Az 1/1 projekt keretében első alkalommal az “influencer” fogalmát járta körbe a szakma, és több mint nyolcvanan töltötték ki a kérdőívet, majd a közönség aktív részvétele mellett rendeztük az IAB Cafét e témában. Most újabb fogalommal folytatjuk: középpontban a crossmedia kampányok.
Egyre több felület, médium és eszköz van arra, hogy folyamatosan tartalmat fogyasszunk vagy interakcióban legyünk – nem beszélve arról, hogy rengeteg kutatás igazolja a többképernyős használatot tartalomfogyasztás közben. Így papíron egyre szofisztikáltabb megoldások születhetnének arra, hogy a célcsoportunkba tartozó felhasználókat elérjük, lehetőség szerint meg is szólítsuk üzeneteinkkel.
Az integrált kampány már sok helyen “alap”, nem kell magyarázni, miért fontos, hogy üzeneteink 360 fokban egységesen találják meg a felhasználót, de vajon mit jelent ehhez képest a crossmedia kampány? E fogalom egyre többször üti fel a fejét a médiában és a konferenciákon, többféle megközelítésben:
Ha már a TV és a keresőkampány megjelenik egy médiatervben, akkor az crossmedia kampány? Ha már a keresőhirdetéseket a GRP-khez igazítjuk, akkor már ilyen kampányról beszélhetünk? Eltérő üzeneteket kell futtatni az egyes felületeken, és mindennel találkozva áll össze a kép? Vagy figyelembe kellene venni, hogy mit látott valaki az egyik csatornán, és arra reflektálva mutatni neki a következő üzenetet? Vagy csak akkor beszélhetünk crossmedia kampányról, ha legalább 4-6-9 különféle médiatípust használunk? Mit jelent szerinted az hogy crossmedia kampány? Mitől tekinthető “cross”-nak? Illetve kell hozzá a mérhetőség is, vagy ez nem feltétel?
Ha magad is szeretnél résztvenni a közös gondolkodásban, nincs más teendőd, mint kitölteni kérdőívünket, klikkelj ide!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!