Az influencer tartalmak hatása a fogyasztói szokásokra

Az influencer tartalmak hatása a fogyasztói szokásokra
A TERRITORY Influence ügynökség készített egy kutatást az e-kereskedelmi üzletek felhasználóinak vásárlási szokásairól. A kutatásban 24 549-en vettek részt 13 különböző országból, beleértve Magyarországot is, az életkoruk 18 és 86 év közötti. Az eredmények hangsúlyozzák a tartalmak hitelességének kulcsszerepét az e-kereskedelmi üzletek stratégiáiban.

A kutatás megmutatta, hogy az influencerek tartalmai (UGC) jelentősen befolyásolják a vásárlási szokásokat, nagyobb elkötelezettséget generálva. A kitöltők 49%-a nyilatkozott úgy, hogy vásárolt az ilyen típusú tartalom megtekintése után. A barátok ajánlásai (WOM) továbbra is fontosak, ahol akár 75% dönt a vásárlás mellett, pozitív felhasználói vélemények alapján.

Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztók 60%-a jobban bízik a felhasználók által generált tartalomban (UGC), mint a hivatalos márkatartalomban. Az emberek 90%-a ellenőrzi az UGC-tartalmat vásárlás előtt. A válaszadók 62%-a számára az UGC tartalom a legmegbízhatóbb információforrás a vásárlás során, ami megerősíti az autentikus tartalom fogyasztói döntésekre gyakorolt hatását. Szignifikáns (89%) összefüggés van az UGC-be vetett bizalom és a márkahűség között is.

Az influencer szerepének növekedésével összefüggésben, különösen a fiatalabb generációk körében, mint például a Z generáció, világossá válik, hogy az e-kereskedelmi üzletek stratégiáinak kulcseleme a dinamikus fogyasztói preferenciákhoz való alkalmazkodás. A Z generáció egyre inkább rájuk hagyatkozik vásárlási döntéseik meghozatalakor (76%), és több élő közvetítésre (64%), illetve változatosabb tartalomra támaszkodnak (78%).

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!