Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...

Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...
Mi a fontosabb, melyik a versenyképesebb? A „vertikális”, azaz a mély, vagy a horizontális, azaz a tág tudás? A kérdésre adható válasz nagyon sokrétegű, sok szempontja, ágense van. Vajon miként reagálják le a különböző generációk, különböző tudásszinttel és más-más szocializációs háttérrel rendelkező emberek a fenti kérdést?

A mostani adásban szó lesz tehát a feladatok megoldásához vezető utakról, a megközelítések szemléletéről, az együttműködésről, a lojalitásról és a generációk nyitottságáról.

Gondoljunk csak arra, hogy a különböző generációk válaszai attól is függnek, hogy miképpen szocializálódtak, nem csak ők, hanem az ő szüleik és nagyszüleik is! Minden generáció “táptalaja”, alapja más és más. Háborúk, aztán az újjászületés évei, a lázadó ifjúság, és folytathatnáma. felsorolást. (A cikk második felében ismertetem is a különböző generációk jellemzőit.)

Bármit is gondolunk és/vagy mondunk, a tények nekünk és értünk „beszélnek”. Mindig az a kérdés, hogy meghalljuk-e tényeket, vagy csak azt hisszük el, amit hinni akarunk.

„Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt.” Szókratész, kb. i. e. 400-as évek

Az emberiség már legalább 2600 éve él az „... ezek a mai fiatalok” szemléletével. Az idősek fiatalok elleni kifogásai mindig is a tiszteletlenség és a tétlenség köré szerveződtek, valamint azt is több ezer éve róják fel az ifjaknak, hogy nem hallgatnak az idősebbek szavára. Ez a hozzáállás ráadásul nemcsak évezredeken, hanem kultúrákon is átível.

De lássuk e feszültség - véleményem szerint - egyik legfőbb okát! Az ember jelenkori állapotát vetíti ki emlékeire, ezért tűnik olyan magától értetődőnek a hanyatlás. (Ingyenes regisztráció: reboothungary@digitalhungary.hu)

„A generációkhoz való tartozás nem egy életkori doboz, hanem egy tapasztalás. Élmények gyűjteménye.” Steigervald Krisztián

„Aki ötvenévesen ugyanúgy látja a világot, mint húszévesen, az harminc évet elpazarolt az életéből.” Muhamed Ali

A február 25-i adásunk vendégei:

Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media ügyvezetője

Steigervald Krisztián, a SteiGen Consultancy vezetője, generációs szakértő

Trunk Tamás, az Z generáció képviselője

Adásunkat a szereplőknek adott hat-hat azonos kérdésfeltevéssel indítom, majd meghallgatjuk Steigervald Krisztián elemzését a hallottakról. (A kérdéseket mindenki az adásban hallja először.)

Az adásban az alábbiak szerint haladunk:

– A tapasztalatszerzés és szocializáció alapjai

– A „vertikális”, azaz a mély, és a "horizontális", azaz a tág tudás versenyképessége

– Az önismeret objektivitása és a társadalmi elvárások szubjektumai

– A tapasztalatok és a tapasztalatlanság sikerhez vezető útjai

– A konvencionális („...mert ezt így szoktuk”) és a járatlan utak erényei és buktatói

– Az individuumok és a közösség egyensúlya

– A példaképek erejéről

– A karrierizmus megjelenésének módjai

– A befolyásolhatóság erejéről

– A fogyasztói társadalomról

– A márka erejéről

– A kultúra és a szellemiség fontosságáról

– Az informális kommunikáció és az udvariasság luxusa

– Generációk jellemző érzékenységi pontjai

– Megszólítás, toborzás, edukálás, vezetők kinevezése

– Az értékteremtés a bullshiton túl

– A márkakapcsolódás és értelmes követése

– A követhetőség pontjai

– Róluk vagy velük: a bevonás és a kiszolgálás

– Korosodó generációk attitűdjeinek összehasonlítása

– Generációk bölcsessége

– Ki mit szeret a másik generációban?

– Ki mit vár a másik generációtól?

– A vállalkozószellem tényleg generációs kérdés lenne?

– Milyen témában működnél leginkább együtt a másik generációval?

– A versenyszellem alapjai. A győztes és vesztes pozíciók kezelése

– Mi a különbség a különböző generációk siker értelmezésében?

Ingyenes regisztráció: reboothungary@digitalhungary.hu

Ma élő generációk:

Veterán generáció: 1925–1945 • idős korban találkoztak először az internettel, számukra a számítógép-használat már önmagában is kihívás • nehezen tudnak megbirkózni a digitális társadalom kihívásaival.

Baby-boom: 1946–1964 • életük derekán találkoztak az internettel • munkavégzésükbe és hétköznapjaikba egyre nagyobb intenzitással építik be az internetet.

X generáció: 1965–1979 • a hírnöknemzedék, az átmeneti generáció • megbízhatóság, kontrolláltság, elmélyült szakmai igényesség, magas motiváció, kooperativitás, karrierizmus.

Y generáció: 1980–1995 • a digitális nemzedék első hulláma, magánéletükben nap mint nap jelen van az internet.

Z generáció-IT generáció: 1996-tól • beleszülettek a digitális világba, bátrak, kezdeményezők, kevésbé kételkednek saját képességeikben, korlátaikban, praktikus szemléletűek.

Izgalmas adásnak nézünk elébe, de biztos a Kedves Olvasónak is lenne kérdése.

Gyere el, nézz meg bennünket, és kapcsolódj be e is az adásban, esetleg nem csak nézőként, hanem aktív vitapartnerként! A Reboot Hungary mottója: Kételkedj és kérdezz! Vitatkozz és érvelj!

Figyelem! Március 4-i adásunk címe:

Podcastoknak áll a világ! Mi a podcast valójában?

A rádió új reinkarnációja, esetleg egy visszatérő igény az ún. beszélgetős tartalmak fogyasztására, vagy az alkotó típusú a közzsámára adni akaró személyek megnyilvánulási formája?

Résztvevői:

  • Liptay Gabriella (KPM) Kommunikációs szakember
  • Kozma Noémi (Mindshare) A megrendelő, médiatervező képviseltében-
  • Kutas István (Magyar Telekom) A hirdető képviseletében
  • Szentkirályi Balázs (G7 podcast) Podcast-tartalom készítő és terjesztő

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

1981- 1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli szerkesztőség ) 1990-1996 Roxer Reklámügynökség 1991-1992 Tv-TV Az egyik első kereskedelmi tévé
 1992–1993 …