A digitális marketing jelentős hajtóereje továbbra is a mobil és a videó. 2018-ban a mobil tette ki az online reklámbevételek 65%-át 69,9 milliárd dollárral, ami 40%-os növekedésnek felel meg. A videó 37 százalékkal minden formátum közül a legnagyobb arányú bővülést mutatta, és ezzel 2018-ban 16,3 milliárd dollárt ért el a szegmens mérete - írja az IAB Hungary.
A piac bővülése nagy mértékben az e-kereskedelem pörgéséből táplálkozik, ide értve a direct brand economy felemelkedését. Szintén jelentős szerepet játszik a közösségi média, amely a történetmesélés egyik fő terepe a márkák számára. És persze nem szabad elfeledkezni az olyan technológiai hajtóerőkről sem, mint a virtuális valóság (VR) vagy az 5G.
“A 100 milliárd dolláros álomhatár átlépése meghatározó pillanat a digitális ökoszisztéma számára, amely arra építette az erejét, hogy képes közvetlen kapcsolatot létrehozni a márkák és a fogyasztók között. Az olyan innovatív platformok, mint az OTT TV, a podcastek, a virtuális valóság és az AR, mind nagy lehetőségeket jelentenek a márkák számára arra, hogy még szorosabb kapcsolatot építsenek ki a közönségükkel” – mondta el Randall Rothenberg, az IAB ügyvezetője.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!