Emailmarketing: gyűlölheted, de mégsem hagyhatod el

Emailmarketing: gyűlölheted, de mégsem hagyhatod el
Az email továbbra is a legelterjedtebb és az egyik legmegbízhatóbb megoldás, ha a vásárlói kapcsolattartásról van szó.

Az email továbbra is a legelterjedtebb és az egyik legmegbízhatóbb megoldás, ha a vásárlói kapcsolattartásról van szó - írja a kosarertek.hu. A gondosan átgondolt, alaposan megtervezett és pontosan végrehajtott emailmarketing-stratégiának sem költséghatékonyságához, sem hasznosságához nem férhet kétség. Néhány dolgot azonban nem árt észben tartani, a jövő kihívásaira pedig érdemes már ma felkészülni, hogy a megfelelő időben tehessük fel a jó kérdéseket, mert így a válaszokat is könnyebb lesz megadni rájuk.

Kézbesíthetőség: létfontosságú alapkő

Könnyen belátható, hogy a legjobb kampány is csak akkor képes kifejteni a hatását, ha képes eljutni a megfelelő célcsoporthoz. Ebben az esetben, ha a vásárlók nem kapják meg a hírlevelet, hiába dolgoztunk vele. Nyilvánvalósága ellenére meglepően sok marketing-specialista még mindig nem tulajdonít kellő jelentőséget a kézbesítési arány védelmének és javításának, pedig ezen áll vagy bukik minden. A kézbesíthetőség nemcsak azt jelenti, hogy a levél eljut a címzett postaládájába, de magában foglalja azt is, milyen arányban nyitják meg, kattintanak a benne lévő linkekre és milyen arányban törlik olvasatlanul.

Mesterhármas: engedélyezés, elköteleződés, tartalom
A három kulcsszó az engedélyezés (permission), az elköteleződés (engagement) és a tartalom: ha bármelyiknek híján vagyunk, az komolyan visszaveti az eredményeket és lenullázza erőfeszítéseinket.

Az emailmarketingben az engedély alapvetően kétféle lehet: implicit, például amikor valaki már vásárolt tőlünk valamit és explicit, amikor valaki közvetlenül megadta az engedélyt, hogy számára marketing céllal leveleket küldjünk. Kézbesíthetőség szempontjából értékesebbnek tekintjük az utóbbit, hiszen ha ilyennel rendelkezünk, nagyobb a valószínűsége, hogy a címzett megnyitja és elolvassa levelünket. Ennek hiányában esélyesebb, hogy kukába dobja vagy akár spamként jelenti, aminél jobban kevés dolog árthat a marketing-reputációnknak, ezzel összefüggésben pedig a hatékonyságunknak. Itt is igaz a kommunikáció általános szabálya: jobb előre engedély kérni, mint utólag elnézést – egy jelölőnégyzet a checkout oldalon vagy akár egy felugró ablak tökéletesen elegendő erre a célra.

Ha az engedélyt megkaptuk, meg kell teremtenünk az elköteleződést. Ez praktikusan azt jelenti, hogy olyan pontosan betartjuk ígéretünket, amennyire csak lehetséges. Minőségi, célzott, rendszeres és nem túl sok tartalmat küldünk, gondoskodunk arról, hogy leveleink megérik azt az időráfordítást, amíg elolvassák őket.

Ha az ügyfelek érdektelennek tartják a nekik küldött levelek tartalmát, akkor sem fogják elolvasni azokat, ha az engedélyt korábban megadták. Az emberek olyan tartalmat szeretnek kapni, ami tényleg érdekli őket, ezért témába vágó, eredeti és érdekes cikkeket és a lehető legjobban személyre szabott, valós és komoly ajánlatokat kell nekik küldeni.

A jó minőségű lista
Mindenkinek az a célja, hogy olyan címlistákkal dolgozzon, amiken keresztül aktív és elkötelezett felhasználókkal tud kommunikálni, akik valóban képesek vásárlókká, sőt lehetőség szerint törzsvásárlókká konvertálódni. Ahhoz, hogy ilyen listánk legyen, néhány szabályt mindenképpen be kell tartani. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Marketing, spam