Az influencerek és AI újraírják az online marketing játékszabályait

Az influencerek és AI újraírják az online marketing játékszabályait
A technológiai fejlődés és a fogyasztói magatartás változása 2024-ben számos új lehetőséget teremt a márkák számára, hogy hatékonyabban kapcsolódjanak célközönséghez. A HubSpot több mint 1400 marketing szakember részvételével végzett globális felmérése szerint a rövid formátumú videók és az influencer marketing új mérföldkövet ér el az online marketingben, a mesterséges intelligencia pedig egyre nagyobb szerepet kaphat a hirdetések optimalizálása terén, segíthet előre jelezni a vásárlói viselkedéseket és hozzájárulhat a személyre szabott vásárlói élmény kialakításához.

A digitális marketing trendek hatékony meglovagolása páratlan lehetőséget kínál a vállalkozásoknak, hogy releváns és egyedi élményt nyújtva még pontosabban célozzák meg a közönséget, növeljék az ügyfél elköteleződést és az eladásokat. A közösségi média platformok, mint a TikTok, az Instagram és a YouTube, már ma is a leggyorsabban növekvő csatornák közé tartoznak és a jövőben egyre inkább súrlódásmentes e-kereskedelmi platformokká alakulnak át.

"A rövid formátumú videók különösen magas megtérülést kínálnak, mivel a fogyasztók egyre inkább a gyors és szórakoztató tartalmak felé fordulnak 2024-ben. Az audiovizuális tartalomgyártás és az influencer marketing kombinációja közvetlen és rendkívül hatékony kommunikációt kínál a márkák számára. A Facebook és az Instagram továbbra is fontos szerepet játszik a céges online megjelenésben, de az igazi áttörést 2024-ben a videós platformokon való aktív jelenléttel lehet elérni" – avat be Csiki Anita, kommunikációs szakértő, a Starpath Agency tulajdonosa.

Az intelligens marketing nem kérdés, létkérdés

A 10 000 és 100 000 közötti követőszámmal rendelkező influencerek egyre fontosabb szerepet töltenek be a digitális marketingben. 2023-ban a marketingesek mintegy fele dolgozott influencerekkel, 64%-uk pedig mikro-influencerekkel. A kisebb, de elkötelezettebb közönséggel rendelkező véleményvezérek népszerűségét az AI által kínált célzottabb és személyre szabott marketing stratégiákkal kombinálva egyedi és eredményorientált kampányok születhetnek.

„Az influencerekkel való együttműködés költséghatékony és lehetővé teszi a hosszú távú partnerségek kialakítását. A siker érdekében olyan influencereket kell választani, akik valóban illeszkednek az adott márkához és elkötelezett követőtáborral rendelkeznek. Az AI technológia segíthet a célközönség pontosabb azonosításában és a marketing stratégiák finomításában, ugyanakkor az AI is csak egy eszköz a sok közül, és önmagában nem helyettesíti az emberi kreativitást és szakértelmet" – fejtette ki Csiki Anita, a Starpath Agency ügyvezetője.

A HubSpot kutatása itt érhető el: https://blog.hubspot.com/marketing/hubspot-blog-marketing-industry-trends-report

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!