Közlekedésbiztonsági influencerkampányt indított a HUMDA

Közlekedésbiztonsági influencerkampányt indított a HUMDA
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. legújabb közlekedésbiztonsági kampánya a fiatalokat célozza meg ismert infleuncerek közreműködésével. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy aktívan tegyen a hazai közlekedéskultúra fejlesztéséért, a közlekedésbiztonság javításáért, valamint a súlyos vagy végzetes közlekedési balesetek számának radikális csökkentéséért. – A közlekedési balesetekben az egyik leérintettebb a 29 éves kor alatti korosztály, így ez a kampány az ő biztonságukat szolgálja – hívta fel a figyelmet Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója.

- Mit érdemes tudni a HUMDA-ról, melyek a szervezet feladatai?

- A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztérium által alapított, az ITM 100%-os tulajdonában lévő társaság, amely újragondolja és megerősíti Magyarország szerepét az átalakuló mobilitás korszakában. A HUMDA elősegíti Palkovics László innovációs és technológiai miniszter úrnak az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztosi feladatait is. Az Ügynökség létrehozásával a cél egy komplex személetmódváltás elérése az autó-motorsportban és a mindennapos közlekedésben egyaránt.

- A Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) utak mentén és egyéb köztereken elhelyezett közlekedésbiztonsági plakátjai sokak számára ismerősek lehetnek. A közelmúltban a HUMDA is elindított egy hasonló kampányt, mi ezzel a céljuk?

- Megfelelő szemléletformálási tevékenységgel csökkenthetjük a közútjainkon bekövetkező végzetes kimenetelű balesetek számát. Ennek érdekében Magyarország csatlakozott az ENSZ közlekedésbiztonsági alapjához, illetve együttműködik a Nemzetközi Automobil Szövetséggel, az FIA-val is. A Szövetség jó gyakorlatait és tapasztalatait is szeretnénk átvenni, illetve honosítani hazánkban. A nagy sikerű globális #3500lives kampányuk is példamutató keztdeményezés.

A legelső országos közlekedésbiztonsági kampányunk, amely tavasszal a „Maradj ember a volán mögött is!” szlogen köré épült, teljes médiamixet fedett le. Azaz nem csak a hagyományos módon, plakátokon, citylight felületeken és a televízióban, hanem az online térben, a közösségi médiás hirdetések és reklámfilm formájában is eljuttattuk üzeneteinket. Ezúttal egy influencerkampányt indítottunk hasonló üzenettel, de alapvetően fiataloknak.

- Kik a kampány főszereplői?

- Influencerkampányunk központi eleme egy közlekedésbiztonsági kvíz show, melyben a három főszereplő, Tápai Szabina, Unfield és Diaz méri össze tudását ebben a témakörben. A kvíz házigazdája Szujó Zoli kollégánk, aki évtizedekig volt a „Forma-1 magyar hangja” helyszíni riporterként, majd kommentátorként, jelenleg pedig a kommentátori és műsorvezetői teendői mellett a HUMDA-t is értékes tanácsokkal látja el.

- Mindhárom influencer más karakter, milyen volt velük együtt dolgozni?

- Érdekesség, hogy mindhárom influencer törzsközönségét más csoportok alkotják. Szabina amellett, hogy EHF kupa-győztes kézilabdázó, immáron három gyermek boldog édesanyja. Ezáltal az ő életét elsősorban a hozzá hasonló, zömében sportkedvelő édesanyák és családok követik. Csenki Patrik „Unfield” már egészen fiatal kora óta az egyik legnépszerűbb hazai YouTuber, főcsatornáját több mint 630 ezren követik, többnyire a fiatalabb korosztály képviselői közül. Csöndör László „Diaz” pedig a Wellhello együttes frontembereként a zenekedvelő, fesztiválokra járó közösség teljes bázisát meg tudja szólítani. Ne hagyjuk ki a felsorolásból Szujó Zoltánt sem, aki rendkívül népszerű az autósporokat kedvelők, autózás iránt érdeklődők között.

Mivel a közlekedésbiztonság egy olyan kulcsfontosságú, mindenkit érintő téma, amelyről nem lehet eleget beszélni, örömteli, hogy a velünk együttműködő influencerek a társadalom ilyen széles rétegét meg tudják szólítani. Bár különböző karakterekről, más és más szakmák képviselőiről van szó, a forgatás rendkívül kellemes hangulatban telt, a felkérésünket pedig szívesen vállalták, mivel mindannyian szeretnének küzdeni a közlekedésbiztonság javításért.

- A videó mellett lesznek további elemei is az influencerkampánynak?

- Igen. Amellett, hogy az influencerek a saját felületeiken is népszerűsítik közlekedésbiztonsági üzeneteinket, a kvíz show-n kívül forgattunk velük egy másik videót is. Ebben mindhárom játékos kifejti, milyen tapasztalatokkal gazdagodott a játék során és melyek a legfőbb személyes közlekedésbiztonsági üzeneteik. Ezekkel az egyéni, személyes üzenetekkel főként az Instagramon lehet találkozni.

- Várható folytatás?

- Természetesen! A „Maradj ember a volán mögött is!” éves kampányunkat hamarosan további elemekkel gazdagítjuk, illetve szándékaink között szerepel az egészen fiatal közönség megszólítása is, akár további influencerek bevonásával, ugyanis nem csak az autósok, hanem az egyéb járművekkel vagy éppen a gyalogosan közlekedők is egyaránt a célközönségünkhöz tartoznak.

Emellett nem csak az online térben várható folyatás : az egyik legutóbbi rendezvényünk, a Hungaroringen lebonyolított Moto Safety 2021 motoros közlekedésbiztonsági oktatási nap és tréning például akkora sikert aratott a motoros társadalomban, hogy kifejezetten igénylik újabb alkalmak megrendezését. Emellett egy résztvevő olyan visszajelzést küldött, amelyben leírta, hogy egy miként hasznosította élesben, a forgalomban a megszerezett tudást. A levélíró a Moto Safety után néhány nappal a rendezvényen tanult megfelelő fékezéstechnikával elkerült egy elmondása szerint súlyos, akár végzetes kimenetelű balesetet. Az ilyen visszajelzések további megerősítést adnak abban, hogy indokolt az oktatási nap és tréning rendszeres megszervezése.

Ennek hatására rendezzük meg a Moto Safety 2.0-t már a mostani hétvégén, augusztus 8-án Zalaegerszegen, a Zala ZONE Járműipari Tesztpályán a ZEG Rally Show keretein belül. Ezentúl szervezünk kifejezetten a gyerekeknek és családoknak szóló autó-motorsportos és közlekedésbiztonsági eseményeket is. Mindezek kapcsán bővebb információ a honlapunkon és a Facebook oldalunkon lesz elérhető.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!