
Influencernek lenni hosszú és szorgalmas munka eredménye. A Facebook véleményvezérei sokszor évekig dolgoznak azon, hogy a csoportjukban odafigyeljenek rájuk. A Youtube esetében sincs ez másképp, hiszen a videobloggerek közönsége igen hasonló érdeklődéssel rendelkezik, mint a közösségi média oldalak felhasználói.
A bloggerek speciális szerepet kapnak ebben a rendszerben, hiszen nem csak posztolnak a közösségi médiában, hanem saját tartalmat is generálnak, saját oldalukat folyamatosan promótálják, legtöbbjük kiválóan ért a sajátmárka / énmárka felépítéshez. Bármilyen fesztiválon való megjelenésük, filmkritikájuk, könyvajánlójuk kiválóan célba talál.
Az ő esetükben odafigyelünk az általuk viselt márkákra, a kedvenc éttermükre. A bejegyzéseik legtöbbje sokezer embernek hívhatja fel a figyelmét egy problémára, hiányosságra, vagy akár egy jó kezdeményezésre.
Legtöbbjük nem vállal direkt kommunikációs megbízást, de indirekt módon - egy márka kóstoló, egy trendi fesztivál meghívó, vagy akár egy koncert jegy - komoly marketing eszközzé válhat. Rajongóik többsége azzal, hogy lemásolja a szokásaikat, könnyen segíthet egy brand felépítésében, egy közösségi probléma megoldásában.
A véleményvezéreknek ezért id nagy a felelőssége abban, hogy hogy mit mondanak, mit postolnak és miként viselkednek, hiszen őket is sokan követendő példának tartják életükben. Nem véletlen, hogy a közösségi média ismertebb szereplői könnyen kapnak később helyet a nédia, vagy a televíziózás területén is.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!