kínál, amelyekkel egy szűk közönség, más vállalatok figyelmét akarja felkelteni. Az egyik legjobb példa a munkavállalói tréning- vagy coaching-szolgáltatásokat kínáló vállalatok reklámozása a vállalatok körében – derül ki az ezzel a szakterülettel foglalkozó Marketing21 vállalat tájékoztatójából.

Ebben a „definícióban” megjelent a legfontosabb elvárás ezzel a marketinggel szemben is. Mégpedig a figyelem felkeltése – írta a The Drum magazin a B2B és a marketing viszonyát elemző cikkében. Minden marketingtevékenység alapvető célja a célközönség figyelmének elnyerése. Akár azt is mondhatjuk, hogy egy hirdetés esetén nincs is más célja a feladónak, mint a megcélzottak figyelmének felkeltése.

Elveszve az időben, elveszve a részletekben

Ez még akkor is igaz, ha nem reklámról van szó, hanem ismeretterjesztésről, kommentárról, tájékoztató videókról, e-könyvekről vagy tudományos ismeretterjesztésről. Ha a feladó üzenete a címlapokon, az internetes nyitólapokon nem ragadja meg az érdeklődő figyelmét, akkor hiába briliáns a mondanivaló, nem jut el azokhoz, akiknek szánták. Elvész az üzenet megfogalmazására szánt idő, energia és persze a részletekre fordított pénz. A célközönség figyelmét valami más fogja vonzani, valami látványosabb, sugárzóbb és a hirdető az ismeretlenség homályában marad.

Nagy kérdés, hogy ha ennyire nyilvánvaló a figyelem felkeltésének fontossága, akkor miért nem magától értetődő ez?

A B2B világában két esetben kerül elő ez a szó. Az egyik amikor valamilyen hosszú anyagot, beszámolót le kell rövidíteni, mert nincs elég idő arra, hogy kellő figyelemmel tanulmányozzák. A másik, amikor a mérésekben megjelenő figyelemről van szó. Az előbbi elég nagy baj, mármint az, hogy a döntéshozók sokszor nem fordítanak kellő figyelmet a marketing minőségére. Az utóbbi érthető. Mérni kell, hogy egy-egy reklám milyen érdeklődést váltott ki. A gond az, hogy az utólagos kontroll már túl késő. Utólag nem lehet pótolni azt a figyelmet, amit nem sikerült felkelteni.

Olvasd el a teljes cikket a Kosárérték E-kereskedelmi magazin oldalán!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: B2B, Marketing