A magyar fővárosban mutatkozik be a JCDecaux intelligens citylight-megoldása. A megoldás oly módon működik, hogy a citylightba telepítettek egy gyufásdoboznyi méretű jeladót, úgynevezett beacont. Ez a jeladó kapcsolatba lép a hatókörzetébe bekerült, azaz a közelében elhaladó felhasználó okostelefonjával. A telefon ezt követően automatikusan jelet küld egy szerverre, ahol a kampánymotor található. Ez aktiválja a motort, amely az adott kampánynak megfelelő üzenetet továbbít vissza az okostelefonra, diszkréten, egy csendes notifikáció formájában. Az üzenet eltűnik a telefonról, amint kilépünk a citylight hatósugarából, a beaconök pedig nem gyűjtenek és nem is használnak fogyasztói adatokat - írja a kreativ.hu.
A beacon technológián alapuló eszköz és a kampánymotor is magyar fejlesztés.
Eddig 50 fővárosi citylightot szereltek fel üzenetküldővel, ez a szám az év végéig, vagyis az üzleti bevezetés időpontjáig 300-ra nő. Az eszközt a NetPincér szolgáltatásával tesztelhetik a budapestiek.
A tesztet követően a megoldás további magyar, illetve külföldi nagyvárosokban is megjelenik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!