A mostani adásban szó lesz tehát a feladatok megoldásához vezető utakról, a megközelítések szemléletéről, az együttműködésről, a lojalitásról és a generációk nyitottságáról.
Gondoljunk csak arra, hogy a különböző generációk válaszai attól is függnek, hogy miképpen szocializálódtak, nem csak ők, hanem az ő szüleik és nagyszüleik is! Minden generáció “táptalaja”, alapja más és más. Háborúk, aztán az újjászületés évei, a lázadó ifjúság, és folytathatnáma. felsorolást. (A cikk második felében ismertetem is a különböző generációk jellemzőit.)
Bármit is gondolunk és/vagy mondunk, a tények nekünk és értünk „beszélnek”. Mindig az a kérdés, hogy meghalljuk-e tényeket, vagy csak azt hisszük el, amit hinni akarunk.
„Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt.” Szókratész, kb. i. e. 400-as évek
Az emberiség már legalább 2600 éve él az „... ezek a mai fiatalok” szemléletével. Az idősek fiatalok elleni kifogásai mindig is a tiszteletlenség és a tétlenség köré szerveződtek, valamint azt is több ezer éve róják fel az ifjaknak, hogy nem hallgatnak az idősebbek szavára. Ez a hozzáállás ráadásul nemcsak évezredeken, hanem kultúrákon is átível.
De lássuk e feszültség - véleményem szerint - egyik legfőbb okát! Az ember jelenkori állapotát vetíti ki emlékeire, ezért tűnik olyan magától értetődőnek a hanyatlás. (Ingyenes regisztráció: reboothungary@digitalhungary.hu)
„A generációkhoz való tartozás nem egy életkori doboz, hanem egy tapasztalás. Élmények gyűjteménye.” Steigervald Krisztián
„Aki ötvenévesen ugyanúgy látja a világot, mint húszévesen, az harminc évet elpazarolt az életéből.” Muhamed Ali
A február 25-i adásunk vendégei:
– Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media ügyvezetője
– Steigervald Krisztián, a SteiGen Consultancy vezetője, generációs szakértő
– Trunk Tamás, az Z generáció képviselője
Adásunkat a szereplőknek adott hat-hat azonos kérdésfeltevéssel indítom, majd meghallgatjuk Steigervald Krisztián elemzését a hallottakról. (A kérdéseket mindenki az adásban hallja először.)
Az adásban az alábbiak szerint haladunk:
– A tapasztalatszerzés és szocializáció alapjai
– A „vertikális”, azaz a mély, és a "horizontális", azaz a tág tudás versenyképessége
– Az önismeret objektivitása és a társadalmi elvárások szubjektumai
– A tapasztalatok és a tapasztalatlanság sikerhez vezető útjai
– A konvencionális („...mert ezt így szoktuk”) és a járatlan utak erényei és buktatói
– Az individuumok és a közösség egyensúlya
– A példaképek erejéről
– A karrierizmus megjelenésének módjai
– A befolyásolhatóság erejéről
– A fogyasztói társadalomról
– A márka erejéről
– A kultúra és a szellemiség fontosságáról
– Az informális kommunikáció és az udvariasság luxusa
– Generációk jellemző érzékenységi pontjai
– Megszólítás, toborzás, edukálás, vezetők kinevezése
– Az értékteremtés a bullshiton túl
– A márkakapcsolódás és értelmes követése
– A követhetőség pontjai
– Róluk vagy velük: a bevonás és a kiszolgálás
– Korosodó generációk attitűdjeinek összehasonlítása
– Generációk bölcsessége
– Ki mit szeret a másik generációban?
– Ki mit vár a másik generációtól?
– A vállalkozószellem tényleg generációs kérdés lenne?
– Milyen témában működnél leginkább együtt a másik generációval?
– A versenyszellem alapjai. A győztes és vesztes pozíciók kezelése
– Mi a különbség a különböző generációk siker értelmezésében?
Ingyenes regisztráció: reboothungary@digitalhungary.hu
Ma élő generációk:
Veterán generáció: 1925–1945 • idős korban találkoztak először az internettel, számukra a számítógép-használat már önmagában is kihívás • nehezen tudnak megbirkózni a digitális társadalom kihívásaival.
Baby-boom: 1946–1964 • életük derekán találkoztak az internettel • munkavégzésükbe és hétköznapjaikba egyre nagyobb intenzitással építik be az internetet.
X generáció: 1965–1979 • a hírnöknemzedék, az átmeneti generáció • megbízhatóság, kontrolláltság, elmélyült szakmai igényesség, magas motiváció, kooperativitás, karrierizmus.
Y generáció: 1980–1995 • a digitális nemzedék első hulláma, magánéletükben nap mint nap jelen van az internet.
Z generáció-IT generáció: 1996-tól • beleszülettek a digitális világba, bátrak, kezdeményezők, kevésbé kételkednek saját képességeikben, korlátaikban, praktikus szemléletűek.
Izgalmas adásnak nézünk elébe, de biztos a Kedves Olvasónak is lenne kérdése.
Gyere el, nézz meg bennünket, és kapcsolódj be e is az adásban, esetleg nem csak nézőként, hanem aktív vitapartnerként! A Reboot Hungary mottója: Kételkedj és kérdezz! Vitatkozz és érvelj!
Figyelem! Március 4-i adásunk címe:
Podcastoknak áll a világ! Mi a podcast valójában?
A rádió új reinkarnációja, esetleg egy visszatérő igény az ún. beszélgetős tartalmak fogyasztására, vagy az alkotó típusú a közzsámára adni akaró személyek megnyilvánulási formája?
Résztvevői:
- Liptay Gabriella (KPM) Kommunikációs szakember
- Kozma Noémi (Mindshare) A megrendelő, médiatervező képviseltében-
- Kutas István (Magyar Telekom) A hirdető képviseletében
- Szentkirályi Balázs (G7 podcast) Podcast-tartalom készítő és terjesztő
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!