Kik és miért végeznek önkéntes pro bono munkát az online marketing világában?

Kik és miért végeznek önkéntes pro bono munkát az online marketing világában?
2021 óta szervezem a Pro Bono PPC platformot ami összehozza a nonprofit szervezeteket a PPC marketing szakemberekkel/cégekkel, akik pro bono adják a szaktudásukat egy-egy projekthez.

Ez számomra egy hobbi, jóleső érzéssel tölt el, nem is tudtam megmagyarázni sokáig, hogy miért, amíg szembe nem jött velem a SDT elmélet.

Az öndeterminációs elmélet (self-determination theory – SDT) az univerzális emberi szükségleteket veszi alapul. Azt állítja, hogy az embernek három veleszületett pszichológiai szükséglete van: az autonómia, a kapcsolat és a kompetencia. Amikor ezek teljesülnek, akkor vagyunk motiváltak, produktívak és boldogok.

1. Autonómia:

Az öndeterminációs elmélet szerint az autonómia szükséglete azt jelenti, hogy az egyénnek szabadsága és lehetősége van saját döntéseinek meghozatalára. A pro bono munka ezen az elven alapul, mivel önkéntes alapon történik, és az egyének szabadon választhatják meg, mely ügyekben kívánnak részt venni. Ez az önkéntesség formája lehetőséget teremt arra, hogy az egyének olyan ügyeket támogassanak, amelyek valóban fontosak és értékesek számukra.

2. Kapcsolat:

A pro bono munka szorosan összefügg a kapcsolat szükségletéhez. Az önkéntesség során az egyének közösségekbe integrálódnak, és olyan csoportokban vesznek részt, ahol közös értékeket és célokat osztanak meg. A kapcsolatok kialakítása és a közösség részévé válás hozzájárul az önkéntesek érzelmi jólétéhez és elégedettségéhez.

3. Kompetencia:

Az öndeterminációs elmélet azt mondja ki, hogy az egyének motiváltak és elégedettek lesznek, ha érzik, hogy hatékonyak és kompetensek a választott tevékenységeikben. A pro bono munka során az önkéntesek olyan készségeiket és szaktudásukat használják fel, amelyekkel segíthetnek másoknak. Az érzés, hogy képesek valamilyen pozitív változást elérni, hozzájárul a kompetencia érzéséhez és az önbizalom megerősítéséhez.

Az öndeterminációs elmélet alapján a pro bono munka tehát nem csupán altruista cselekedet, hanem olyan tevékenység is, amely szolgálhatja az egyének belső szükségleteit, és hozzájárulhat az élettel való elégedettségükhöz és jóllétükhöz. A szabad választás, az értékes kapcsolatok és a kompetencia érzése mind kiemelkedő fontosságúak lehetnek az önkéntes tevékenységekben való részvétel során.

Mindezeket összevetve és az eddigi tapasztalataimat sorra véve azok végeznek pro bono munkát a marketing területén, akiknek vagy tudatosan vagy tudat alatt fontos, hogy motiváltnak boldognak és produktívnak érezzék magukat.

Olvasd el, hogy 2023-ban milyen projekteket indítottunk:
https://probono-ppc.hu/pro-bono-ppc-marketing-2023-evosszegzes

Ha kedvet kaptál a pro bono munkához és PPC szakember vagy, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.

FB csoport itt található: PPC-probono

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Kardos András

A Kardos-onlinemarketing.hu tulajdonosa és a Pro Bono PPC platform kitalálója.