Magyar oldalakra is lecsaphat a Google Chrome

Magyar oldalakra is lecsaphat a Google Chrome
A hónap közepén kapcsolják be a reklámblokkolót, amivel saját maguknak is gátat szabnak.

Még tavaly júniusban jelentette be a Google, hogy a Chrome nem fog semmilyen reklámot mutatni – beleértve a sajátjait és az általa kiszolgáltakat – azokon a honlapokon, melyek nem megbízható (non-compliant) reklámokat használnak – emlékeztet a Venturebeat cikke. A cég ekkor még nem közölt pontos dátumot, csak annyit: 2018 elején jön a lépés, de most már azt is tudni lehet, hogy február 15-ével csapnak le.

Érdekesség, hogy ez nem kötődik egyetlen verzióhoz sem, hiszen a Chrome 64-es január 23-án érkezik, míg a 65-ös március 6-án. Mindez arra enged következtetni, hogy a Google függetlenül és szakaszosan kapcsolja be reklámblokkolóját – írják.

Nagy magyar oldalak is megüthetik a bokájukat?

A vállalat még tavaly lépett be a Coalition for Better Ads (A jobb reklámokért koalíció) csoportba, mely irányelveket határoz meg az iparág számára, hogy felhasználóbarátabb reklámok jöjjenek létre. A többi között tiltottak a nyitólap előtti teljesoldalas reklámok (full-page ad interstitials), az olyanok, melyek váratlanul hangot adnak ki, illetve a villogással figyelmet felkeltők. Hazánkban egyébként több nagy hírportál is él ilyen eszközökkel.

A pontos dátum bejelentése mellett a Google azt is közölte, hogy a renitens honlapok hogyan kerülhetnek vissza a vállalat kegyeibe. Az irányelvek megsértéséről a honlapokat egy hirdetésiélmény-jelentéssel (Ad Experience Report) fogják megkeresni, az oldaltulajdonosok pedig kérhetik a site-juk felülvizsgálatát, ha kijavították a hibákat.

Az alábbi linken ellenőrizheti, hogy az Ön honlapja megfelel-e az előírásoknak, a Google (magyar) leírása szerint egyébként az USA és Kanada, valamint Európa esik a vizsgált régiók alá.

Van hibahatár

Mindezek értelmében a Google február 15-étől kezdődően – a koalíció irányelveivel összhangban – leszedi a reklámokat azokról az oldalakról, melyek 30 napnál hosszabb ideig „bukott” státusszal bírnak a jelentésben. A Google stratégiája egyszerű: az oldalak bevételét megvágják, melyek rossz minőségű reklámokkal dolgoznak – írja a cikk. Hozzáteszik: ha egy reklám sérti meg az előírásokat, akkor az nem jelenti, hogy automatikusan „bukottnak” bélyegzi a honlapot – mondta el a Google szóvivője a lap megkeresésére. Az első két hónapban 7,5 százalék, az azt követő négy hónapban 5, majd 2,5 százalék lesz a hibahatár.

„A webes ökoszisztéma fenntarthatósága”

A rendszer bevezetésétől azt várják, hogy a külsős reklámblokkolók használata ezzel visszaesik, melyek minden hirdetést letiltanak. A Google már korábban jelezte, hogy a blokkolók, melyek nem válogatnak, kárt okoznak az ingyenes tartalmakat előállító oldalaknak – hazánkban gyakorlatilag csak ilyen van, a Politis bukásával –, ahogy fogalmaztak: veszélyeztetik a webes ökoszisztéma fenntarthatóságát.

Követsd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, Reklám