Csak nem beletörődni! Marketing stratégiák a járvány idejére

Csak nem beletörődni! Marketing stratégiák a járvány idejére
Senki sem számított rá, hogy a csapból is válsághírek fognak folyni 2020-ban, és teljes gazdasági szektorok kerülnek veszélybe. A legrosszabb, amit ilyenkor tenni lehet, ha a marketing stratégiákat, a kiáramló üzenetek mennyiségét csökkentjük, minőségét elhanyagoljuk. „Nehéz idők járnak, úgyhogy spórolni kell” – ez a bukás tuti receptje.

Milyen marketing stratégiák működhetnek a legjobban ínséges időkben?
A jó hír az, hogy minden helyzetben van valami, amit tehetünk. Válságos időkben nagy a kísértés, hogy átadjuk magunkat a kétségbeesésnek. Ehelyett azonban valami egészen más hozza a megoldást: az, ha még nagyobb hangsúlyt fektetünk a marketingre és a PR-ra. Ehhez ajánljuk az alábbi tippeket:

Frissítsd rendszeresen a honlapod!
Ha a céged körül nagy a csend, annak igen erős üzenete van, méghozzá negatív. Azt lehet kiolvasni belőle, hogy a vállalkozásod megszűnt, elbukott. Ezzel szemben, ha folyamatosan frissül a tartalom a weblapodon, azzal okot adsz az embereknek arra, hogy rendszeresen látogassák azt, bizalmat építesz, és közelebb hozod őket a vásárláshoz.

Kommunikáld nyíltan és őszintén a változásokat!
Senki sem fogja elhinni, hogy ez volt az idei legjobb éved, még akkor sem, ha Téged történetesen kevésbé érintett a krízis. Hasznos és megnyugtató üzenetek lehetnek ellenben azok, amelyek folyamatosan tájékoztatják az érdeklődőket a céged nyitva tartásáról, a higiéniai feltételek szigorú betartásáról, a vállalkozásod további, törvényes és etikus működéséről vagy az új online rendelési feltételekről, amelyekre remélhetőleg már ráerősítettél.

Segíts közösségednek, hogy jótett helyébe jót várhass!

Teljesen kiérdemelt és remek PR lesz számodra, ha jótékonysági akcióban veszel részt vagy önkénteskedsz, mert olyan idők járnak, amikor az összefogás rengeteget segíthet a világon és a szűkebb környezeteden. Ha éppen meg is csappantak a forrásaid, annál értékesebb, ha ezekből nemes célokra fordítasz, vagy pénz helyett akár az időddel, a tudásoddal is támogathatod a körülötted lévőket.

Higgy az internet erejében!
Most érdemes a netre költöztetni mindent, amit csak lehet. A kötelező társadalmi elkülönüléssel eljött az otthoni munkavégzés, a webshopok és az internetes eladás fénykora. Blogolj minél intenzívebben, tarts webináriumokat, videókonferenciákat, erősítsd a közösségi médiában való jelenlétedet, mert aki erről a trendről lemarad, azt eltemetik a válság hullámai.

Végül még egy jó tanács: soha ne add fel, csak ha bélyeg van rajta! Ezen most nincs. :) Kitartást!

A Langmár Kommunikáció csapata
http://langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!