Győzzük le a káoszt - tudásmenedzsment a kampányok világában

Győzzük le a káoszt - tudásmenedzsment a kampányok világában
Minél többen dolgoznak egy kampányon, annál nagyobb teljesítmény mindennel időben elkészülni. A kreativitás elengedhetetlen, de a logisztika legalább ekkora szerepet kap: az egyes folyamatlépéseknek kampányról kampányra, hónapról hónapra kiszámíthatóan és tervezhetően kell megvalósulnia.

A megfelelő tervezés sokat segít, hiszen, ha tudjuk, hogy kampányindulás előtt pontosan hány nappal kell elkészülni az üzleti brief-el, kreatív brief-el, kreatívokkal, illetve mikor kell elkezdeni célcsoportot leválogatni és kampánymenedzsment rendszert paraméterezni, az már fél siker.

Hasonlóan hasznos a megfelelő brief (formátum). Nem csak abban segít, hogy mindenki, aki részt vesz a kampány létrehozásában megkapja a megfelelő információt a megfelelő időben, de akkor is hasznos, ha egyszemélyes hadsereg rak össze egy kommunikációs aktivitást. Hogy miért? Egyszerű: amolyan sorvezetőként lehetővé teszi, hogy ne maradjon ki semmi, ami fontos már a tervezési fázisban.

Nagyobb kampányoknál - főleg, ha különböző területekről dolgoznak együtt kollégák és külső partnereket is bevonnak - nem elég, ha fejben vannak meg a kampánymenedzsment folyamatok és a brief. Hatékonyabban és konzisztensen tud együtt dolgozni a csapat, ha mindenki számára egyértelműek a lépések és azok időzítése. Különösen hasznos, ha a választott felület kommentezhező, illetve taggelhetők a felelősök. Így pontosan követhető, hogy kinek mikor kell bevonódnia, ahogyan az is, ha bármelyik lépésen módosítani kellene.

Változó kihívások, átalakuló kampánymenedzseri szerep

Gondoljunk csak bele, milyen nagy kihívás új marketingesként felvenni a fonalat egy olyan környezetben, amely elsősorban szokásjogon működik. Sok a kísérletezés, mindenki rohan és a végén a végeredmény sínyli meg úgy, hogy a munka is stresszesebb a kelleténél.

Ugyancsak komoly kihívás elé tekint minden kampánymenedzser, akinek a munkakörébe egyre erősebben épül be a marketingautomatizációs rendszerek használata. A Salesforce Marketing Cloud vagy éppen Oracle Pardot használata teljesen más képességeket igényel, mint az ügynökségekkel való egyeztetés. Így a mindennapos feladatok kiegészülnek a korábbiaktól merőben eltérő, technikai témákkal.

Tudásmenedzsment eszközök a sikeres kampányok szolgálatában

Mindkét esetben segít a tudásmenedzsment. Ennek lényege, hogy felhasználóbarát, minden csapattag által elérhető felületen fogalmazhatók meg és érhetők el a kampánymenedzsment folyamat pontos lépései és alakítható ki akár egy sablonként használható üzleti brief.

Egyre többen használják erre a célra az Atlassian termékcsaládból a Confluence-t, aminél külön előny a többi Atlassian megoldással, például a jira-val való egyszerű átjárhatóság. Ha kampányfeladatokat Jira kanban board-on rögzítünk, ezeket könnyen csatolhatjuk egy-egy briefbe közvetlenül, amivel sok felesleges munkát takaríthatunk meg.

Hasonló szerepet tölt be a BonsaiX is, ami nagyvállalati tudásmenedzsment rendszerként ugyancsak alkalmas folyamatlépések egyszerű dokumentálására. Külön érdekesség a hagyományos cikkek mellett létrehozható interaktív folyamatok, amelyek lépésről lépésre kattinthatóvá teszik a feladatokat, így egyszerűbben elsajátíthatóvá téve akár a komplexebb rendszerek paraméterezését is.

Eszköztől függetlenül azt tapasztaltuk, hogy a tervezhetően, újra és újra sikeres és időre elkészülő kampányok kulcsa az olyan csapat, amelyben mindenki tudja, hogy mikor mi a feladata. Sőt, ahol mindenki tudja azt is, hogy az adott pillanatban a csapat többi tagja min dolgozik, mikor készül el és hogyan érnek össze a szálak. Éppen ezért érdemes a kampánymenedzsment folyamat oldalával is foglalkozni: hatékonyabb munka és magabiztos, összehangolt csapat a gyümölcse.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!