Hogyan készíts hatékony csalit?

Hogyan készíts hatékony csalit?
A hatásos csalival érjük el, hogy a látogatókból vevők legyenek, az egyszerű fogyasztók kötődjenek a termékhez. Extrém figyelemfelkeltőek egy potenciális vevőnek, és érdektelenek a többieknek. Ebben a cikkben megmutatom, hogy mit értünk a fogalom alatt, valamint megmutatom a hatásos csali alapjait is.

 

A hatásos csalival érjük el, hogy a látogatókból vevők legyenek, az egyszerű fogyasztók kötődjenek a termékhez. Extrém figyelemfelkeltőek egy potenciális vevőnek, és érdektelenek a többieknek. Ebben a cikkben megmutatom, hogy mit értünk a fogalom alatt, valamint megmutatom a hatásos csali alapjait is.

Sajnos a látogatók 95%-a vásárlás nélkül hagyja el oldalunkat. A legtöbben összehasonlítják termékeinket a konkurens kínálattal, és csak akkor vásárolnak, ha biztosak a helyes döntésben.

A nagy probléma az, hogy a keresgélésben nagy eséllyel meg is feledkeznek az oldaladról, így sose térnek vissza. Ha azt szeretnénk, hogy kifizetődjenek a marketing erőfeszítéseink, meg kell ragadni a látogatók figyelmét már az első alkalommal. Ehhez pedig egy olyan eszközre van szükség, mely meggyőzi őket a visszatérésre, és emlékeztetőt nyújt az ajánlatról.

A retargetingen belülis szükség lesz egycsalira, mely elég meggyőző lesz a fogyasztók számára.

Mi az a csali?
Az ötlet mögötte egyszerű: első körben úgysem fognak vásárolni a látogatóid, így apró elköteleződést kell kiváltanod az erőszakos vásárlásra ösztöklés helyett.
Ezt az elköteleződést a legegyszerűbben emailcímük megszerzésével, vagy Facebook oldalad lájkoltatásával tudod elérni. Természetesen senki sem szeret hírleveleket kapni, így okod kell adnod, hogy mégis megadják adataikat. Ez az ok lesz a te csalid.

Milyen csalikat használhatsz
Három félét különböztetünk meg: az egyik ajánlat extra, vagy exkluzív szolgáltatást nyújt, a másik regisztrációhoz kötött árengedményt, a harmadik pedig a kettőt együtt. Neil Patel zseniálisan használja a komplex verziót: egy dollárért kínál exkluzív webinarokat. De mégis miért teszi mindezt?

A feliratkozóknak így nem csak az emailcímüket kell megadni, hanem a nevetségesnek tűnő egy dolláros díjhoz a bankkártya adataikat is. Így a későbbiekben ha egy drágább szolgáltatáshoz jutnak, Neil már kapásból fel tud ajánlani egy kitöltött ívet az elmentett adatokból a fizetéshez. Sok SAAS cég is ezt a modellt használja: a felhasználók kapnak egy ingyen hónapot a bankkártya adatokért cserébe.

Szerintem ezt a módszert nem kell nagyon bemutatnom. A hasonló mondatok, mint "Töltsd le ezt az exkluzív esettanulmányt!" "Spórolj 20 dollárt, rendelj most!" szerintem ismerősen csengenek...
Szóval ahelyett, hogy listáznám az összes kombinációját ezeknek az elcsépelt mondatoknak, inkább megmutatom, hogy miként teheted katékonyabbá, egyedibbé őket a használt sablontól függetlenül.

Mitől lesz jó egy csali?
Dióhéjban: legyen értékes, és különleges.
Az értéket nem kell szerintem megmagyarázni. Adj valami olyat a látogatóknak, ami miatt racionális okuk van maradni, és regisztrálni. Minél jobban emlékezetükben marad az ajánlatod, annál nagyobb eséllyel válnak majd vevőkké.

Ez nem azt jelenti persze, hogy egy 200 oldalas letölthető pdf-et kell mindenki orra alá dugni!
Ebben ez esetben nem a méret, hanem a hasznosság játszik döntő szerepet. Például ha csak szimplán beletekinthetnek abba, amit csinálsz, ésmegállapíthatják, hogy igaz amit hirdetsz, máris nagy az esélye a későbbi konverziónak.

Fontos az is, hogy a potenciális vevők számára kell értéket adnod, nem minden jöttmentnek. Ha ingyen pendrive-okat osztogatsz, leghet kapsz egy rakás emailcímet, de hány lesz abból releváns vajon neked? A csaliknak egy olyan problémát kell feltárni, amire a te terméked a megoldás, és nem csak leadeket gyűjteni (ennyi erővel listát is vehetsz).

A másik ok, amiért nem csináltam felsorolást, hogy a csalinak eredetinek kell lennie! A halakkal ellentétben az emberek hosszú távon képesek emlékezni dolgokra. Egy agyonhasznált csali valószínűleg nem lesz túl hatásos, hisz mindnyájan töltöttünk már le nemegy haszontalan whitepapert nagy ígéretekért cserébe.

Ellenben ha valami olyat tudsz mutatni, amit még senki (legalábbis a konkurencia biztos) nem alkalmazott, jelentősen nő az esélyed a sikerre. Igazából már egy apró javítás az amúgy rongyosra használt sablonokon is kimutatható növekedést okozhat.
De természetesen optimalizálni kell a csalit. Az első megoldás nem biztos, hogy a legjobb lesz, ehhez tesztek kellenek. Viszont ha megtaláltad a nyerő formulát, a nehezén már túl vagy, jöhet a jól megérdemelt konverzió növekedés! :)

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szántó Péter

Szanto.co Imádott eszközei az Apple, iPhone, Spark, Yesware, Spotify, Pomodoro, GTD és Smart Habits. Imádja a jó élményeket. Szántó Péter a USC volt hallgatója, a SpringTab és Szanto.co alapítója. Digitális …