Ha unod a beszélgetést, te mit szoktál csinálni, hogy a másik fél végre a tárgyra térjen? Megköszörülöd a torkod, esetleg megsürgeted? A szövegírás esetében sokkal durvább a szitu, hiszen az online üzleti kommunikáció ennél kegyetlenebb, és ezerszer gyorsabb is. Ha az értékesítési szöveged nem tér elég gyorsan a lényegre, az olvasó még annyit sem fog mondani, hogy: „Bocs, de mennem kellˮ. Íme, hogyan kerüld ezt el!
1. Az eredményes szövegírás kiindulópontja: soha ne feledd, hogy az emberek eredményeket vásárolnak! Megoldásokra kíváncsiak, és (sértődés ne essék) nem Rád, se nem a céged hőstörténetére. Sőt, ami már tényleg fura: néha még csak nem is magára a termékre vagy a szolgáltatásra. Hanem arra, hogy mi az, amit az a bizonyos termék vagy szolgáltatás biztosíthat számukra. Érd el a webszövegeddel, hogy ezt a kívánatos állapotot lássák maguk előtt, érezzék át a hangulatát, és hopp, máris megvannak az idei első vásárlóid!
2. Nem megy az írás? Készíts öninterjút! Nem titok: a fehér papírtól néha még a profi írók is görcsölnek. Mit tehetsz, hogy ne kapj írógörcsöt? Kapd elő a telefonod, és interjúvold meg saját magadat szóban, utána pedig tisztázd le válaszaidat írásban! A kérdések, amiket az olvasó nevében teszel fel magadnak: miért jó ez a termék nekem; hogyan szolgálhat ez a javamra; miért is vásároljak épp tőled; miért fizessem ki ezt az árat; mi a garancia; pontosan mit kapok, ha megveszem a terméket?
3. Ismerd és szeresd az ellenvetéseket! Miért? Mert aki fenntartást fogalmaz meg, az vételi szándékot jelez. Azt mutatja, hogy legalább egy pillanatra elgondolkodott azon, hogy vásároljon. Az értékesítési szöveg akkor hiteles és őszinte, ráadásul tartalmasabb is, ha jelzi, hogy a céged tudatában van a lehetséges hátulütőknek és kifogásoknak. Így lehet az ellenvetések vitorlájából kifogni a szelet, és bizalmat építeni, nem pedig a tökéletesség látszatán ügyködve.
4. Fogalmazz pontosan! Sokkal többet ér a számokat és adatokat felsorakoztató szövegírás, mint a hatásvadász, bombasztikus jelzőkkel dobálózó. Ráadásul így emlékezetesebb és figyelemfelkeltőbb lesz az értékesítési szöveged – és nem a sok felkiáltójeltől meg a nagybetűs FANTASZTIKUS szavaktól válik azzá. A nem kerek számokat azért érdemes használnod, mert a pontosság jobban felkelti a figyelmet, és biztosítja az olvasódat arról, hogy hajszálra tudod, miről beszélsz, és mit ígérsz.
5. A legokosabb dolog, amit tehetsz: „butítsd le” a szöveged! Nem azért, mintha bármi rosszat feltételeznénk az olvasóról. Távol álljon! Hanem azért, mert be kell látni: senki sem kérte, hogy írjunk neki. Mozgásban lévő, rohanó, mobilon böngésző és nem a könyvtárban figyelmét összpontosító közönséghez szólunk. Rengeteg értékesítési szöveg tele van szakszavakkal, amiket legfeljebb a területen mozgó versenytársak értenek. Csak az a gond, hogy ők nem fognak vásárolni. Ezért nem is a nulláról kell indulnod, amikor magyarázol, hanem a mínusz 1-ről. Mondd hát magyarul az idegen szavakat, és irtsd a terjengős kifejezéseket!
Ha így teszel, sokkal könnyebben beindul az a gondolatban folytatott ismerkedés, társalgás, aminek a vége vásárlás szokott lenni. Sok sikert!
Langmár Kommunikáció
langmar.hu
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!